Masina de pe stoc vs comanda de fabricatie

Creat de costin_dsm12, August 16, 2008, 11:37:43 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Care este metoda prin care v-ati cumpara noua masina?

Masina de pe stoc.
4 (20%)
Masina comandata.
16 (80%)

Numărul total de membrii care au votat: 1

costin_dsm12

Am deschis acest topic datorita faptului ca vad o moda la romani care pe mine ma uimeste si ingrijoreaza. Aproape 95% din masinile vandute de importatorii nostrii, si ma refer la marcile mai accesibile ca pret, sunt de pe stocul lor, comandate de ei pe baza forecast-urilor sau a promotiilor tip "pachet".
Inteleg ca aceste masini sunt negociate la volum si la pret, ca le este mult mai usor din punct de vedere logistic sa lanseze in piata o promotie si sa concureze mai eficient, si inca alte multe beneficii pe care nu are rost sa le insiram aici ... dar de ce nu se incurajeaza comanda in fabrica?

Am observat in practica multor consilieri de vanzari ca te incurajeaza si chiar iti baga pe gat o masina de pe stocul lor sau cel central prin tot felul de "minciunele"; ca o comanda ar dura pana la 6 luni, ca anumite optionale nu ar fi disponibile cu ceea ce vrei tu, ca euro evolueaza atat de haotic, chiar am auzit o gogoasa de genul ca nu mai are fabrica proiectoare de ceata pe stoc si se vor putea pune pe masina incepand cu luna X, etc.

De asemenea am observat un comportament al clientilor destul de bizar, "Domle vreau masina ieri" de parca achizitionarea masinii ar fi un lucru care il faci saptamanal. Nu sunt atenti la ceea ce le comunica consilierul de vanzari, sunt agitati si mai tot timpul aerieni. In momentul cand ii descrii produsul si il intrebi daca doreste ceva anume pe masina respectiva, cu entuziasm iti spune ca ii ajunge tot ce are masina, iar dupa doua zile dupa ce a fost platit avansul si semnat contractul vine cu intrebarea de aur: "Da..., vreau sa-i pun x optiune, se poate?".

Cam acestea sunt, in mare, caracteristicile pietei in care ne scaldam si de aici si intrebarile - de ce nu isi configureaza romanul masina pe care o cumpara?; de ce merge romanul in necunostinta de cauza la acizitionarea unei masini?; de ce atata graba si lipsa de personalitate in fata unui obiect pe care ti-l doresti si ai sa-l folosesti cel putin doi ani?

Va rog sa votati si sa ne si explicati de ce ati facut alegerea respectiva.

P.S.: Daca se considera mai util acest topic in sectiunea "Coltul clientului", rog un moderator sa-l mute acolo.
206 HDi, Nature will remember.

turbojack

Eu am intalnit un alt caz,legat de selectarea optionalelor:"dati-mi va rog lista de optionale pentru acest model,unde voi bifa ceea ce NU vreau,asa castigam timp".
Referitor la vanzarea masinilor de pe stoc;exista 3 cerinte primordiale care duc la vanzarea masinii:clima,ABS,Airbag.

dadu

#2
E si asta buna cateodata. :laugh:
E lunga tranzitia asta... Prefer oricand comanda pentru ca stiu ca primesc ce vreau si nu ce vor ei.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

mjustin

Depinde ce vrei de la masina, depinde unde o vei folosi preponderent.
Cu alte cuvinte asa cum a relatat si distinsul turbo daca are ABS, clima, airbag o opti lua si de pe stoc.
Daca vrei ceva aparte atunci comanzi optionalele dorite(care te cam conditioneaza si nu le poti pune asa cum doresti) si astepti termenul limita.
Eu am trecut prin ambele variante descrise in pol(nici nu am cum sa le votez pe ambele :biggrin:) si cred ca fiecare din acestea au avantajele si dezavantajele lor. Important ca masina va fi noua si va avea in dotari(disponibil pe stoc) minimul dorit.

Dior


  Atat timp cat masina ofera tot si numai ce-ti doresti nu vad nici o diferenta intre cele doua metode. Dar tinand cont ca de obicei masina de pe stoc ori are prea multe ori prea putine am votat comanda :D

AIR

#5
Prefer sa merg pe "mana mea" norocoasa sau sa ma incred in "steaua mea" de aceea nu cred ca voi cumpara niciodata produse stoc.Asa am avut ocazia sa  il personalizez si pe Partner :001_wub:.
Din pacate nu am putut comanda computer de bord (si Esp) pt ca nu erau disponibile pt Romania, de ce, nu pot intelege!
Daca tot e la comanda, de ce sa nu pot comanda tot ce vreau????
Revenind on topic, am comandat masina pt un motiv simplu, stiu din proprie experienta ca unele masini stoc sunt ca sa zic asa "calitate B" fata de ce se vinde pe piata de west.
Asta a fost primul motiv pt care am facut comanda.
Al doilea (nu prea e cazul la Partner) nu doresc optionale pe care nu le consider importante pt mine, gen reglaj scaune electric, geamuri cu tenta albastruie , verzuie...etc.
Pun accent pe siguranta, Airbaguri, ABS, Asr... etc si eventual Esp, dar nu ma intereseaza ornamente cromate, jante sport...
Pt mine masina trebuie sa fie eficienta si mai putin"atractiva" ca optionale, de aspectul sport sunt interesat mai putin.
DAca as vrea  masina sport ma duc si imi cumpar o masina sport, gen Porsche...etc dar nu e genul meu.
Deci cred in steaua mea norocoasa si nu vreau produse refuzate de altii din cauza unor mici defectiuni.
Si asa cumpararea unei masini e un pic de loterie.
Am vazut oameni f multumiti si oameni total nefericiti de ceea ce primisera in schimbul banilor dati :crying:
Cam asta ar fi!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

costin_dsm12

   Eu prefer comanda in fabrica, cu toate ca doar una din masinile pe care le-am avut am configurat-o dupa bunul plac si de care a trebuit sa ma despart cu tristete ce-i drept. Pana acum am schimbat masinile mai ceva ca uleiul de motor :biggrin: , si primordial a fost sa fie livrata imediat avand nevoie de masina ca de aer.
   Pot sa zic ca am ajuns, in viata, la momentul cand stabilitatea este mai mare pe toate planurile si o masina configurata se potriveste cel mai bine. Ma gandesc mai mult la siguranta si confortul oferit de masina si oricat as cauta, si am cautat, nu gasesc masina pe stoc care sa-mi rezolve toate "doleantele". Prin urmare urmatoarea masina va fi comanda si va avea cu siguranta cutie de viteze automata, airbag-uri laterale, radio CD cu MP3(poate si un mic JBL), ESP, aer conditionat automat si pavilion vitrat  :biggrin:.
   Comanda in fabricatie iti da prilejul de a te bucura de masina fara a cumpara si monta tot felul de dipozitive after-market care pot deteriora integritatea masinii si scurta durata de viata a acesteia. Iti ofera placerea de a avea o masina care se potriveste ca o manusa nevoilor tale de zi cu zi, si aici pot enumera foarte multe optionale "pasive si active" care iti face viata mai usoara la volan si nu se gasesc in standard la multe modele de pe piata; proiectoarele de ceata sau chiar faruri xenon, oglinda retrovizoare interioara heliomata, o cutie de viteze automata si multe altele care in ziua de azi nu stiu daca mai sunt considerate mofturi.
      Am intalnit multi oameni care dupa ce si-au cumparat masina de stoc au venit sa-si monteze anumite optionale in service si cand au vazut pretul lor erau aproape de infarct. Dau un singur exemplu, pentru montarea proiectoarelor de ceata originale costa in jur la 2.500 RON(si aici intra spoiler fata, proiectoare, BSM de comanda si poate manopera), comparand cu pretul de fabrica care este de 90 Euro daca nu ma insel.

   Nu zic ca masina de stoc este o alegere gresita, pentru ca ma facut-o si eu si stiu ce inseamna sa ai nevoie de masina "ieri" pentru ca cealalta e vanduta sau zace intr-un service cu eticheta de dauna totala, dar asta cand vine vorba de o masina de flota sau o masina care iti ofera un standard de bun simt.

Pentru mine cu siguranta comanda in fabricatie si chiar incurajez pe toata lumea sa faca la fel daca nu este strans cu usa(constrans) de alti factori.
206 HDi, Nature will remember.

asterisc

Cred ca depinde de mai multe aspecte...
Primul ar fii, cat timp esti dispus sa astepti inainte sa ai masina:
- la prima masina, avand 18 ani spre exemplu, nu vrei sa astepti minim 3 luni, indiferent de optiuni
- avand o masina si cumparand o a doua, ai tot timpul din lume. Evident, a doua masina, o cumperi cu inima
Al doilea aspect ar fii bugetul:
- avand o suma fixa, relativ mica, nu are sens sa comanzi si sa astepti una avand optiunile stock (pt ca nu ai bani de mai multe)
Al treilea aspect ar fii necunostiinta de cauza, si din nefericire, asta a fost si cazul meu:
- intrand in reprezentanta, nestiind ce inseamna 75cp, avand doar o vaga idee comparativ cu cei 55 de pe dacia 1310, si vanzatorul insistand pe ideea ca sunt mai mult decat suficienti, m-am ales cu un motor de 1.4e, desi la 2 luni dupa achizitie am regretat amarnic ca nu am ales motorul 1.6e, diferentele fiind mai mici de 1000euro. Tot pe atunci, trecand de la dacia 1310 a parintilor, nu stiam ce optiuni sunt posibile, ce inseamna ele, in afara de foaia de la reprezentanta, cu optiunile standard. Atunci, decizia a fost luata in mare parte de vanzator. Pentru urmatoarea masina, vorbele vanzatorului au sa insemne 0 barat pentru mine.
Un alt aspect cred ca este personalitatea cumparatorului:
- sunt oameni care odata ce au banii, vor sa vada masina "ieri" odata ce au platit-o
- sunt altii care prefera asteptatul, sa savureze mai tarziu senzatiile
Lista nu se opreste aici...

Cred ca threadul putea fii intitulat: "Tu de ce ti-ai luat masina?"  :ban:
Reality is for those who can't face Science Fiction

Kman

Am preferat comanda desi stiam ca voi astepta minim 2 luni.
Imi este greu sa gasesec o masina la ei pe stoc care sa imi satisfaca gusturile.
Intodeauna am vrut sa ma rup un pic de multime, de statistici, de previziuni.
Cand am cerut ESP pe motrizarea de 1.6 benzina, consilierul de vanzari a facut ochii cat cepele.
Prefer sa astpt si sa am masina pe care mi-o doresc.
Am mai purtat o discutie pe tema comnda vs. stoc referitor la fiabilitate. Poate sunt paranoic sau poate nu, dar am impresia ca masinile comandate au sanse mai scazute de a se defecta.
Coincindenta ???
Oricum statistica zice gri sau alb la culoare, iar eu vreau ceva iesit din comun, vert idaho sau orange salamancue, etc. Statistica zice ca abs si airbag sunt suficiente. Eu vreau un ESP chiar daca stau 3 luni pt el.
Nu stiu in ce situatie sa fiu sa accept o masina stoc, decat daca se potriveste 90% cu cerintele mele.


costin_dsm12

#9
Im momentul cand am deschis acest topic eram suparat pe faptul ca multe din variantele de echipare care se gasesc in Europa lor, nu se gasesc si in Europa noastra. Eram suparat ca oriunde ma intorceam si cautam un optional la orice nivel de echipare la gama 207/308/407 nu gaseam, tot timpul primeam replici de genul "nu la nivelul asta de echipare", "nu mai este disponibil pentru Romania" si multe astfel de raspunsuri. Si dupa multe alte sapaturi si articole citite am ajuns la concluzia ca sunt "anormal", ca toata lumea vinde de pe stoc pe baza forecast-urilor facute. Am primit tot felul de replici de genul "Da' la ce-ti trebu' tie ESP ma? Ce ai de gand sa te dai de gard cu ea?" sau "Ce ma n-ai un picior de vrei cutie automata sau vrei s-o tii pana dupa pensie" si multe de genul asta care m-au dus la gandul ca astia ma cred "nebun".

Intr-adevar sunt foarte multi factori pe care ii luam in calcul in momentul cand luam o masina, dar ei se schimba total cand ajungem in fata consilierului de vanzari. Vand si eu masini dar niciodata nu am incercat sa bag pe gat unui client o masina sau sa-l determin sa cumpere ceea ce am pe stoc, ba chiar l-am incurajat sa faca comanda pentru masina si sa se gandeasca bine cum va utiliza masina.

Cum zicea mai jos @asterisc, un alt "aspect ar fii necunostiinta de cauza", dar totusi imi vine greu sa cred ca 95% din populatia romaniei este in necunostinta de cauza, ca te duci in show-room si unde gasesti consilierul cu cea mai mare gura acolo dai si banii pe o masina "stoc".

M-am uitat si pe renumitul mobile.de si rar am gasit doua Peugeot la fel, si asta in cazul in care era scoasa la vanzare o flota sau daca erau masini cu 0 km.

Liniile de fabricatie sunt aceleasi si pentru Franta si pentru Romania, dar este mult mai simplu de fabricat in linie o masina trasa la indigo(din punct de vedere al dotarilor si al motorizarii) decat sa o incadrezi o masina "atipica" in linia de productie, iar costurile sunt altele.

@asterisc: am dat titlul acestui topic in ideea de a discuta de ce cumpara romanul masina pe care o gaseste in stoc si de a vedea dac sunt singurul "nebun" care face mofturi.
206 HDi, Nature will remember.

asterisc

Absolut! Glumeam la faza cu titlul.

De fiecare data cand ma gandesc la achizitia 206-lui ma apuca nervii  :cursing:
Imi vin in minte flashback-uri gen: "oricum nu-ti trebuie atata putere, majoritatea masinilor sunt dacii si au 50 de cai, asa o sa ai si impozite mai mici, asigurari mai mici, consum mai mic, ... " :2guns: :gun_bandana: :thumbdown:

Problema e de fapt ca multi cumpara o masina stock, cu gandul ca au sa puna cu timpul chestii pe ea, gen: "o iau sa o am asa, si cand am bani merg si-mi schimb farurile, merg si-mi montez ... ", desi nu se justifica pretul, asa cum ziceai mai sus.

Bine, toate acestea sunt valabile la achizita primei masini, pentru ca la a doua oara, stii exact dupa ce sa te uiti...

Intrebare suplimentara, scuze ca-ti stric threadul: Vanzatorul nu are procent din valoarea masinii? De ce vor sa-ti bage pe gat o masina mai ieftina???
Reality is for those who can't face Science Fiction

costin_dsm12

Conteaza foarte mult suma, dar mai important este volumul si implicit target-ul; dupa zicala aia care se potriveste romanului: "mult si prost". Un consilier de vanzari este platit procentual din valoarea CIP, dar si la target. Cu cat iti faci target-ul mai des cu atat esti mai bine privit cu toate ca cel de langa tine a vandut valoric mai mult dar mai putin numeric(nr de bucati). Si de aici rezulta politica bagati pe gat ce avem sau "daca e moftoros da-tii un set de presuri moca" sau "lasa ca-si pune el dupa ce-i livram masina" si asa mai departe.

Politica de vanzare in romania este axata pe volum nu pe calitate, suntem in tranzitie si putin "prosti" si cei cu banuti profita de chestia asta in loc sa incerce sa educe piata. De unde rezulta si inversunarea asta a romanului, nervii intinsi la maxim sunt de la faptul ca ai constatat ca in loc sa te ajute  ai fost tras in piept.

@asterisc: nu-mi strici deloc topicul, de asta l-am deschis, sa dezbatem sa venim cu idei si sa exprimam.  :biggrin:
206 HDi, Nature will remember.

Seby

Cand o sa am bani de o masina noua...atunci aproape sigur ca v-a fi la comanda, trebuie sa fiu lucky de numa sa aiba pe stoc ce vreu eu.

Si vorba aia, nu toata ziua iti cumperi o masina noua.
...face the future...

Cloud no.75

Am ales comanda de fiecare data pana acum, chiar si pentru masinile de firma pe care le-am luat de noi. E foarte simplu: am un buget si ma voi incadra in el, dar vreau sa am pe masina anumite optiuni care sunt cu adevarat importante pentru mine: spre exemplu, am ales roti pe 16, cu tabla, in detrimentul celor identice ca dimensiune dar din aliaj, pentru a putea pune inca 2 airbag suplimentare in aceiasi bani, sau un car kit bluetooth de fabrica.

Nu dau 2 bani pe senzorul de ploaie sau lumina, in schimb ma intereseaza in mod deosebit oglinda heliomata.

Din punctul de vedere al configurarii masinii, prefer masini din grupul VAG, in dauna celor gen Toyota.

Adica la VAG imi place ca pe cel mai slab motor poti pune orice optiune vrei, gen volan in piele sau Xenon, adica de banii tai obtii masina pe care o vrei.

Urasc Toyota si marcile ca ea, unde sub numele "eficientei costurilor de productie" poti avea Xenon sau volan in piele doar pe varianta cu Navi si full piele, adica de banii mei ei isi efoicientizeaza liniile de productie.

Pug e undeva la mijloc: la 308 poti avea volan in piele si Xenon doar pe penultima varianta de echipare, la cele de mai jos sub nici o forma. Paradoxal, am cutie auto pe masina, dar volan de plastic, caci nu am luat echiparea de top cu volan de piele :cursing:

Exemplele pot continua
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




maryusdanyel

Depinde de ce isi doreste fiecare persoana.In viata mea o singura data am cumparat o masina noua si anume un 206.Aveam nevoie de o masina care sa ma duca de la punctul A la punctul B,si sa aiba minumul de confort(raportat si la banii pe care ii aveam): aer conditionat,ABS,geamuri el si o culoare care sa imi placa si cam atat.Spre norocul meu a fost pe stoc.Fiindca era o masina stoc dpdv al echiparii.Banuisc ca mult se gasesc in situatie mea.
Cand o sa vreau si o sa-mi permit o masina careia sa ii aleg optionalele nu o sa ezit si o sa comand exact ceea ce imi doresc la momentul respectiv fara sa fac compromisuri...desi e cam frustrant sa platesti o masina si sa ai parte de ea in 3-4 luni.