Aurica -307SW-

Creat de Gabriel, Martie 04, 2007, 08:40:19 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Gabriel

Fetita lu' tata a implinit ieri 36678 km din care 8878 i-am facut impreuna. Poate vreo 50 i-a facut fara mine dar cred ca ma va ierta, stie ca n-am avut incotro, am fost strans cu usa si Carmen e sotia mea.
In toti kilometrii astia mi-a papat circa 2650 lei numai benzina, adica un consum mediu de 9,6 l/100km, ceea ce nu-i rau pentru ca viteza medie a fost de 36km/h, cei mai multi prin oras si la temperaturi care nu avantajeaza consumul. Si pe langa toate astea a mai beneficiat din cand in cand si de o "curatare de injectoare" la 6000 rpm. De ce? Pentru ca poate!  ;D
Masina a intrat in posesia mea pe cand avea 27800 km. Cu toate ca pusesem ochii pe ea de cava timp, soarta a facut sa intre in posesia mea nu tocmai in conditiile la care speram, adica dupa un accident soldat cu dauna totala. Si cum experienta cu 206sw fusese una placuta, m-am orientat tot spre Peugeot.
Fetita a venit destul de dotata:
- computer de bord
- clima
- scaune incalzite
- faruri automate
- stergatoare automate
- cd-player cu magazie si comanda pe volan
- pilot automat
- oglinzi rabatabile electric si incalzite
- pavilion vitrat
- geamuri electrice secventiale fata si spate
- oglinda interioara heliomata
- sertare de depozitare sub scaunele fata
- ambele scaune fata reglabile pe inaltime
- jante din aliaj de 26
- discuri frana fata si spate
- ABS, ABD, ASR
- si bombana de pe tort, motor de 2 litri benzina 140cp

La trecerea de la 206SW in 307SW printr-o Dacie (pt scurt timp) si un accident impactul a fost puternic. Atat de puternic incat primii 40 km de la reprezentanta acasa i-am facut cu maxim 90km/h si mai mult pe pilot automat. Mi se parea mare si puternica. Intre timp m-am obisnuit cu ea si nu mai pare asa mare (cu toate ca e mult mai greu de parcat fata de un 206sw) si nici asa de puternica, ba chiar parca as mai vrea niste ponei macar. Motorul, cu toate ca nu e ultimul racnet in materie, are ceva ce nu regasesti decat la motoarele pe benzina aspirate: rafinament. Urca usor in tur, poti sa mergi la promenada in treapta a 5 cu 1000 rpm, sau poti sa-l faci sa urle cand schimbi la 6000 rpm. Si trebuie sa-l turezi un pic daca vrei sa-i simti herghelia. La 3000 rpm deschide ochii si trage aer in piept iar la 4000 parca-l auzi urland de bucurie, iar la schimbarea treptelor la 6000 se intampla un lucru minunat, simti cum masina zvacneste inainte.
Suspensia ar spune unii ca e prea tare, eu as spune ca, alaturi de directie, e comunicativa si intotdeauna iti va spune pe unde calca roata si daca are vreo tendinta de subvirare (mai des) sau supravirare (mai rar). Pana acum am avut jantele incaltate numai cu gume de iarna Nokian Hakkapeliitta 1, foarte bune pe zapada, noroi, macadam si sub 5 grade celsius dar cu flancurile moi ce nu incurajeaza abordarea agresiva a curbelor, pe scurt n-am reusit sa ridic in are roata spate de pe interior. Dar urmeaza niste Pirelli de vara numai bune de atacat curbele.

ventura

Citat din: BeeJay din Martie 04, 2007, 08:40:19 P.M.
- jante din aliaj de 26

Eu zic totusi ca jantele sunt de 16 inchi. :)

Gabriel

Ai dreptate. Cine dracu a pus 2 langa 1 pe tastatura?

Gabriel


Gabriel

Am resetat computerul de bord si am facut un drum Roman-Iasi-Roman. Total 204 km din care 158 intre orase. La dus am adoptat un stil de condus alert dar nu agresiv, viteza medie 82 km/h cu un consum de 7,9 l/100km. Dupa ce mi-am muscat un pic buza de jos prin Iasi ca sa nu ma adresez nepoliticos la adresa colegilor de trafic (cum pot fi coleg cu atatia nesimtiti?) am plecat spre roman. 15 grade afara eu cu anvelope de iarna. Naspa. Dar dupa targu frumos mi-a venit cheful si am schimbat satilul pe unul mai agresiv. Curbe multe, le stiu bine pe toate dar totusi nu risc daca n-am vizibilitate. Am inregistrat un nou record pe o curba, pana acum in ea maxim atins era de aproximativ 120 Km/h iar acum am atcat-o vitejeste cu un pic peste 130 si cred ca mai mult de atat nu pot deocamdata cu masina incaltata cu aceste cauciucuri. Roata spate de pe interiorul curbei tot nu s-a ridicat pentru ca a plecat usor fata. Intr-o linie dreapta am atins 180 dar mai mult era riscant tare datorita vantului lateral. La final, cand m-am uitat prin CB am ramas masca: 58 Km/h media, mama da incet am mai circulat prin Iasi daca am calcat-o in halul asta 40 km si media e totusi asa de mica. Consum mediu 8,8l/100km.

Gabriel

Prin urmare am trecut la adidasi. Pirelli P7. Deja am trecut mia cu ele prin urmare:
- stabilitatea s-a schimbat dramatic. Inclinarea pe curbe e mult mai mica datorita flancului tare. In curbe negociate cu cele de iarna la 70km/h si ceva emotii se poate intra acum cu 90 si ceva fara nici o emotie. Intr-o curba pe care o stiu foarte bine si am vizibilitate foarte buna am incercat sa o duc la limita. Dupa mai multe incercari am reusit sa salt roata de pe spate doar cu un usor scartait al anvelopelor fata. Diferenta de viteza: aproape 35 km/h. Cred ca m-am obisnuit si eu mai mult cu masina.
- zgomotul la rulare s-a redus bine de tot
- a scazut consumul, cu 0,5-1l la suta
- partea proasta e amortizarea. Practic astea sunt cauciucuri de rulat cu ele doar pe drumuri perfecte. Brusc am avut impresia ca cineva mi-a schimbat telescoapele cu unele sport.
Verdict: Aderenta cat cuprinde dar nu sunt pentru drumurile din Romania. Nu le recomand decat celor care circula preponderent pe drumuri foarte bune cum sunt soselele europene.

Kman

Normala diferenta de confort  de la gumele de iarna la cele de vara.

Cloud no.75

@BeeJay: da, ti-am spus de Pirelli ca au flancul tare si scutura ;D

stai linistit cu amortizoarele. Te invit la o plimbare cu 206 cu suspensie sport de fabrica si gume de vara cu talon jos....o sa zici ca esti cu caruta...a ta e boierie...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

De zis mi-ai zis dar a fost superoferta. Oricum, m-am mai obisnuit cu ele si sunt pe placul meu pentru ca au o aderenta grozava. Nu cred c-am mai avut pana acum anvelope asa de bune.

Gabriel

37535 km - schimbat placute de frana spate cost total 139 lei (pret in afara retelei Peugeot)

Cloud no.75

sigur spate ?

nu cele fata ? stiam ca fata se toceste mai repede, cele spate undeva spre 55-60 000 se schimba...ciudat.

poate e altfel gandit sistemul franare la sw, dar ma indoiesc....
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Sigur spate pt ca eu am vrut sa le schimb. Cand am schimbat cauciucurile mi s-au parut cam subtirele placutele. Cei de la service mi-au zis ca mai tineau cateva mii dar prefer sa ma simt in siguranta.

Cloud no.75

pai pe fata sunt cele de fabrica ???

daca sunt pe fata cele de fabrica ai probleme la sistemul de fanare. poti verifica simplu: duci masina la un stand de franare si vezi coeficientii de franare pe puntea fata si pe puntea spate. Spate trebuie sa fie cu 25% mai putin din cate stiu eu.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel


Cloud no.75

pai zi asa bre !

pe topicul ala n-am intrat ca e de 307 ;)

atunci e ok.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."