Despre baterii tip acumulator

Creat de a_mic, Ianuarie 27, 2010, 11:18:01 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

a_mic

Sa ne varsam nervii pe care ni-i fac bateriile, aici! Daca avem si informatii ce ne sunt utile, tot aici!
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

a_mic

#1
Cateva cuvinte despre modul de functionare

In toate bateriile posibile, are loc acelasi gen de reactie electrochimica prin care electronii migreaza dintr-un pol in celalalt. Tensiunea bateriei este controlata de metale si electrolitii folositi. De exemplu, iata ce se intampla intr-o celula de baterie de masina plumb-acid:
Celula este formata dintr-o placuta din plumb, o alta placuta din dioxid de plumb si un electrolit - acid sulfuric puternic, in care sunt scufundate cele doua placute. Plumbul se combina cu SO4, dand nastere la PbSO4 plus un electron. Dioxidul de plumb, ionii de hidrogen si ionii de SO4, plus electroni proveniti de pe placuta de plumb, dau nastere pe placuta din dioxid de plumb la PbSO4 si apa. Pe masura ce bateria se descarca, se aduna PbSO4 (sulfat de plumb) pe ambele placute, iar in acid se acumuleaza apa. Tensiunea caracteristica este de aproximativ 2 volti in fiecare celula, astfel ca prin combinarea a sase celule se obtine o baterie de 12 volti.
Baterile plumb-acid au o caracteristica importanta, ele avand o reactie reversibila. Daca aplicati bateriei curent la o tensiune potrivita, se formeaza din nou pe placute, plumb si dioxid de plumb, astfel ca puteti utiliza bateria de mai multe ori.
Sursa: referat-e.ro

Discutam in topic-ul dedicat masinii mele, la un moment dat despre durata de viata a bateriilor. Acolo spuneam ca, in conditiile unor lovituri puternice, capacitatea de inmagazinare si furnizare a curentului electric este compromisa in majoritatea cazurilor. Explicatia este data de detaliile constructive ale acesteia, detalii ce pot conduce la dezlipirea/caderea uneia din placute peste cealalta ceea ce va produce un scurt-circuit. In aceste conditii, bateria devine inutila scopului pentru care a fost creata.

In continuare, astept de la voi, pentru ca ma intereseaza, detalii privind inscriptionarile bateriilor. De exemplu, ce inseamna 600 Ah. Imi da 600 de amperi intr-o ora? Am nevoie de atatia? Cum sunt consumati ei in procesul de pornire a motorului? Sau: 600 Ah inseamna 0.17 Asec (600 : 3600)?
Cunoscatorii sa se pronunte!
Deasemenea, n-ar fi rau sa ne pronuntam si asupra duratelor de viata ale diferitelor marci, folosind experienta proprie. O alta necunoscuta ramane pentru mine numarul maxim de cicluri incarcare-descarcare la care rezista bateria. Si mai sunt si altele ce nu-mi mai vin in cap acum.

So, liber joaca!
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

SportWagon

#2
In Ah se exprima capacitatea bateriei dar 600 nu este o cifra pentru capacitati la baterii auto.
De regula capacitatea unui acumulator auto este intre 44 si aprox 100 Ah.

Curentul de descarcare (impropriu denumit curent de pornire)  are de regula valori de ordinul sutelor de Amperi.
Acesta este curentul pe care o baterie noua, complet incarcata, poate sa il furnizeze continuu, timp de 10 secunde si sa asigure la - 18 Ã,ÂÂș o tensiune de min. 7,5 V (EN).
Ofer consultanta in domeniul auto,

sw tm


gabiistancu

Da, curentul de pornire este de 600 Amperi, necesar pentru pornirea motorului, insa este de foarte scurta durata.