308 Premium 1.6hdi BVA

Creat de Cloud no.75, August 05, 2008, 12:59:50 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

Dupa 4 lungi luni de asteptare in sfarsit ieri dimineata a sosit...

308 Premium in varianta 1.6hdi 110 cai cuplat cu o BVA in 6 trepte.
Pe langa standard, masina mai are:
- culoare alb - banchiza
- BVA 6 trepte
- ESP
- clima bizona
- jante 16'
- scaune fata incalzite
- pack ambiance (spot de ambianta din tavan care lumineaza difuz zona schimbatorului + lumini la picioare fata)
- pack confort (cotiera centrala fata cu 2 guri ventilatie pentru spate+ reglaj lombar scaune fata+ sertarase de depozitare sub scaunele fata+ cotiera bancheta spate+ trapa schiuri)
- Faruri si Stergatoare automate
- Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata,



Ieri seara am ridicat jucaria si am si "ras" primii 100km azi noapte pe bulevardele Bucurestiului...  :001_smile:

Ca si impresii:
- design excelent: in culoare alba masina pare foarte mare, mult mai mare decat este
- jantele de 16 o prind foarte bine si se potrivesc cu setarea suspensiei si calitatea drumurilor de la noi. Am mers cu un 308 Feline cu jante de 17 si scutura serios. Pacat e design-ul superb al jantelor de 17, dar asta e.
- imi place bara spate simpla, fara artificiul de design de la Premium Pack la care s-a introdus acel "extractor" aerodinamic cu 2 bucati cromate, mi se pare ca rupe design-ul barei in mod inutil

Interior:
- plastice excelente calitativ, moi, placute la atingere chiar si in zonele mai putin expuse
- imbinari foarte bune
- functionalitate: zone mari de depozitare, multe posibilitati de stocare
- scaune dintr-un material placut, susitnerea laterala e ok, desi mai putin pronuntata ca la 307
- clima bizona- nota 10: desi VAG Style, trebuie sa o recunoastem, butoanele rotative sunt excelente calitativ, dintr-un plastic bun si placute la atingere si manevrare (100 de clase peste cele din 4007). In sfarsit poti regla dual sau mono clima (NB- Mono doar de la butonul soferului) si poti regla sa sufle in toate cele 3 directii simultan
- Volanul - din pacate de plastic la echiparea asta- dar excelent calitativ, mult peste asteptari. Nu inteleg de ce nu poti comana volan in piele ca optionale indiferent de varianta de echipare: la VAG se poate. Mi se pare o tampenie sa iau variantele maxime de echipare doar ca sa pot avea volan in piele. Aceeasi observatie si la Xenon  :censored: :cursing:
- Bordul: superb  :clap: Ceasurile de bord pe alb cu indicatoare rosii sunt extraordinare noapte: Luminate intr-un alb cu irizatii albastre, este de un alb ireal, iar acele rosii par extrem de subtiri, parca ar fi vene capilare ! Dotat in stil clasic, cu litrometru si temp apei clasic  :clap: (vezi mizeria de bord analog de la 4007)
- Sunetul: excelent ! Mult peste ce ofera 307, sunetul este puternic, profund si clar. La 15 din 30 te scoate din masina, mai mult nu am incercat.
- Surpriza placuta: odorizantul din gura de ventilatie mediana

Si acum sa trecem la ce va intereseaza pe toti, cred (inclusiv pe mine  :biggrin:)

Cum se conduce ?

Despre motor nu voi spune nimic, este acelasi 1.6 hdi extraordinar, continui sa spun ca este motorul ideal pe clasa compacta si este cel mai bun dizel din clasa compacta.

Cutia:  :clap:
Ei bine, vorbim de cutie automata in 6 trepte.

Nu sunt inginer, va voi explica sper eu pe intelesul tuturor, comparand cu DSG - din punctul meu de vedere referinta in materie de cutii auto.

BVA acesta este in primul rand - adaptiv.

Poarta este simplificata. La o cutie obisnuita, inclusiv DSG avem asa: P-parcare, R-reverse, N-neutru, D-drive, S-sport si apoi specialitatile: M-manual cu "+" si "-" pentru secvential

La 308 este asa: R-reverse, N-neutru, A-auto (echivalent Drive) si poarta M in stanga cu varianta "+" si "-" pentru secvential. In plus, mai are si padele la volan pentru schimbat in sus si in jos  :clap: :clap: :clap:

La condus: Modul "A" este cel linistit si totusi...Cutia nu are legi ferme de schimbare, gen DSG, unde in D schimba la 2200rpm si in S la 3500rpm. La 308, in A se schimba in functie de cat de tare si repede se apasa acceleratia, tuatia de schimbare a treptelor variind intre 2200 si 3400rpm !!!! Schimbarea e mai lina cand apesi hotarat pe acceleratie si mai progresiva cand apesi lenes.

In S: motorul e tinut in ture, schimbarea se face intre 3400 si 4000rpm din ce am vazut. Nu am apasat foarte brutal, caci inca e in rodaj. Nota Bene: frana de motor excelenta in S. Spre exemplu daca ai un semafor rosu in fata si vii cu 70-80 si iei piciorul de pe acceleratie, va intra treptat in frana de motor si schimba singura in jos treptele, trebuind doar sa apesi frana de la 20km/h in jos ca sa opresti definitiv.

In modul M: superb: misti de schimbator doar in sus sau in jos pentru schimbare si iti stabilesti singur turatia de urcare sau coborare a treptelor. De la padele e aceeasi poveste doar ca schimbarea o faci din padele, nu din maneta.
Astept primul drum virajat ca sa va zic care e treaba cu padelele cu adevarat. La DSG cel mai mult mi-a placut cu padelele pe drum virajat, in rest preferam S pe drum obisnuit si D pe autostrada


Altceva...Dupa primii 100km cam astea sunt impresiile, senzatia mea este ca acest BVA in 6 trepte se impaca excelent cu motorul.

Ramane sa revin cu alte impresii dupa urmatoarele 2 saptamani in care voi face peste 1,500km.

Niste poze la repezeala cu telefonul azi noapte
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Vlad01

Asta e in loc de 307 sa inteleg  :001_tt2:. Fericitule, arata foarte bine pe alb. Dar eu nu am inteles o chestie, are pana la urma buton S sau totul e in functie de cum conduci :confused1:? Cati mai multi km fara probleme  :clap:

Cloud no.75

Merci, e in loc de 307...Unii dintre voi stiu care e treaba.

Nu are poarta propriu zisa pentru S, are un buton S pe consola schimbatorului, de acolo prin apasare il cuplezi - se semnalizeaza si pe bord- si prin alta apasare il decuplezi si trece in A. Vezi si treaba cu padelele - am mai adaugat ceva text
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




dadu

Norule, sa o stapanesti sanatos, fara incidente si sa-ti aduca numai bucurii!
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

costin_dsm12

Sincere felicitari pentru noua achizitie si sa vii cu mai mute detalii... :biggrin:

Este vorba de BVA6 robotizata sau de BVA6 care o gasim si pe 407?

Felicitari si cat mai multi kilometri parcursi cu placere.
206 HDi, Nature will remember.

Cloud no.75

Merci. Ei ii zic robotizata, dar nu am inteles care e diferenta fata de automata de pe 407 de exemplu...Poate ma lamureste cineva.

In afara de lipsa portii P si de trasformarea portii S in buton, nu am gasit alte diferente.
In plus, asta are si padele la volan...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




cristic

#6
Diferenta este ca nu este hidramata. Are ambreiaj (gestionat electronic). Asamanator cu DSG, dar nu asa complicat. In medie schimbatul ia 0,35-0,65 secunde.

Prezentare
Dosar presa
Mini-site

Eu cred ca genul acesta de cutie (cu ambreiaj gestionat electronic, aici intra si DSG) vor castiga teren pe viitor.

Fux

S-o stapanesti sanatos si fara incidente.
Ai ales culoarea care i se potriveste cel mai bine dupa parerea mea.
Te-a dus 22.000 Eur cu tot cu TVA? Vad ca ai pus pe ea ceva optionale care erau in standard la Premium Pack iar la bani ieseai tot acolo. Chiar nu ti-a placut deloc spatele de la Premium Pack? :D

Cloud no.75

#8
@cristic: deci vorbim de simplu ambreiaj, dar comandat electric, nu ? Pedala de ambreiaj dispare iar parghia cu care in mod normal se apasa pe placa de presiune ca ambreieze/debreieze este comandata electronic. Am inteles bine ?

@alehandro: Merci. Ideea a fost in felul urmator: motorizarea si culoarea le-am ales de la inceput. Totusi bugetul nu ajungea decat pentru un Premium Pack cu dotarile mele, dar cutie manuala, sau pentru un Premium cu toate dotarile de la Premium Pack mai putin volanul in piele si plafonul transparent care nu se pot pune pe Premium.

Am dorit initial un Premium Pack cu Xenon, dar nu intra nicicum in buget si atunci m-am enervat si am ales Premium cu dotari de Premium Pack, dar cutie auto.

Mi-ar placea sa o vad pe a ta, ma intereseaza mult motorul tau, ca si optiune de masina personala. Te recompensez cu un drive-test cu robotizata.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




cristic

#9
Exact. Este o cutie manuala care propune si un mod automat de funcţionare. Are un singur ambreiaj.
Sa o stĂ„Æ’pùneÅƾti sĂ„Æ’nĂ„Æ’tos!

Te astept la TM cu ea! Sa o comparam cu niste hidramate nemtesti, pe care zicea ca inca nu le-ai condus ;)

Fux

308 1.6 HDI Premium Robotizata= 19858 EUR
- culoare alb - banchiza - 0
- BVA 6 trepte - 0
- ESP - 681
- clima bizona - 0
- jante 16' - 511
- scaune fata incalzite - 217
- pack ambiance - 155
- pack confort - 155
Total 21577 EUR

308 1.6 HDI Premium Pack Robotizata= 21745 EUR
- scaune fata incalzite - 217
Total 21962 EUR

Diferenta ar fi fost de 400 Eur si ai fi avut in plus Volan piele, Cruise control, Faruri si stergatoare automate, Pavilion vitrat, Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata, MP3 player

Am calculat eu gresit?

dadu

Dupa pdf-ul meu, Premium n-are clima dar e gratis. :confused1:
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Cloud no.75

#12
@cristic: din punctul meu de vedere, o cutie fara ambreiaj actionat de sofer, este o cutie automata, indiferent ca ambreiajul e actionat electronic cand regimul motorului da comanda sa schimbe treptele, sau ca sunt 2 ambreiaje ca la DSG.

@Alehandro: am uitat sa spun:
Am si Faruri si Stergatoare automate si Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata, MP3 player

Singurele pe care nu le am: Volan piele, Plafon transparent si Cruise Control

Bugetul meu era de 17,650 E fara TVA si nu puteam sub nici o forma sa il depasesc. Premium Pack nu puteam lua intrucat ESP se pune DOAR cu Xenon si depasea cu mult bugetul meu, adica 18,223E.

S-au intamplat 2 chestii foarte ciudate:
1- masina a venit cu bord pe alb, desi numai Premium Pack are.

2- Cineva, ori in Franta, ori aici a inversat codurile din optiunile comandate de mine: in loc de asistenta parcare spate, a comandat stergatoare auto + faruri auto si asa mi-a si venit masina.

Masina mea a iesit - datorita greselii de mai sus- 17,800E fara TVA

@dadu: clima bizona nu e standard la Premium, dar costa 0 Euro  :001_tt2:
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




cristic

Manuala din punct de vedere al constructiei, dar automata din punct de vedere al utilizatorului. Oricum ai facut cea mai buna alegere, zic eu, referitor la transmisie. Spor la exploatare!

mjustin

FELICITARI!  :clap: :clap: :clap:
Sa o stapanesti sanatos. Asteptam impresii dupa cei 1500 km de rodaj(pacat ca nu ai cruise control la asa cutie).