Peugeot 308 vs Renault Laguna III, Mazda 6 si Citroen C5

Creat de costin_dsm12, Octombrie 10, 2008, 01:52:19 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

costin_dsm12

Desi, aceasta comparatie nu este una tocmai ortodocxa, am facut-o pentru a scoate in evidenta stilul diferit si benefic care il ofera Peugeot clientilor sai(fac ce fac si tot la clienti ajung  :001_rolleyes:).

Am sa incep cu 308 si sa zic este fericitul castigator al Volanului de Aur in 2008. Mai jos vreau sa detaliez un nivel de echipare, drag mie si o motorizare la fel de draga:
Peugeot 308 1.6 HDI FAP 110 CP Premium Pack. Tot mai jos am sa fac o lista cu dotarile standard mai importante ce se pot gasi pe acest nivel de echipare, dar nu inainte de a sublinia faptul ca motorizarea de 1.6 HDI de 110 CP se imbina foarte bine cu sasiul lui 308 dand performante pe care unii nu le banuiau. Cel mai mic consum din clasa sa si inregistrarea lui in cartea recordurilor, de asemenea se poate scoate si performante cu tenta sportiva din aceasta combinatie datorita cuplului mare a motorului si suspensia independenta care ofera masinii o stabilitate ferma si o aderenta demna de rally. Ai senzatia ca musca din asfalt la orice curba luata, de parca ai avea super-glue pe cauciucuri.

Iata si dotarile cu care ne rasfata acest nivel de echipare si nu cred ca mai este nevoie sa subliniez calitatea superioara a materialelor folosite.
ABS + EBD
Airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag-ului pasager
Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact
Computer de bord + info-display digital
Geamuri actionate electric fata/spate, secventiale
Inchidere centralizata + sistem blocare usi spate + Incuiere automata a portbagajului si usilor la peste 10 km/h
Oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite
Parasolare cu oglinda de curtoazie
Roata rezerva dimensiune normala cu janta din otel
Scaun sofer reglabil pe inaltime
Servofrana + Sistem asistenta la franarea de urgenta
Trusa medicala, triunghi reflectorizant si stingator
Oglinzi exterioare si manere usi in culoarea caroseriei + Bandouri de protectie in culoarea caroseriei
Airbag-uri laterale fata + Airbag-uri cortina
Cotiera centrala fata
Faruri cu geam clar + Proiectoare ceata
Aer conditionat automat bi-zona
Jante aliaj 16ñ€
Pack confort (reglaj lombar scaun sofer si pasager + cotiera centrala + trapa schiuri + spatii depozitare sub scaunele fata+ tableta portbagaj cu spatiu depozitare)
Regulator+limitator viteza
Oglinda interioara electrocromata + oglinzi laterale rabatabile electric
Pavilion vitrat
Stergatoare automate+ faruri cu aprindere automata
Pack ambiance (lumina de ambianta integrate in plafoniera + praguri fata si spate laminate + pedalier luminat + oglinzi de cutoazie laminate + odorizant habitaclu)
Volan imbracat in piele
Radio CD + MP3 + comenzi audio pe coloana de dierctie
Pret final: 20.017 Euro

Iata si concurenta. In prima faza am sa detaliez Renault Laguna III 1.5 dCi 110 CP Expression, urmand ca mai apoi sa revin cu detalii despre celelalte doua concurente.
In prima faza aceasta masina a fost primita foarte bine mai ales ca a fost castigatorul a 5 stele la EUROENCAP, dar criticate aceste stele de cei de la ADAC care nu au avut cam aceeasi parere. Dupa lansarea ei in Romania cei de la Renault se asteptau sa sparga piata cu acest model, dar surpriza, romanul a inceput sa invete ce inseamna Renault pentru Romania. Masinile sunt produse cu piese fabricate in Turcia chiar si masinile fiind fabricate acolo. Romanii au invatat ce inseamna si o revizie la Renault si au cam dat bir cu fugitii. Din acest motiv cei de la Renault au venit cu garantia de 3 ani sau 150.000 de km, dar tot nu au reusit sa mareasca vanzarile acestui model.
Din punct de vedere comportamental acest model mi se pare unul rigid si nu foarte intuitiv, motorul de 1.5 trebuind sa depuna un efort substantial pentru a cara caroseria si implicit in a consuma foarte mult combustibil. Comenzile radio-CD-ului si a sistemului de climatizare nu sunt chiar la indemana, soferul fiind nevoit sa se intinda dupa comenzile "cocotate pe consola centrala". De asemenea am mai spus in alte posturi ca la Laguna materialele interioare puteau fi de o calitate mult mai buna si ca ambianta interiaora este una inchisa.

Iata si dotarile standard pentru acest nivel de echipare:
A.B.S. + A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta), aprindere automata a avariilor la deceleratie puternica
Aer conditionat manual, torpedou iluminat si cu sistem de racire
Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager ( cu posibilitatea dezactivarii airbag-ului pasager)
Airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata, airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate
Bancheta cu spatar rabatabil si fractionabil 1/3-2/3
Centuri fata cu reglare pe inaltime, cu dubla pretensionare si limitator de efort integrat
Centuri laterale spate in 3 puncte, si limitator de efort integrat si cu pretensionare, mai putin pentru centura centrala spate.
Computer de bord si tablou de bord cu afisaj in limba engleza
Consola centrala cu spatiu de depozitare sub cotiera
Cotiera spate cu 2 spatii de depozitare pentru pahare
Deschiderea automata a usilor si pedala frana retractabila in caz de soc
E.S.P. (Control dinamic al traiectoriei), ASR ( cu exceptia 1.6 16V si 1.5 dCi)
Freeshift/eco-pilot (pentru CVM diesel), sistem de optimizare a consumului si a emisiilor de CO2
Functia " Follow me home"
Geamuri electrice fata si spate cu sistem anti-prindere; geamuri si parbriz cu tenta
Imobilizator electronic codat, C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
Inchidere centralizata si demaraj cu card
Kit fumatori
Oglinzi retrovizoare in ton cu caroseria, electrice si degivrante, asferica pe partea soferului si cu semnalizatoare integrate
Plafoniera fata cu iluminare centrala, 2 spoturi de lectura si plafoniera spate cu iluminare centrala
Proiectoare fata eliptice cu halogen si blocuri optice spate cu leduri
Radio cu mono CD 80W cu 8 difuzoare, si satelit de comanda la volan; antena radio serigrafiata
SBR (Seat Belt Reminder) atentionarea in caz de necuplare a centurii sofer si pasager
Scaun sofer cu reglare manuala pe inaltime/longitudinal/inclinare/lombar si scaun pasager cu reglare manuala
Sistem ISOFIX de prindere a scaunului copil pentru locurile pasager laterale spate
Spatii de depozitare in usile din fata si din spate si spatiu de depozitare pentru ochelari pe partea soferului (acesta din urma este incompatibil cu trapa panoramica)
Stergatoare parbriz "flat blade" si stergator luneta "inteligent" ( activare automata a stergatorului luneta la cuplarea marsarierului)
Tapiterie din material textil de culoare gri inchis
Tetiere fata reglabile fata/spate si pe inaltime si 3 tetiere spate
Volan imbracat in piele, reglabil pe inaltime si in profunzime

Pret final: 19.713 Euro

Celelalte doua in posturile urmatoare.

206 HDi, Nature will remember.

dadu

Ar fi bine sa lasam in configuratie lucrurile stric importante: clima, airbag-uri, xenon, sunet, jante, oglinzi rabatabile, ESP, etc. Restul sunt cam de umplutura in listele de dotari.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

costin_dsm12

La Renault am copiat toata lista pe care o prezinta cei din show-room, la Peugeot am luat doar cele importante.
206 HDi, Nature will remember.

Kman

Nu are rost sa mai comparati.
Am facut eu aceste comparatii si credeti-ma persisita intrebarea. De ce sa imi iau 308 ??

Gabriel

Pentru ca vrei un hatchback bine facut, cu materiale de calitate la interior si cu o tinuta de drum foarte buna.

dadu

Cel putin teoretic, la banii astea mai gasesti si alte variante cel putin la fel de bune (discutabil), nu cu motor de 1.6 litri, unele full-option in adevaratul sens al cuvantului iar altele deja hot hatch.
Este "un hatchback bine facut, cu materiale de calitate la interior si cu o tinuta de drum foarte buna" dar la ce cost?
As fi ipocrit sa spun "Da dom`ne, isi merita banii dar Seria 1 e pentru parveniti!" ;)
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Dior

  Fara suparare dar chiar daca 308-ul sta bine la calitatea materialelor Laguna e lider la asa ceva. Laguna 3 are in toate revistele 5/5 stele la interior si la calitatea lui. Nu bag mana in foc dar cred ca laguna sta mai bine si pe drum.
  Si nu inteleg ceva. 308 e singurul model care nu isi gaseste locul in comparatia facuta. Varianta de la Peugeot care trebuie sa fie acolo e 407!

dadu

Da si nu prea, 407 comparabil incepe de pe la 22-23.000 euro din care, mai scazi eventual aia 1800e.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Dior


  Eu ma refeream la categoriile masinilor.  :001_tongue:

dadu

Tocmai asta e ideea topicului. La banii aia, in loc de o compacta iti poti lua una din clasa medie cel putin la fel de bine echipata.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Kman

Exact. Nu s-a facut comparatia pe clase.
S-a plecat de la o discutie in care se sublinia pretul lui 308.
La acest pret se gasesc masini dintr-o clasa superioara si culmea nu sunt"coaja".

Cloud no.75

Ma scuzati, dar trebuie sa fii absolut "lovit cu leuca" sa-ti mai iei masina noua din Ro la 20,000E.

Traiasca Seria3 2.0diesel de 177 cai ! cu 20,000km si 1 an vechime, adica Jahreswagen. Ia aruncati un ochi pe mobile.
In conditiile in care firmele de leasing accepta si leasing la second din De, de ce sa fiu prostul care pierde 30% depreciere la masina noua in primul an ? Doar ca sa o iau noua ?

Traiasca 407 Coupe 2.7hdi cu 20,000km si 1 an vechime.

Va pot da o lista de 50 de masini pe care le iei la 20,000E din De cu 20,000km si 1 an vechime.

Am dat o cautare generala si am ramas paf !

PS. 308 in discutie mai sus il iei in DE CU 17,000E
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Kman

Nor, asta e alta discutie si e clara concluzia. Vorbim de cel care vrea sa isi ia masina noua din Romania, iar printre optiunile lui exista si 308, numai ca dupa ce face o verificare vede ca pe piata are si alte optiuni la aceeasi bani.

Cloud no.75

A, daca privesti asa, din pacate, ai dreptate.

Totusi, in momentul asta 308 este din punctul meu de vedere Second Best in clasa compacta dpdv calitatea fabricatiei, cum te simti in masina, performante si design. Locul 1: Golf 6 evident.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




costin_dsm12

Nu pretul face o masina sau o plaseaza pe o pozitie intr-un clasamen facut(fie el si de omul de rand), asta am invatat din prima mea zi de vanzari. Oamenii care se uita numai dupa pret vor cumpara cea mai ieftina solutie de pe piata.

In momentul cand faci o astfel de achizitie trebuie sa te informezi si sa testezi, eu, unu, chiar incurajez pe toata lumea sa testeze, sa incerce sa puna problema ca si cum ar avea acel produs(imaginativ, bine-nteles).

Nu te poate convinge nimeni sa faci o achizitie de genul asta, iti poate doar arata cum va fi sa ai acel obiect in proprietate. Singurul care va lua decia esti tu, si asta in urma unei cercetari a pietei.
Sincer mie nu-mi place Laguna III, am testat-o si nu m-a impresionat cu absolut nimic.
206 HDi, Nature will remember.