308 vs concurenta

Creat de Kman, Februarie 24, 2009, 04:19:42 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Kman

Desi avem cateva 308 vs. diverse modele de la concurenta, am sa mai deschid un topic nou
AM sa spun ca in master-testul din ultimul numar al AMS, realizat cu 14 modele din clasa compacta echipate cu motoare diesel de 140CP, 308 s-a calasat pe podium (motroizarea din test nu e disponibila pentru Romania).
Un meritoriu loc 3 in urma lui A3 care s-a clasat al doilea, si bineinteles pemiantului in clas Golf VI.
In acest master au fost testate: Golf VI, Audi A3, Peugeot 308, Seat Leon, BMW seria 1, Renault Megane, Ford Focus, Mercedes A, Honda Civic, Opel Astra, Citroen C4, Toyota Auris, Fiat Bravo, Kia Cee'd (aceasta a fost si ordinea clasarii.

Caracterizari sucrte pentru primele 3 clasate.

1.VW Golf  - Spatiu interior suficient, confrt superior asigurat de suspensii si scaune, comenzi intuitive, finisare excelenta, frane eficiente, tinuta de drum agila si neutra.

2. Audi A3 - Combina manevrabilitatea cu confortul si siguranta rularii, finisare interioara si calitatea fabricatiei la cel mai inalt nivel. Minusuri: spatiul interior limitat si nu foarte variabil.

3. Peugeot 308 -  Confortul suspensiilor, caroseria incapatoare, echiparea de siguranta completa, foarte buna finisare interioara. Deranjanta e doar tendinta supraviratoare la schimbarile de sarcina.

Daca si pretul lui 308 ar fi fost sub al Golfului cred ca cei de la Peugeot aveau un best-seller in toata puterea cuvantului.
Sunt curios de un comparativ la niveleul unui 308 1.6 HDI cu robotizata in 6 trepte.

turbojack

Citat din: K-man din Februarie 24, 2009, 04:19:42 P.M.
... 308 s-a calasat pe podium (motroizarea din test nu e disponibila pentru Romania).
3. Peugeot 308 -  ... Deranjanta e doar tendinta supraviratoare la schimbarile de sarcina.
Motorizarea testata nu este de nasul romanilor. :biggrin:
Senzatia de supravirare este mai mult decat discutabila ,masina avand tractiune fata.
1.Golf VI este un fel de face lift ,al modelului anterior o masina stearsa si fara personalitate.
2.A3 o calitate superioara a suspensiilor si de cele mai multe ori a interiorului (functie de optionale) ,insa interiorul da o senzatie claustrofobica in comparatie cu 308.
3. 308 vine ca o masina de conceptie noua fata de modelul anterior cu vizibile progrese,lucru ce se rasfrange din pacate prea mult in pret.
Pretul nu cred ca era concludent,deoarece A3 este mai scump decat Golf la acelesi nivel de echipare.
Leon este o masina cu destula vechime ce nu mai vine cu noutati decat in gama motorizarilor.
BMW seria 1 vine cu reale noutati si merita un loc in varful clasamentului.

Kman

La BMW, motorul e dus spre cele mai inalte culmi insa autorii testului remarca ca dupa cetiva zeci de kilometri, ocupantii locurilor din spate trebuie sa coboare din masina pentru dezamortire (sic)!
Pretul era concludent pentur a alege 308 in defavoarea Golfului. Ar fi avut o ratiune. Asa de ce sa imi iau o masina mai scumpa care nici macar nu este referinta clasei?

sw tm

Tinand cont de faptul ca testele au fost facute de o revista germanofila pozitia 308-lui e mai mult decat onorabila! :001_tt2:

Cloud no.75

#4
Am condus personal 9 din masinile din testul de fata.

Clasamentul e identic cu ce as da si eu.
Golful - THE CAR in clasa compacta, in mod evident. Cine crede ca exagerez, e invitatul meu sa faca un drum lung (cel putin300km) cu Golf si mai discutam. Rasportul pret/calitate mi se pare absolut imbatabil la momentul asta si as lua masina cu ochii inchisi, dar as opta catre un 1.4tsi + DSG. Cu tot cu discountul pe care l-as primi la Pug, tot Golf as lua, intrucat 308 se mega-devalorizeaza in comparatie cu Golful

2. A3. Este Golful cu staif. Mai scump ca un Golf, adica la fel cat 308 (sic!) De acord oarecum cu Turbo ca interiorul e mai mic, dar reglajul amplu pe inaltime al scaunului compenseaza din plin. Hai sa fim seriosi, daca Aa3 e claustrofobic, Bravo ati condus ???? Am 1.87 si cred ca stiu ce zic. Din nou as opta catre TSI, de data asta 1.8tsi de 160 cai cuplat cu manuala, caci pe motorul asta nu se pune automata DSG ci vechiul Tiptronic.

3. 308. Plina de calitati, nu am ce sa-i reprosez, pe bune. Doar PRETUL, PRETUL, PRETUL si MIZERIILE DE CONFIGURATII. Tip, caci poate se sesizeaza cineva. Revin cu obsesia mea: dat 22,000E si am volan de plastic si nu pot pune de piele ??? :cursing:  :cursing:

Leon - nu gust exteriorul, iar designul consolei centrale ma umple de nervi. Vechiul Leon era superb ca design.

Seria1: Turbo, spui ca tehnic e impecabila, ai perfecta dreptate. Ai vazut totusi ce spatiu interior are ?  :001_unsure: Bravo sau Seria 1 tot aia e. Usa stanga mi se inchide pe mana si stau intim de aproape fata de pasagerul din dreapta. Parbrizul imi cade in cap. Stiu ca si tu ai peste 1,80 daca nu ma insel. Mi se pare doar mie ca seria1 e mica ? Chiar mai mica decat A3?
Motoarele pe benzina aspirate sub 3000cmc sunt slabe din punctul meu de vedere raportate la TSI, iar dizelul...cel ce 2000 si 177 de cai e extraordinar, dar mega scump. La fel si genialul 123 diesel de 200 de cai ( ce ziceti de el ?), dar care e la bani de seria 3 2.0diesel de 177 cai

Megane: gunoi, nici nu vreau sa aud. Stau cu capul in tavan, directie varza ca feeling, frane parca fara dozaj. Clima cu comenzi sa le apesi cu unghia. Design interior mizerabil. Singurul Megane valid e RS, dar si la ala trebuie sa te stradui sa nu observi plasticurile de pe consola si designul ceasurilor de bord si al computerului de bord. Mult sub GTI daca discutam de mEGANE rs

Focus: excelent, dar as opta doar pentru diselurile de la Pug. 2.0hdi de 136 se cupleaza cu o cutie cu dubluambreiaj de la Getrag. se numeste Powershift. Am condus-o si e superba, la nivel de DSG ca raspuns. Interior corect dupa facelift, ceasurile de bord pe portocaliu, CD player de la Sony cu un design high-tec, jante tip "fulg de nea" pe 16' care o prind bine.

A Klasse si Civic nu am condus.

Auris si Céed nu am condus si nu nu vreau sa conduc vreodata. Am vazut interiorul de la Céed si m-am convins, la fel si cu plansa de bord ci consola centrala de la Aauris: ieftineala si coreenisme cat incape (incllusiv la Toyota - plafoniera e identica cu cea de la LandCruiserul meu din 90)

Astra. Era vorba de modelul vechi ? Doar pretul e interesant aici...

Bravo - design exterior si interior foarte ok, in trend, chiar usor sport. Motor si cutie excelenta - 1.4T de 120 cai.
Ergonomie mizerabila, calitate a tot ce inseamna electrica in masina jalnica, habilitate crunta: imi cade parbrizul in cap, stalpul Aa da niste unghiuri moarte infioratoare de era sa fac cateva accidente, in spate nu vad nimic.

Astea sunt considerentele mele, referitor la ce am condus. Revista nu am luat-o inca.

Cum vi se par comentariile ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

#5
Citat din: Cloud no.75 din Februarie 24, 2009, 09:45:53 P.M.
Am condus personal 9 din masinile din testul de fata.

Clasamentul e identic cu ce as da si eu.
Golful - THE CAR in clasa compacta, in mod evident. ...

GOLF - DAS AUTO suna precum suna DEUTSCHALND DEUTSCHAND UBER ALLES, un mit care a durat pina au venit rusii peste ei.
Asa ca mai usurel cu the car caci este just one car, a good one but not the only one si never the best car, nici macar in clasa compacta. Pur si simplu pentru ca asa ceva nu exista, nu poate exista. Altfel ar produce toti constructorii doar golf-uri. Iar masinile nemtesti or fi avind tehnica si fiabilitate dar pacatuiesc in destule alte locuri. Sa luam de exemplu amortizarea perfectibila la modelele Audi si chiar VW, aspect sesizat sistematic de presa auto si constatat si de mine.


2. A3. ...frumnos dar scump
3. 308. Plina de calitati, nu am ce sa-i reprosez, pe bune. Doar PRETUL, PRETUL, PRETUL si MIZERIILE DE CONFIGURATII. Tip, caci poate se sesizeaza cineva. Revin cu obsesia mea: dat 22,000E si am volan de plastic si nu pot pune de piele ??? :cursing:  :cursing:

Volanul in piele ete un nice to have devenit dotare standard, must have in ultimi ani.
Dar fie.
Mi-am insusit limbajul tau, vezi?

Leon - nu gust exteriorul, iar designul consolei centrale ma umple de nervi. Vechiul Leon era superb ca design. Subscriu ref la designul vechiului Leon.Si referitot la interiorul actualului

Seria1: Seria 1 cu toata tehnica lui este o blasfemie, mic, scump si inutil. Mai bine un 3 coupe. Dar si asta e meschin de scump.

Motoarele pe benzina aspirate sub 3000cmc sunt slabe din punctul meu de vedere raportate la TSI,
:cursing: :censored: >:( :mad:

Focus are interiorul cu materiale cam ciudate dar e omogena si are o buna tinuta de drum si o f. buna suspensie, un f. bun compromis atit in oras pe denivelari cit si la drum intins, chiar daca mai putin confortabila decit altele in extraurban.
Civic un exterior inedit si un interior unic. Iubesti sau urasti. Atipic in clasa ei.

Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

Dragul meu prieten, sa o luam metodic (asa cum iti place)

1. Prin prisma calitatii, a materialelor, a asamblarii, a tehnicii, a felului cum te simti in masina, a atentiei pentru detalii si pretului platit pentru toate cele de mai sus, Golful este DAS AUTO in clasa compacta pentru mine. Indiferent cat ma vei uri pentru asta.

2. De acord
3. Ma scuzi, dar la 22-23,000 mi se pare o mizerie sa am plastic in palme. La DAS AUTO (sic!) pot pune piele in palme pentru 123 de Euro chiar pe modelul cel mai chel. De asta ce zici ? De la nivelul 2 in sus e standard !
5. Ce vrei sa spui, ca 1800 benzina de 140 cai e o realizare? Sau 2000 benzina de 170 cai ? Prefer un TSI de 1.4 de putere identica, va fi mult mai placut si mai responsiv prin prisma compresorului si a turbinei
6. De acord cu Focusul.
7. Ma gandesc la Type R: este "decat" un polizor cu o suspensie excelenta si un interior facut pentru fanii PlayStation. Ce maciulie de schimbator mai e si aia ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon


:offtopic:Citez: Motoarele pe benzina aspirate sub 3000cmc sunt slabe din punctul meu de vedere raportate la TSI,
>:( :death: :censored:

2.0 TFSI arata cifre frumoase (1,8T de la Audi nici el nu e rau) m-a tentat mult la un moment dat, dar 2 TFSI tzacane ca un diesel si mi-a trecut duopa ce l-am ascultat si condus pe GTI.
Ce frumos si baritonal face glou-glou aspiratul.
Daca nu ar trebui sa treci asa des ope la pompa chiar ca ar fi un balsam pentru sufletul impatimitului auto.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

2000benzina de 170 de cai de la BMW e considerat mai slab dpdv reprize si placere a condusului decat 2000motorina de la BMW, de 177 cai.

Nu stiu ce tzacanit ai auzit tu, sau in ce stare era GTI ul ala, dar eu am condus motorul si pe Golf si pe Passat si zumzaia frumos de tot la ralanti.
Daca vrei iti dau Bravo 1 saptamana contra 407-lui tau, sa te convingi de motoarele benzina+turbo :001_tt2:
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

#9
 :offtopic:
GTI-ul era nou, al lui Cristi cu 407 cu tuning.
Au remarcat si altii tzacanitul specific injectiei directe pe benzina.
1,4 merge pe compacte maxim, nu prea le vad pe masini mai mari.
Revenind la subiect:
GOLF are avantajul ca a inventat practic clasa compacta si ca are o paleta larga de motorizari si e foarte configurabil in stilul VW.
Insa are pacatele lui tinind de filozofia germanica asupra masinilor.
Exterior nu imi spune nimic si recunosc ca asta e pentru mine un obstacol serios in calea achizitiei.
Interiorul e corect, functional dar total lipsit de orice fantezie. Si arata la fel de 2 generatii incoace.
In rest e mijlocul rational de deplasare cu reputatie f. buna.
Dar nu satisface setea de masina a latinilor.
A devenit o norma sociala, o conventie. Da bine, trebuie chiar sa ai GOLF cind esti tinar de cariera, altfel nu satisfaci codul social aferent.
Asta ma dranjeaza, nonconformist cum sint. Mi se pare ca ne priveaza de libertatea de a alege,  daca e compacta atunci e musai sa fie GOLF altfel se cheama ca nu esti in rind cu lumea.
Pe de alta parte e stearsa realmente ca masina si e insuportabil de conventionala si cred ca a deveit un concept marketing deja care vinde brandul GOLF si mai putin tehnologia si calitatile intrinseci pe care nu le contest.
Noul C4 va ave silueta de A3. Sa il asteptam.
Si a propos in clasa compacta parca asprefera un monovolum veritabil, la fel de scurt aproape dar muuult mai spatios si mai usor de condus in oras (mai inalt) si versatil, practic si in vacante sau pe distante lungi (nu GOLF plus sau alte abureli ci unul veritabil)
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

Daca exteriorul si designul sunt "calea" atunci reiterez oferta mea: iti dau Bravo 1 saptamana.
O sa vedem dupa aia ce injuraturi stii :001_tt2: si daca ai acelasi punct de vedere.
Cica design-ul Bravo-ului a luat nu's ce premiu la un concurs de deign nu numai pe teme auto
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

E adevarat ca de afara BRAVO arata bine. Nu contest ca e neplacut sub alte aspecte.
Si 407 plateste tribut designului asa cum o face si PASSAT CC si altele cu filozofii similare.
Dar daca vrei aspect practic: Partner e varianta ideala, rationala si chiar imi spun ca e masina care nu ar trebui sa lipseasca din nici o gospodarie.
Iau cu placere BRAVO 1 sapt dar  :nono: nu iti las pe mina 407 ca il inveti cu narav. Si nici nu poti face virf calcii cu el.  :001_tt2:
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

Pai 308 mi se pare excelent din toate punctele de vedere (adica are si design -mie imi place si ergonomie si performante suficiente si calitate), mai putin unul. Nu spun care, ca se supara lumea pe mine ca's carcotas.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Nu stiu cum sunteti voi dar in marea majoritate a masinilor Peugeot sau Citroen in care m-am urcat m-am simtit bine. Cel putin 308 mi se potriveste ca o manusa. Golful mi se pare al naibii de claustrofob.
Si da Cloud, 308 e scump, ca daca nu era poate aveam si eu unul acum. Astept cu nerabdare RCZ-ul.

SportWagon

307 SW si C4 PICASSO le consider modelele cele mai practice si estetice in acelasi timp in clasa compacta.
Dar Partner-ul e de departe cel mai util. Si chiar frumos.

Ofer consultanta in domeniul auto,