Autovehicule second-hand: Cum aflu norma de poluare inainte de a ajunge la RAR?

Creat de mjustin, Martie 26, 2008, 04:23:10 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mjustin

Autovehicule second-hand: Cum aflu norma de poluare inainte de a ajunge la RAR?




Potentialul cumparator al unui autovehicul second-hand de import poate sti care este norma de poluare a acestuia, inainte de certificarea Registrului Auto Roman. In functie norma de poluare, acesta va putea sa aproximeze taxa de prima inmatriculare - taxa auto.


Gradul de poluare chimica este codificat in numarul de omologare din Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV), care va fi mentionat si in Certificatul de Inmatriculare al Autovehiculului.

EURO 2, 3 sau 4?


Legislatia comunitara stabileste modul de codificare nivelului de poluare a autovehiculelor, care se face prin ultimele doua caractere, alfanumerice, din numarul de omologare din Cartea de Identitatea a Vehiculeor (CIV).

Romania a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare conform directivelor europene incepand cu 1998 (EURO 2), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului.

Registrul Auto Roman prezinta pe website-ul sau modul in care poate fi determinata norma de poluare, in functie de ultimele doua caractere, din numarul de omologare al autovehiculului.

Astfel, in cazul autovehiculelor:

- EURO 2 - codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare: X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3
- EURO 3 - codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare: D3, E3, R3
- EURO 4 - codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare: E4, R4

Urmatorul pas: Certificatul de autenticitate, eliberat de RAR 


La achizitionarea unui autovehicul second-hand de import, trebuie obtinut un certificat de autenticitate, eliberat de RAR, care va fi necesar pentru inmatricularea in Romania.

Certificatul de autenticitate se elibereaza pentru:
a). atestarea faptului ca principalele sale elemente de identificare sunt originale si/sau nu au fost supuse unor modificari neautorizate;
b) atestarea identitatii vehiculului in raport cu datele mentionate in cartea de identitate a acestuia;
c) atestarea faptului ca vehiculul nu figureaza la data efectuarii certificarii autenticitatii ca dat in urmarire pe plan intern sau international conform bazelor de date aflate la dispozitia autoritatilor competente din Romania;
d)atestarea faptului ca formularul-tip al documentului care confirma inmatricularea anterioara a vehiculului, eliberat de autoritatile competente din tara de provenienta, este autentic (numai pentru vehiculele aflate la prima inmatriculare in Romania).
In conditiile in care autovehiculul second-hand de import, va fi achizitionat din Romania si, totodata, acesta nu a fost inca inmatriculat, este recomandabil ca obtinerea Certificatului de Autenticitate sa se faca inainte de semnarea actului de vanzare-cumparare.

Calcularea taxei auto

Codul fiscal stabileste modalitatea de calcul a taxei auto, la articolul 2141, insa, Ministerul Economiei si  Finantelor a elaborat un program special care permite calcularea automata a taxei de prima inmatriculare.   

Programul de calcul al taxei auto poate fi accesat aici.


26 Martie 2008
Avocatnet.ro

neog

Am gasit pe net o masina in Germania, arata bine, iar la norma de poluare au trecut Euro3, iar la descrierea in germana au ca referinte D3. Intrebarea mea este : masina chiar o avea euro3?, deoarece este din 1998, si tot pe site ul asta, acum ceva timp, cineva spunea ca D3 inseamna defapt euro2. Care sa fie adevarul?
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!

Mihai B

  Pai cred ca raspunsul il gasesti un pic mai sus, la alineatul 7. ("Astfel, in cazul autovehiculelor...")

mjustin

Intra pe site-ul RAR si poate gasesti mai multe detalii, insa mi se pare cam tras de par ca in 98 sa fi avut euro 3. Detalii poti gasi in Liste euro 3 iar daca nu gasesti poti completa Cererea de consultanta.

neog

Exact asta ma gandeam si eu: ca prea e tras de par '98 sa fie euro3, si cum citisem mai sus chiar nu mi venea sa cred. Parerea mea, chiar daca as vrea sa ma insel :),este ca e euro2, dar au introdus ei intetionat datele astea. Oricum o sa ma interesez mai mult, pentru ca mi place foarte mult masina.
Nu condu cu viteza mai mare decat poate sa zboare ingerul tau pazitor!