1.4i 90 vs. 1.6 hdi 90

Creat de Cloud no.75, Aprilie 13, 2007, 01:00:32 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

Zilele astea am avut ocazia unui drive test comparativ.

Astfel:
1. 207 Trendy 1.4i 90 cai
2. 207 Trendy 1.6hdi 90 cai
3. 207 Sport Pack 1.6 hdi 110 cai

Testul a fost de cate 200km cu fiecare, pe traseul Bucuresti- Ploiesti - Bucuresti + 100km in Bucuresti. Cu hdi de 110 am facut vreo 50 km noaptea prin Bucuresti, am putut sa vad ce stie...

Ca si impresii:
Benzina
E silentioasa doar pana in 2600 rpm, dupa care incepe sa devina zgomotoasa, iar peste 3500 zgomotul devine deranjant.
Urca greu in ture pana in 3500. In plus, pana in 3500 nu trage, motorul da tot din el intre 3500 - 5500, asta e plaja de turatie unde intr-adevar se simte bine. Reversul este ca e destul de zgomotos.
Pentru utilizare in oras, te mentii ok cu el in trafic, dar nu trebuie sa te astepti la demaraje si alte performante. Reprizele sunt mediocre, pleaca, dar greu si relativ incet. Adica apesi pedala, iar rezultatul este o accelerare, dar foarte timida.

In extraurban, e destul de tricky la depasiri, trebuie retrogradat si calculat bine distanta ca sa reusesti sa o rezolvi. Depasirile se pot face doar cu "pedala la fund": ca sa poti exploata turatia intre 3500 si 5500...

Cutia nu mi-a placut deloc. Nu stiu daca e o chestie generala sau doar la exemplarul avut de mine: mergea usor, dar avea tendinta de a agata si parca se rupea ceva in maneta cand miscam de ea...Ambreiajul era ciudat, extraordinar de usor...

Ca si consum: mare surpriza: 9.1%, identic cu ce am eu la 206 care are 20 de cai in plus. Diferenta este ca 206 -le meu chiar merge si consumul de 9.1 il obtin in conditiile in care cam sunt primul la semafoare si crosetez benzi din plin...

Diesel
1.6 hdi de 90 s-a dovedit o surpriza neasteptat de placuta. Motorul este foarte silentios la ralanti. Nu are garaitul de la 1.6 hdi de 110 cai, e mult mai "smooth" ca si sound, e parca mai rotund, mai cizelat. Mi-a placut in  demaraje, muuuult mai rapid ca si benzinarul, nu stiu exact cu cate secunde, dar in "parctica" mi s-au parut cel putin 3secunde diferenta....parca tot pe acolo e si in fisa tehnica...

Ca reprize: aici mi-a placut cel mai mult hdi90: fiecare apasare a pedalei, indiferent ca e la 30 in 3 sau la 70 in 4 se traduce prin o accelerare pe care o simti bine. Masina se duce. Nu va inchipuiti ca te scoate prin scaun, dar demarajul e vanjos. In oras e foarte placuta la condus, a doua poate fi folosita de la 15km pe ora fara probleme, chiar daca are 1500, doar ca nu trebuie sa accelerezi brusc pana ca nu ajunge la 2000rpm ca sa nu suprasoliciti turbina.
Depasirile sunt ok, nu trebuie "calculate" ca la benzina, e suficient sa bagi piciorul si face singura restul, fara stress suplimentar. Zgomotul motorului e parca mai mic decat la 1.6 hdi de 110 pus pe acceeasi masina si cel mai important e mult mai placut si mai cizelat.

Ce mi-a placut la motorul hdi de 90 de cai este feelingul ca de benzina puternica: accelereza liniar si vanjos de la 1800 pana la 3500, cu plafonare la 3800. Imi place ca nu are "sutul in fund" de la cel de 110, ci are accelereatie liniara. La cel hdi de 110 nu mi-a placut ca pana in 2200 e moale, apoi iti da "un sut in spate" pana la 2800, dupa care cade acceleratia. Desi unora le place faza asta, sa simta tot timpul ca ii baga in scaun, mie mi se pare obositor la condus, e foarte greu si incofortabil sa o tii intre 2200 si 2800 ca sa simti puterea. Chiar daca e puterea mai mare fata de cel hdi de 90, eu nu prea agreez hdi de 110 din cauza lipsei de liniaritate.


Concluzii 207
Masina e bine facuta, cu materiale foarte placute la atingere, clar e un mare salt peste 206. Usile au chedere mai bune, zgomotul la inchidere e mai "smooth", seamana cu cel de 407. Usile sunt mai grele decat la 206 si inchiderea lor da o senzatie placuta.

Masina e mult mai spatioasa decat 206, marele plus e volanul reglabil pe adancime. Mi-am gasit o pozitie de condus mult mai buna decat la 206, la care trebuia sa stau mai ghemuit pentru a ajunge cu mainile la volan. In 207 reusesc sa stau mult mai in spate cu scaunul si asta degajeaza mult mai mult loc. Imi place ca am o senzatie mare de spatiu si il laterala, adica la 206 lovesc cu genunchii in usa, respectiv consola, masina e mult mai adunata. In 207 am loc suficient si in laterala.

Materialele bordului sunt placute, moi la atingere si au un miros foarte interesant. Plasticul de pe fata de usa, desi tare este mult mai placut dpdv tactil si vizual decat cel din 206.

Desi era echiparea Trendy, scaunele tip confort asigura un sprijin lateral corect. Nota buna pentru confort, sunt mai tari decat cele standard de 206, dar o idee mai moi decat am eu la Starline.

Ca tren de rulare, solutia gasita este foarte buna. Suspensia este o evolutie a celei de pe 206. Setarea ei este mai tare decat la 206 Standard, dar putin mai moale decat la rigidul 206 Starline. Ca si filtrare a denivelarilor, amortizoarele sunt mult mai bune decat la 206, zgomotele suspensiei sunt mai infundate si parca mai "indepartate" decat la 206. Zgomotul suspensiei este mai bun si decat la 307.

Mi-a placut ca pe curbele cu denivelari spatele e mult mai stabil decat la 206, la care avea tendinta sa plece.

Ca tinuta de drum, este foarte buna la viteza, atat in linie dreapta cat si in viraje. Directia se intareste si e placuta la feeling, la fel de tare ca la 206 Starline.

In oras, directia este un deliciu, se manevreaza cu 2 degete, parcarea este o placere, efortul la volan este minim. Fata de 206 Starline cu jante cu talon jos, la 207 parca invart in gol volanul, parca e de jucarie.

Franele - foarte bune si intuitive. Desi masinile conduse nu aveau discuri pe spate, franeaza la fel de bine ca 206 Starline cu discuri spate. Nota bene: efortul la franare e mult mai mic ca la 206, dar pedala necesita ceva obisnuinta...


In concluzie: desi 1.6 hdi de 90 este mai scump cu 1000E decat 1.4i de 90 cai - recomand cu cladura dieselul. Benzina nu e prea bine adaptata cu caracterul masinii, ii lipseste puterea, iar la consum e la fel ca cea de 1.6, dar care are 20 de cai in plus.

Dizelul de 90 de cai e liniar ca o benzina, e vanjos, trage foarte bine si PUNCTUL FORTE: ZGOMOTUL: e foarte redus, iar timbrul e mai mult ca un zumzait.

Consider ca 1.6 hdi de 110 nu-si merita banii - cei 20 de cai in plus sunt destul de greu de exploatat corect, ii lipseste liniaritatea si - ca parere personala- e obositor la condus  datorita boostului turbinei care se traduce prin "suturi in fund" scurte, iar in rest, parca ii lipseste puterea.

Ca echipare: recomand Premium: vine standard cu clima bizona, scaune incalzite, tapiterie plus, ceasuri pe negru si jante pe 15 din aliaj. Singurul minus: nu are volan in piele si desi cel de plastic e placut la atingere, mi-a lipsit atingerea placuta de la volanul de piele din 206...Eventual cu o husa de piele bine facuta/cusuta se poate rezolva.

Pe Trendy nu se poate pune clima, vine doar cu AC si e destul de neplacut. In plus tapiteria de pe Trendy nu mi se pare foarte buna vara la drumuri lungi - am senzatia ca transpiri abundent in ea, datorita materialului sintetic aspru - poate ca e doar senzatia mea.

Cam astea sunt impresiile mele.

Acum le astept pe ale voastre

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Ovidiu

Citat din: Cloud no.75 din Aprilie 13, 2007, 01:00:32 P.M.
Ca si consum: mare surpriza: 9.1%, identic cu ce am eu la 206 care are 20 de cai in plus. Diferenta este ca 206 -le meu chiar merge si consumul de 9.1 il obtin in conditiile in care cam sunt primul la semafoare si crosetez benzi din plin...
Diferenta asta e din cauza ca 207 trendy 1.4 90 cp are 1268 kg. 207 e mai greu decat 206-le meu, care are 1070 kg.
Cat despre acceleratie...deh! Au scos aproape tot ce se putea din motorasul ala de 1.4, mai mult de atat...
Servodirectia o gasesc deranjanta, e cam prea soft pentru mine, dar sotiei mele ii place foarte mult. La fel si ambreiajul, e ca si cum apesi in gol! In fine, cred ca m-as putea obisnui...
Ce nu imi place cu adevarat este turatia mare la viteza (4000 ture /120 Km-h). Poate ca sunt invatat cu dizalul meu!
Nu ma pot pronunta decat in legatura cu modelul 1.4 90 cp, pe celelalte nu le-am condus, mi se pare ok, adica este intr-adevar usor de condus si de parcat, dar parca nu este masina potrivita pentru mine. Nu lanseaza nicio provocare, este o masina pentru cei ce vor sa conduca relaxat si calm, nu prea ai chef sa faci o liniuta cu ea.
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Cloud no.75

ma gandeam eu ca vei si singurul care raspunde aici...lipsa mare de 207 pe forum...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Ovidiu

mai ai putina rabdare. deocamdata este o masina nou aparuta, sunt putini posesori de asa ceva. multi se gandesc sa mai treca ceva timp, poate apar ceva bug-uri care trebuie rezolvate, altii sunt sceptici (deh, francezii sunt buni la vinuri, nu la masini), si chestii de genul asta. cativa aleg cu inima, dar sunt putini de genul asta, si in general sunt singurii care nu regreta alegerea facuta.
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

andrei

Eu unul vad din ce in ce mai multe 207-uri prin oras. Cred ca sunt deja o gramada.



Andrei
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

rara

Eu de abia astept luna iulie. Daca sortii sunt favorabili pe la mijlocul lunii trebuie sa soseasca "numarul 2". Un 207 Trendy culoare Orange Salamangue cu motorizare 1,6 hdi 90 cp. De abia astept. Eu am testat motorizarea de 1,4 hdi si sincer e foarte silentioasa, liniara dar parca nu are viata, fiind obisnuit cu motorul de 2.0 hdi mi s-a parut fara vlaga. Asa ca am optat pentru 1,6 hdi. Teoretic ar trebuie sa fie mai tare motorul decat pe Partner, iar greutatea mai mica ar trebui sa il avantajeze. :001_tt1: :001_wub: :blush:


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

Adikteed

Salutare tuturor . Voi fii posesorul unui 207 1,4 HDI 70 Cp Trendy Orange Salamanque..mai am de asteptat inca 10 zile pana intru in posesia ei  :clap:
1,4 HDI 70 Cp nu e un motor care sa-ti ofere zenzatii tari ci e un motor de economie..linistit.Totusi performantele nu sunt chiar asa de slabe , totul consta in a schimba treptele de viteza atunci cand trebuie, adica in jurul valorilor de  2500-3000 rpm.
Va spun toate acestea deoarece am avut ocazia sa contuc toate motorizarile disponibile momentan pentru piata din romania pentru modelul 207.Toate sunt gandite si e foarte bine ca este o astfel de gama si atat de bogata.
O sa revin cu poze si impresii despre 207 1,4 HDI .
Pana atunci, respectele mele ! :001_smile:
207 Trendy 1,4 HDi si Partner XR 1,6 HDi

mjustin

felicitari pt.achizitie DAR aici parca era vorba despre "1.4i 90 vs. 1.6 hdi 90"

parerea mea ca asa cum 1,4i 90 e cam putin pentru 207 cred ca e cam la fel si cu 1,4 HDI, dar asa cum ai spus si tu este "un motor de economie"

la multi km fara probleme!

Gabriel

Teoretic 1.4 benzina aspirat va fi mai slab decat 1.4 diesel turbo. Practic ... n-am de unde sa stiu pentru ca concesionarii se incapataneaza sa tine pentru drive-test doar HDi.

Cloud no.75

hai in B la drive test sa vezi 207 1.4 benzina
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Hai bai norule, credeam ca zici de un THP nu de un drive-test cun un motor de 1.4 care a stat si sub capota fostului meu 206.

Cloud no.75

siigur ca da...cand o sa aiba la drive test THP o sa aiba si 407 bva...daca intelegi ce vreau sa spun....
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




coyote

Mie mi se pare ca 1.6 HDi 90 CP are un dezavantaj maricel fata de 1.6 HDi 110 CP, mai precis faptul ca tremura destul de puternic atunci cand este subturat. Chestia asta se simte mai ales in oras, la plecari de pe loc. In rest, intr-adevar, cel de 110 este un moft.
Comparand trenul de rulare cu cel al lui 307, pot sa spun ca se simte ca are mai multe rezerve (face fata mai bine tuningului decat la 307). Daca in 307 simteai ca motorul este cam puternic pentru ce poate trenul de rulare sa transmita catre asfalt, la 207 nu exista aceasta problema. Franele (atentie, eu am varianta de 110, care are discuri mai mari) sunt asemanatoare ca eficacitate cu cele ale lui 307, cu un usor minus la stabilitate pe curbe (307 pare mai echilibrat).
Stabilitatea pe curbe este asemanatoare, adica foarte buna, desi la 207 spatele pleaca ceva mai usor decat la 307.
Marele atu al lui 207 pe drumuri virajate este directia, care este precisa si usor de intuit. 207 pare mult mai "nerabdator" sa abordeze virajul decat 307, desi poate acceleratiile laterale suportate sunt identice.

Voi reveni si cu alte impresii in masura in care timpul imi va permite. Pentru toti posesorii de 207, ar trebui sa folosim un nou slogan, similar celui cu "asfalt uscat"... Mai precis va doresc drumuri virajate!
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

dadu

daca turezi motorul (a se intelege 1500-1800rpm) la plecare acel tremur este anulat si totodata scapi de lag-ul turbinei.
despre celelalte, ai dreptate, dar o sa discutam pe un alt topic, sa afle toata lumea. :biggrin:
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

SportWagon

#14
Abia astazi am avut timp sa parcurg consideratiile lui Nor in urma testului comparativ.
Foarte bine scris ca de obicei, exhaustiv si deci interesant chiar daca motorizarizarile si clasa din care fac parte masinile nu intra printre preferintele unui familist care s-a delectat initial cu incintatorul bloc de 2 l benzina 138 CP pe o masina de aprox 1,5 t.
Ceea ce imi aduc aminte dupa testul cu 207 este directia incisiva dar suspensia cam prea seaca (in raport cu Clio, Corsa), cam prera sportiva pentru drumurile noastre .
Motorizarile de 90 CP risca totusi sa fie cam la limita pe masini cu aceasta masa. Motorul diesel de 1.6 90CP nu mi s-a parut extrem de volubil, e senzatia aia de cuplu care inseala dar vlaga se stinge la turatii mai inalte cind esti tentat sa astepti mai mult avind in vedere inceputul bun. Dar eu sint sigur carcotas si judec deformat, asa cum a subliniat si TURBOJACK intr-un post al lui.
Ofer consultanta in domeniul auto,