Achizitionare 406 coupe-Ma poate lamuri cineva?

Creat de neog, Martie 03, 2008, 03:39:27 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

neog

Vreau sa achizitionez un 406 coupe, 1998,2000 , 131 hp.Vreau sa aflu cat mai multe despre eventualele probleme cu care m-as confrunta in privinta motorului, a cutiei, si daca piesele de schimb se gasesc greu, sau daca sunt foarte scumpe reparatiile.
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

turbojack

Sa nu te astepti la o masina supersportiva.
Masina avand 10 ani vechime se impune un control riguros atat mecanic,cat si electronic.
Masina este o bijuterie si daca nu a fost abuzata ,poate fi de nadejde.

a_mic

#2
Masina la care te gandesti este inca o prezenta activa pe sosele, iar service-urile de tip Eurial o au in lista. Acuma....scump/ieftin...depinde cat ai buzunarul de "garnisit". Poate fi scumpa si o revizie simpla de tip oloi + filtre. Eu m-as uita cu atentie la:
- ambreiaj (cu cat tine mai sus cu atat mai bine)
- rulment de presiune (sa nu aud fluieraturi)
- putere (proba de drum = incalzita la regim apoi reprize de accelerare urmate de decelerari in frana de motor, apoi iar accelerari si tot asa cativa zeci de km. La final, ochiometric in comp. motor cu geana dupa aruncat oloi)
- frane: accelerare la 60...70 km/h, geana in fata si oglinzi si, daca e liber, luat mainile de pe volan si bagat piciorul sanatos in frana. Masina ar trebui sa NU fuga in lateral. Atentie insa la posibilele consecinte: pentru asta trebuie sa ai ceva sange-n instalatie si "skills"-uri.
- tabla: se ciocane cu mijlociul si se asculta diferentele de tonalitate. Unde apar, te uiti dupa chit. Altceva la tabla: te departezi la 2...3 metri de masina si te uiti in lungul ei la planeitatea tablei: aceasta ar trebui sa fie perfecta. Altceva: liniile la inchiderile portierelor trebuie sa fie perfect "in prelungire".
- roti: te uiti la uzurile cauciucurilor... acestea trebuie sa fie perfect uniforme
- suspensii: se alege un drum prost (foarte usor de gasit la noi), se opreste muzica, se face sa taca insotitorul si se merge viguros prin gropi. Sunetul suspensiilor trebuie sa fie infundat si fara cloncanituri si fier pe fier.
- motor: te dai jos si-ti pui insotitorul sa porneasca de pe loc ca "scartz" in treapta 1 pana la 4000RPM. Geana pe evacuare: fumul trebuie sa fie negru ca pamantul. Daca sesizezi si o componenta albastruie a fumului, papa oloi.
- altele: cand s-a schimbat distributia, daca s-a schimbat si pompa de apa (daca nu, de ce ??)
- usi: ca sa le inchizi nu ar trebui sa fie necesara izbirea lor.

Daca-mi mai vin idei, revin.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

neog

Multumesc mult celor ce mi au raspuns, stiu, e destul de veche, totusi inca se mentine foarte bine, nu vreau varianta de 3000 cm, si la cea dorita, nu o sa am asa multe asteptari, ma refer la sportivitate, dar tot o prefer, e si mai putin papacioasa, iar mie-mi place foarte mult sa am grija de ea, nu o sa o duc prea des la extreme, desi..mai sunt momente cand nu conteaza la ce volan sunt, tot cred ca pot zbura, mersi si pentru indicatiile de proba pe care le pot efectua, ne mai auzim
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

a_mic

Pai sa ne auzim/citim. Esti binevenit si poti ridica orice problema. Exista oameni binevoitori si saritori pe-aici chiar daca nu ti se raspunde in 5 minute. Urmareste!
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

neog

Am vazut ca este un colectiv primitor si saritor. Ne mai auzim.
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

neog

Cele spuse de voi m-au lamurit foarte mult in ceea ce inseamna un drive test, si o verificare amanuntita inainte de achizitionare. Acum, eram curios, reprentantele Peugeot, sau chiar distribuitorii, credeti ca detin sau macar pot face rost de piese pentru eventualele stricaciuni? Masina a fost facuta, din cate stiu eu, in 100000 exemplare, ma gandesc ca nu poti gasi pe orice drum piese de schimb. O alta intrebare, poate o sa vi se pare prosteasca, dar trebuie sa ma lamuresc : se mai fabrica piese de schimb pentru 406 coupe?
Multumesc anticipat!
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

Fux

Orice producator, fabrica piese pentru orice model inca 10 ani de la iesirea din productie a modelului respectiv. Nu stiu anul in care 406 a iesit din productie dar sigur nu sunt 10 ani.

neog

Stiu ca mai exista modele pe piata de 406 coupe datand din anul 2002, care au unele dotari suplimentare in privinta motorului, nu sunt chiar la curent, si mai stiu ca au scos o versiune mai noua de 406, cu grila fata schimbata, am citit tot pe forum, tot dupa 2000, asta nu poate decat sa ma bucure :), nu o sa fie o problema asa mare piesele. Tosusi..vreau sa am grija de el, este o masina care m-ar unge pe suflet in orice stare as fi, si vreau sa am grija de ea. Mai nou, vreau sa mi-o iau cat mai repede, taxa de inmatriculare ar fi acum 1700 euro pentru 134 hp. motor 2000 din 1998, dar  ma bate gandul sa mai astept si pana la vara.
Voi ce ziceti? Pot cat de cat ocoli, pentru o perioada, inmatricularea ei, daca ar fi mi o cumpar in 2 luni?
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

neog

Am si eu o intrebare care m-a framanta : Peugeot 406 coupe, 1998 de 2000 cm si 131 cai, ce norma de poluare are? Am gasit pe site-uri si euro 2 si euro 3, si nu stiu ce sa mai cred, sau...cum se calculeaza euro in functie de emisiile noxe de exemplu 223 gr =  ... ce euro?
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

Vlad01


neog

Eu...pe site uri si pe unde mai intreb, stiu ca cele dinainte de 2000 au euro 2, vorba aia, ar fi prea de tot sa nu aibe euro2, devreme ce Opel Calibra, si chiar alte masinute din 1995, bmw, audi, au. Eu m-as bucura sa gasesc cu euro 3 :) m-ar ajuta foarte mult la inmatriculare. Mersi!
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

neog

Eram curios, totusi mai mult ca sigur are sau a avut cineva de pe aici 406 coupe; ce impresii ti-a lasat?, ai avut probleme?, cum te declari fata de comportamentul lui in timp?, si ... este adevarat ca te indragostesti de el de cum te urci in masina? Eu sunt indragostit de el de o viata.. :001_tt1:
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

Vlad01

Din pacate la noi este destul de rara masinuta...sper sa gasesti pe cineva care sa te informeze   :001_smile:

neog

Da, am vazut ca este destul de rara, din pacate, si am primit numai sfaturi bune vis-a-vis de modalitati de achizitionare, dar nimeni nu mi-a spus mai concret daca in caz ca voi avea ceva probleme cu ea, ar dura o vesnicie procuratul pieselor, sau cat de accesibile sunt ele. Am vazut ca exista una superba in Constanta, pare foarte intretinuta, voi ce ziceti? Sa trec sa o vizitez, sau sa ma duc din prima prin Germania?
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!