Inca rupe inimi

Creat de Gabriel, Februarie 28, 2007, 09:44:02 P.M.

« precedentul - urmtorul »

0 Membri i 1 Vizitator vizualizeaz acest subiect.

Gabriel

Peugeot 406 a fost produs în peste 1,5 milioane exemplare, din 1996 până în 2004 în trei variante de caroserii: berlină, break şi coupe. Este descendent direct al modelului 405, de la care a pastrat si silueta elegantă, fiind construit pe aceiaşi platformă cu Citroen Xantia, fără suspensia hidropneumatică.
Cele mai multe 406 vândute erau propulsate de motoare diesel, fiind cea mai vândută maşină cu motor diesel din Europa. Iniţial motoarele pe 406 erau 1,8L benzină, 2,0L pe benzină şi 1,9L diesel. În scurt timp au fost introduse şi 2,1L turbo-diesel de 110 cp, 2,0L turbo benzină şi 3,0L V6 benzină. În 1999 motoarele turbo-diesel au fost înlocuite de noile motoare Hdi, mult mai silenţioase, ecologice şi cu un consum mai mic de aproximativ 25%.
Chiar dacă 406 nu a fost promovat ca şi un automobil sportiv, motoarele îl făceau competitiv din punctul de vedere al performanţelor. Cu motorul V6 de 3,0L, 406 reuşea să lase în urmă multe maşini promovate ca fiind sport. Masurătorile de acceleraţie de la 0 la 100 km/h efectuate de-a lungul timpului cât s-a produs 406, arătau timpi de la 8,5 secunde până la 6,9 secunde, record obţinut de celebra publicaţie din Marea Britanie, Top Gear.
Jurnaliştii au apreciat că 406 era mai plăcut de condus, mai agil şi mai stabil decât contemporana Honda Accord, rămânând în acelaşi timp şi îndeajuns de confortabilă pentru parcurgerea unor distanţe lungi. 406 era considerat net superior faţă de Opel Vectra şi Ford Mondeo. Din punctul de vedere al calităţii de ansamblare, 406 a făcut un pas uriaş faţă de 405, fiin deseori comparat cu BMW seria 5 şi Mercedes CLK. Datorită faptului ca 406 era mai mare şi mai greu decăt majoritatea competitorilor, motorizările pe benzină erau criticate pentru că nu erau foarte economice, consumul fiind totuşi decent. În ciuda faptului că Renault Laguna şi Ford Mondeo aveau şi versiuni de caroserie hatchback, 406 nu a fost produs intr-o asemenea versiune dar se pare că acest lucru nu i-a influenţat prea mult vânzările. Sora lui 406, Citroen Xantia, a fost vândută doar în versiune hatchback.
Mult apreciatul 406 Coupe a fost desenat de designerul italian Pininfarina, fiind propulsat de motorul de 2,0L 4 cilindri în linie sau 3,0L V6, ambele pe benzină, iar din 2001 şi cu motorul de 2,2L Hdi.
În Marea Britanie 406 a fost un succes uriaş, aici fiind construit în uzinele moştenite de la Chrysler Europe. 90% din maşinile produse în Anglia au ajuns maşini de firmă, multe companii având flote întregi numai de 406. Astfel a fost depăşit succesul dobândit cu 205, cel mai vândut Peugeot până în acel moment.
406 nu a fost comercializat în SUA, după eşecul suferit cu 405 pe piaţa americană.
În anul 2004 a încetat producţia de 406 şi se pare că succesorul 407 i-a moştent succesul în ciuda designului total diferit.
De-a lungul celor 8 ani de producţie, 406 a fost propulsat de următoarele motoare:
- 1.6 L benzină 4 cilindri în linie (comercializat doar în Franţa) - 90 cp
- 1.8 L benzină 4 cilindri în linie - 110 cp
- 2.0 L benzină 4 cilindri în linie - 136 cp
- 2.0 L benzină 4 cilindri în linie turbo - 150 cp
- 2.2 L benzină 4 cilindri în linie - 150 cp
- 3.0 L ES9 benzină V6 - 190 cp şi 210 cp
- 1.9 L diesel 4 cilindri în linie
- 1.9 L turbo diesel 4 cilindri în linie - 92 cp
- 2.0 L diesel HDi 4 cilindri în linie - 100 cp şi 110 cp
- 2.1 L turbo diesel 4 cilindri în linie - 110 cp
- 2.2 diesel HDi 4 cilindri în linie - 135 cp
- 2.7 twin turbo diesel HDi - 200 cp; motor extrem de rar de găsit pe 406, fiind păstrat pentru 407.
Motoarele pe benzină de 1.8 L şi 2.0 L erau la baza motorizărilor, intenţia fiind de a ooferi o călătorie confortabilă fără valenţe sportive (de notat că motorul de 2.0 L era acelşi care propulsa primul 206GTi).
Motorul de 2,0 L turbo trebuia să fie o punte între cel de 2,0 L aspirat şi cel V6 de 3,0 L. Era acelaşi motor care propulsa sportivul model Citroen Xantia Activa, dezvoltăând 150 cp şi un remarcabil cuplu (pentru un motor pe benzină) 236 Nm. În ciuda unei aparente lipse de putere şi a presiunii turbo destul de scăzute, motorul răspunde foarte uşor pe întreaga plajă de turaţii, fiind cel mai bun compromis între sportivitate şi confort. Cu toate că era mai puţin performant decât motorul V6, A2.0 L turbo CT (constant torque) era îndeajuns de dinamic încât să se ia la întrecere cu multe hatchback-uri GTi, datorită acceleraţiilor feroce de care era capabil.
Motorul V6 a fost destul de neobişnuit la vremea sa, datorită cilindreei de 3,0 L. În mod normal producătorii optau pentru o cilindree mai mică, cum făcuse şi Ford cu al său 2.5 L V6. Datorită cilindreei mărite, peugeot avea un avantaj categoric. Doua motoare V6 au fost disponibile. Din 1996 până în 1999 motorul avea 186 cp, uneori fiind declarat cu o putere de 192 cp. Din 2000 puterea motorului a fost crescută la 210 cp.
Cele mai mari vânzări au fost făcute de motorizările diesel. Primele motoare turbo-diesel au fost înlocuite în 1999 cu mult mai apreciatele Hdi. Tehnologia HDi a adus un mult mai înalt rafinament, un consum de combustibil mult îmbunătăţit, plus sistemul “common rail” care elimina preîncălzirea motorului înainte de a rula. Din 1998 , 406 a fost cea mai populară maşină diesel din Europa, fiind foarte apreciată şi în prezent.
O versiune de curse a modelului 406 a concurat în Campionatul European de Turisme. Laurent Aiello, multiplu câtigător în French Supertourisme Championship cu Peugeot 405, câştigă în 1997 German Supertouring Championship cu un 406 (după ce în urmă cu doi ani ocupase locul secund iar în anul anterior ocupase treapta a treia apudiumului.
406 a fost o maşină preferată de mulţi pasionaţi de tuning, totul putând fi modificat, de la caroserie până la motor şi suspensie. O adevarată isterie a tuningului s-a declanşat datorita apariţiei unui 406 V6 3,0 L în populara trilogie franceză “Taxi”. În filmul “Ronin”, Peugeot 406 este eroul principal al unei urmăriri, considerată a fi cea mai spectaculoasă şi reuşită din urmăririle ce au putut fi văzute vreodată pe un ecran de cinema.

Fiorossu

Intr-adevar, o masina pe cinste.

Confortul e la el acasa si o simti imediat ce te asezi in scaun.

Pacat ca nu a mai fost continuata productia ei, pt ca parerea mea e ca merita mai multe decat modelul 206, care desi e vechi inca mai e produs.

andrei

Mie imi place f.f.f. mult cum arata 406 !

Poate mai mult decat 206, dar aici nu pot fi obiectiv (nu vreau).

Nu stiu daca pot spune ca imi place chiar mai mult decat 407... Si din ce am auzit, ar fi mai fiabila decat 407. Daca s-ar aplica o politica similara modelului 206, si s-ar mai fabrica si 406, probabil la un pret destul de redus, cu siguranta m-ar tenta....


Andrei
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

406_silver

e o masina super!!!si cand te gandesti ca unii la aproximativ aceiasi bani isi cumpara...logan!!!

andrei

Mai, aici o dam in alte chestii, de genul nou vs. 2nd hand... :)


Citat din: 406_silver din Martie 30, 2007, 07:58:49 P.M.
e o masina super!!!si cand te gandesti ca unii la aproximativ aceiasi bani isi cumpara...logan!!!
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

viperthevenom

Masina arata foarte bine la pretul la care este si pentru anul de productie, probabil sunt putin subiectiv dar nu se paote altfel :001_tt2:

coyote

Intotdeauna am respectat Pejo 406, desi la vremea respectiva aveam Passat... Am mers pe atunci o data cu ea si am fost foarte placut surprins. Ii lipsea rigurozitatea germana a asamblarii si a formelor, insa avea o stabilitate exemplara si un rafinament de exceptie.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

asterisc

Sunt de acord, e o masina superba, dar nu inteleg comparatia cu 206.
Reality is for those who can't face Science Fiction

Taz

O masina foarte ok.Ai mei au avut un 406,l-am iubit tare mult,daca o sa am ocazia probabil ca o sa imi iau un 406 fie berlina,fie coupe:)

Perfect Auto

salut.eu sunt nou pe aici.Am de curand un 406 din 2000 1.8i 110 cp l-am adus din germania si sunt impresionat.ai si sportivitate si eleganta si confort.

Dior


  Imi e tare greu sa cred ca au motorul de 2.7HDI pe 406 cand pe celelalte masini(407, 607) motorul a aparut DIN 2006!!!  E IMPOSIBIL!

a_mic

2003, diesel, 1.9, 90 CP.

Am un prieten cu acest tip de 406. Cum omul este extrem de ocupat, m-a insarcinat pe mine sa arunc o intrebare la care, recunosc, nu am avut raspuns. Poate altii mai stiutori ca mine sa-l lumineze: nu are FAP dar, ii apare mesajul "antipolutionfault". Ce pareri aveti?
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

marius.v

Chiar daca nu are FAP, probabil ca are catalizator, e posibil sa fie Euro 3 si atunci are catalizator cu sonda lambda, senzori de amestec inainte si dupa catalizator, iar daca ceva nu-i place vreunui senzor apare normal antipollution fault.
Asa e si la mine, numai ca mie nu mi-a aparut niciodata mesajul. :clap:
Si sper sa nici nu-mi apara!! :cursing: :blink:
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

a_mic

Inteleg ca, in aceste conditii, se impune o diagnoza care sa depisteze senzorul cu pricina....Multumesc!
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

adi83

Sigur nu e motorul de 2.0 hdi, la masina din 2003 motorul de 1.9 nu cred ca mai exista.
Mesajul apare si daca nu ai fap, lui nasa-miu ii aparea mesajul si avea probleme la alimentare cu o conducta, nu se mai tura peste 3000 de ture. O sa-l intreb exact.