Main Menu

alarme si antifurturi

Creat de red, Martie 29, 2007, 09:53:35 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

red

un coleg, membru al unui alt club auto, mi-a atras atentia asupra unui articol:

http://host2.cotidianul.ro/index.php?id=1641&art=2267

O revista italiana a contactat un hot de masini si l-a pus, ontracronometru, sa sparga 80 de masini. Hotul a reusit sa deschida masini chiar si in numai doua secunde.

Pentru a realiza topul masinilor greu de furat, jurnalistii de la revista Ăąâ‚ŹĆŸGente Motoriñ€Ɠ, citata de PC News, au contactat un hot profesionist de autoturisme, cu ajutorul Scotland Yard-ului. Rezultatul ineditului test a fost dezastruos pentru unele modele de masini, avind in vedere faptul ca hotul a folosit un patent si un speraclu. Din clasa mica, cele mai usor de furat masini sint Peugeot 206 si Opel Agila. Hotului i-au trebuit doar doua secunde pentru a le deschide. Peugeot 206 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, spargatorul parcurgind 1,8 kilometri in cele cinci minute. Toyota Yaris a tinut piept hotului in cele cinci minute avute la dispozitie, fiind declarata o masina imposibil de spart. Fiat Punto a fost deschis de hot in 15 secunde, Ford Ka in 23 de secunde, Renault Clio in 25 secunde, iar pentru Skoda Fabia, eroului testului i-au trebuit 43 de secunde pina sa intre in ea.

Clasa mica
Model   Timp deschidere   Calificativ
Peugeot 206*   2 sec.   *
Opel Agila   2 sec.   ***
Fiat Punto   15 sec.   ***
Ford Ka   23 sec.   ***
Renault Clio   25 sec.   ****
Skoda Fabia   43 sec.   ****
Toyota Yaris   IMPOSIBIL   *****

Clasa compacta

La clasa compacta, cel mai usor de furat model a fost Kia Shuma, hotului luindu-i doar patru secunde de munca. Cel mai greu furat s-a lasat Ford Focus, intr-un minut si 5 secunde. Din clasa medie, Nissan Primera si Lexus IS 200 au fost imposibil de furat. Clasa medie superioara si clasa mare au si ele vedetele lor. Hotul nu a reusit sa intre nici in Jaguar S-Type, nici in Volvo S80.

Clasa medie inferioara
Model   Timp deschidere   Calificativ
Kia Shuma   4 sec.   **
Renault Megane   16 sec.   ***
Opel Astra   21 sec.   ***
Seat Leon   27 sec.   ***
Audi A3   29 sec.   ***
Volkswagen Golf*   50 sec.   **
Ford Focus   1 min. 5 sec.   *****

Clasa medie superioara
Model   Timp deschidere   Calificativ
Subaru Legacy   12 sec.   **
Seat Toledo   26 sec.   ***
Peugeot 406*   29 sec.   **
BMW 325 coupe   1 min. 10 sec.   ****
Honda Accord   1 min. 23 sec.   ****
Nissan Primera   IMPOSIBIL   *****
Lexus IS 200   IMPOSIBIL   *****

Clasa mare
Model   Timp deschidere   Calificativ
Alfa Romeo 166   5 sec.   ***
Cadillac Seville   5 sec.   ***
BMW seria 5   36 sec.   ****
SAAB 9-5*   58 sec.   **
Jaguar S-Type   IMPOSIBIL   *****
Volvo S80   IMPOSIBIL   *****

Nici TT nu s-a lasat

La clasa coupe si spider, Audi TT, Toyota Celica si Toyota MR2 au fost imposibil de furat. Dintre monovolume, imposibil de spart au fost modelele Nissan Almera Tino si Toyota Previa. Cele mai usor de spart SUV-uri sint: Suzuki Grand Vitara, doua secunde, Honda HR-V - in 5 secunde si Ssangyong Musso, care a fost deschis in 7 secunde. Cel mai neprimitor SUV s-a dovedit a fi Range Rover, care i-a pus probleme hotului timp de un minut si 33 de secunde. Ăąâ‚ŹĆŸImposibilñ€Ɠ inseamna ca hotul nu a reusit sa porneasca automobilul in 5 minute, cu sculele mentionate mai sus.

Clasa coupe si spider
Model   Timp deschidere   Calificativ
Honda S2000*   18 sec.   **
Porsche Boxter   22 sec.   ****
Jaguar XKR   40 sec.   ****
Porsche 911   50 sec.   ****
Audi TT   IMPOSIBIL   *****
Toyota Celica   IMPOSIBIL   *****
Toyota MR2   IMPOSIBIL   *****

Masini de teren
Model   Timp deschidere   Calificativ
Suzuki Grand Vitara   2 sec.   **
Honda HR-V   5 sec.   ***
Ssangyong Musso*   7 sec.   **
Land Rover   26 sec.   ****
Range Rover   1 min. 33 sec.   ***
Opel Frontera Sport   1 min. 36 sec.   ***

Clasa monovolumelor
Model   Timp deschidere   Calificativ
Chrysler Voyager   6 sec.   ***
Citroen Picasso   15 sec.   ***
Opel Zafira   21 sec.   ***
Renault Espace*   24 sec.   **
Mercedes A-Klasse   30 sec.   ***
Nissan Almera Tino   IMPOSIBIL   *****
Toyota Previa   IMPOSIBIL   *****

Ăąâ‚ŹĆŸDaca aveam toate sculele la mine, nu-mi rezista nici unañ€Ɠ, a mai declarat hotul. El spune ca are Ăąâ‚ŹĆŸacñ€Ɠ si pentru masinile cu alarme scumpe, acestea nefacind altceva decit sa prelungeasca timpul furtului, si pentru sistemele mecanice de blocaj, si pentru automobilele care au alarme prin satelit.

Hotii de masini care actioneaza pe teritoriul tarii noastre prefera Volkswagen, Dacia, Audi, BMW si Daewoo. Desi se fura cel mai usor, masinile frantuzesti nu sint cautate de hotii autohtoni.ñ€±
Rezultatele obtinute de hotul profesionist, pe clase

Masinile japoneze s-au dovedit printre cele mai rezistente la hoti. Cele germane, in schimb, au fost vulnerabile, cu exceptia lui Audi TT, produs in Ungaria. Nici francezii nu au reusit o performanta mai buna.

Desi citeva modele au rezistat la tentativa de furt, la extrema cealalta au fost si masini pe care hotul, in intervalul celor cinci minute, a reusit chiar sa le porneasca si sa le conduca pe o distanta de citiva kilometri, cu toate ca erau dotate si cu immobilizer (sistem de blocare a volanului).


Rog pe cineva care se pricepe sa aranjeze frumos tabelele. multumesc

nolo

al meu 307 rezista de jumatate de an fara alarma; uneori mai uit sa o incui, de citeva ori am uitat sa-i inchid geamul ;D

nu-i dracul chiar atit de negru 8)
avocatul diavolului

Radon

#2
pai dupa cum am obervat eu, pe 307 nici nu l-au prins in test, probabil le-a fost teama ca se vor face de ris !  :D :D :D

treba e asa: alarma asta e pentru a-ti atrage atentria cind iti loveste cineva masina in parcare, nu pentru hoti.
daca cineva pune ochii pe o masina, sigur o sa gaseasca modalitatea sa o fure. am auzit eu de masini "imposibil de deschis" da nu "imposibil de furat". daca n-au putut meseriasii sa o deschida, s-au dus dupa ea cu platforma  ;D

a, si mai e pentru ceva alarma. ca sa platesti mai putin pentru clauza de furt la polita CASCO.  :D

si mai stiu pe cineva care si-a pus alarma sofisticata numai ca sa-si poata porni motorul "remote"  :laugh: :laugh: :laugh:

Gabriel

Ideal e sa ai o alarma care face zgomot cand se apropie hotul de ea nu ca a mea care face taraboi doar daca a intrat hotul sau a deschis capota. Eu am alarma din fabrica. Am vazut la 407SW o alarma faina cu raza mare de actiune si o telecomanda hoata. Poate ne spune el ceva despre alarma lui.

turbojack

A intra intr-o masina nu este chiar asa o problema chiar daca este premium.
Pornirea motorului poate fi insa o problema mult mai serioasa.
Mai jos vedeti cheia de contact al unui Scenic 2006.

Don Juan de Husi

tot cred ca poti sa pui contactul pe direct....
Doamne,vino Doamne... sa vezi ce-a mai ramas din oameni...

turbojack

Citat din: bunicutza din Aprilie 01, 2007, 02:13:41 P.M.
tot cred ca poti sa pui contactul pe direct....


Efectul ar fi zero.Acel card contine un microcip ce comanda direct in ECU.Fara el,toate functiunile masinii sint moarte (inclusiv frina de mina este automata la oprirea motorului si la pornirea lui ;)  ).Pentru a porni totusi motorul e nevoie de un cip echivalent pe care sa poti sa-l modulezi pina gasesti impulsurile de cod corecte.
Deocamdata doar cheile de contact laser de la Mercedes par sa fie infailibile.

Gabriel

Citat din: turbojack din Aprilie 01, 2007, 06:05:07 P.M.
Deocamdata doar cheile de contact laser de la Mercedes par sa fie infailibile.

Cum sunt alea?

turbojack

#8
Citat din: BeeJay din Aprilie 01, 2007, 06:12:50 P.M.
Cum sunt alea?


Nu mai este clasica cheie de fier ce intra in "contact",ci doar un element de grosimea unei brichete ,insa de sectiune dreptunghiulara ,la care este atasata partea mai groasa "minerul",dar care trebuie rotita in mod clasic (nu ca in cazul cardului de la Renault).

Gabriel


SportWagon

Intre a sparge si fura o masina "muta" si una care are alarma e o diferenta. Hotii prefera sa aleaga dintr-o parcare o masina neprotejata de alarma in loc sa se complice cu una protejata.
Alarmele din fabrica dau dovada de prea multa grija pentru linistea vecinilor si mai putin pentru cea a proprietarului pentru ca ele alarmeaza cind hotul e deja in habitaclu.
Sint foarte utili senzorii de soc si de perimetru care preavertizeaza la cel mai mic soc asupra masinii respectiv atunci cind o persoana trece pe linga masina la o distanta mai mica decit cea de siguranta (sa zicem 1 m).
De asemenea exista si alarma cu pager in telecomanda care recepteaza de la distanta (de pina la 1.6 km) si comunica proprietarului ceea ce transmite sistemul de alarma de pe masina ca se intimpla cu aceasta (prewarn la soc, senzor de geam sau perimetru, triggerare soc, perimetru sau senzor de geam spart, deschidere usi capota, etc). Mai exista si imobilizatorul original al masinii care este dispozitivul ce impiedica pornirea motorului in absenta introducerii cheii originale in contact. La modelele multiplexate (cazul Peugeot) trebuie sa dispui de tehnica avansata ca sa anihiliezi acest imobilizator (nu imposibil de procurat probabil in tarile vestice) cu complicitatea poate a unui angajat infidel. Dar in acest caz extrem e probabil mai simplu sa reproduci cheia originala.
De deschis o masina (cu forta ) probabil ca nu e o problema dar orice dispozitiv de protectie e menit sa ingreuneze munca hotului.
Deci paza buna trece primejdia rea. ! Si e drept ca nu exista o regula, si eu stiu de masini uitate peste noapte descuiate si chiar cu un gsm uitat pe scaunul pasagerului din drt. si nu s-a intimplat nimic.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

eu am alarma de fabrica pe ea, pentru ca am vrut sa am doar cheia fara chitibusuri suplimentare pe breloc. Nu mi-a urlat niciodata pentru ca nu am avut masina/geamul spart...

In schimb cand mi-a infundat unul aripa si eu eram pe geam la bloc uitandu-ma la el !!!! nu a urlat deloc....asa ca
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Ovidiu

Alarma mea nu este de fabrica, si daca lovesc roata cu piciorul piuie. Nu vad ce as fi avut in plus fata de o alarma "de fabrica" (intre noi fie vorba, nu cred ca alarma aia de la pejo vine din fabrica franceza). Avantajele unei alarme sunt:
- descurajeaza hotii mai prosti
- mai putin de platit la casco
Atat. In rest, Casco sa traiasca!
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

turbojack

Citat din: Cloud no.75 din Aprilie 04, 2007, 05:51:48 P.M.
.... eu eram pe geam la bloc uitandu-ma la el !!!! nu a urlat deloc....asa ca


...asa ca a urlat proprietarul in locul ei...:)
Cit despre alarmele de perimetru sau la vibratii,in Italia de exemplu sint interzise,cel putin in zona mea,iar in conditii urbane normale sint ineficiente,declansindu-se din orice .
Mie imi plac cele cu apelare vocala,insa am impresia ca ar fi deliciul unor copii de cartier.:)
Alarmele si antifurturile nu sint pentru hotii adevarati.Cei ce "sparg" masinile sint hoti ordinari,nu profesionisti.Cit despre cei ce forteaza usile cu ranga...ma umfla risul;intrebati niste baieti de la descarcerare ce inseamna asta.

Cloud no.75

normal ca am urlat....si-nca cum !!!

si la noi sunt interzise de anul asta alarmele de perimetru de anul asta. de asta cele de fabrica nici nu au functia asta.

Un profesionist fura orice masina....ia uitati-va la Gone in 60 seconds cu Nicholas Cage
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."