Impresii 407 2.2i 160 cai

Creat de Cloud no.75, Aprilie 30, 2007, 12:39:37 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

Dragilor,

Am avut pe mana pentru 48h un 407 2.2i -BMV6, ST Sport, 8500km la bord, Gris Fer cu o basca de optionale:
- partial piele
- Xenon
- JBL
- NAVI color
- geamuri laminate
- senzori parcare
- scaune incalzite + reglaj electric

Nici nu stiu de unde sa incep...M-am simtit pentru 48h un fel de semizeu... 

Masina este absolut delicioasa, este facuta pentru a multumi toate simturile..sau, ma rog, aproape toate 

Desi inainte sa purced aveam oarecare indoieli referitoare la "ce stie" caci pe hartie sunt doar 20 de cai si vreo 30NM in plus fata de 2.0 benzina pe care il stiam destul de bine

In realitate diferenta este URIASA. Nu ma refer la acceleratia 0-100, ma refer la reprize, care sunt total diferite de 2.0 benzina.

Diferenta apare din sistemul de admisie variabila si cutia in 6 trepte.

Ei bine, ca un exemplu eram in treapta 3 si aveam 40km/h. Am bagat piciorul la fund si am accelerat pana la 160 cand pe bord aveam 6000rpm...Senzatia absolut DEMENTIALA, este de o liniaritate fantastica, nu smuceste, nu protesteaza, doar ACCELEREAZA si iti creste pulsul fantastic, nu da vibratii in volan de nici un fel
.... Te simti ca intr-un jet la decolare.

In rest ce sa va zic ? cea mai tare senzatie: aveam 4500 ture in 3 si am bagat piciorul la fund...Maraie si impinge, asta stie sa faca si o face al naibii de bine 

E fantastica masina, diferenta e uriasa fata de 2.0, asta daca stii sa exploatezi un motor pe benzina si sa te bucuri de el.

Mi-a placut foarte mult elasticitatea motorului, poti rula la 1500rpm in 4 sau 5 si nu protesteaza. La plecarea de pe loc, nu trebuie sa-l turezi, poti porni de la 1300rpm, vs 2.0i, la care daca nu-l duci la 1800 la pornire, tremura.

Avantajul admisiei variabile se simte cu siguranta, 2.2i este mai placut in oras...Ca si consum nu mi s-au parut diferentele prea mari fata de 2.0i, dar oricum nu m-a interesat consumul 

Ca si tinuta de drum, asa cum am mai spus si cand povesteam de 2.0i, absolut impecabila, nimic de comentat, exact pe gustul meu: ferma, dar confortabila.

Interiorul in schimb: DELICIOS. In scaunele partial piele te simti foarte rasfatat, mai ales cand pornesti incalzirea. Reglajul electric- nu prea sunt fan, nu as opta pentru el. 

Navigatia color cu ecranul mare schimba RADICAL interiorul. Impreuna cu tapiteria piele si decorul imitatie carbon schimba total atmosfera, capata un aer High Tech pronuntat si are ceva nobil, demn de o clasa superioara.

Actionarea comenzilor climei sau sist audio cu totul altfel par cand se regasesc pe displayul color.

Sistemul audio - Nota 10  Sunet clar si profund...Mergea Hotel California la marele fix  ;D

Ceasurile de bord albe, volanul in 3 spite, jantele pe 17 Cosmos...elemente definitorii ale lui ST Sport

Singurul punct negativ - fiscalitatea pentru cilindreea de 2.2  :'(

One day.... 

Atasez si o poza cu una identica cu cea condusa de mine...Va rog sa observati jantele de 17...O poza si cu ecranul mare de Navigatie, una ca sa vedeti volanul sport si ceasurile pe alb...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Cloud, draga, cind ai sa faci un drive cu un V6 benzina? Sint curios ce impresii vei avea. Daca 2.2 i te-a entuziasmat atit de mult ! M-aifacut curios . O sa incerc si eu motorizarea asta.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

pai n-am facut ? ;) de fapt am fost "dat", ce-i drept
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Ar trebui sa fii tu la comenzi, sa conduci, evident nu in stilul aratat cu Fiesta  :), caci nici nu s-ar potrivi stilului masinii, lungimii, ampatamentului, cutiei, dorintei proprietarului, etc.  :).
S-ar putea sa fie aparent frustrant lipsa controlulu total asupra schimbarilor vitezelor dar satisfactia se poate obtine totusi din fluiditatea, cursivitatea si senzatiei cu suport real dealtfel, de omniprezenta a fortei.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

pai prietenul BeeJay ar putea sa-ti spuna impresii referitor la cum se aseaza 407 la ale carui comenzi sunt pe serpentine... ;)

ramane o eterna dorinta condusul automatelor...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Madriann

75 NOR...de cand te caut  :clap: Ca dupa al tau review mi-am luat masina din semnatura :).
O sa postez aici o problema....ca prea incantat ai fost de modelul asta ;).
Deci:
Azi am luat si eu un pic Pejo-ul la drum, ca pana acum numai sa o parchez aveam voie. Am mers vreo 50-60 km, prin oras si prin afara. M-a surprins neplacut vibratiile, socurile si agatarile resimtite in maneta schimbatorului de viteza. Asa trebuie sa fie? Pur si simplu, la relanti, sau cand "pisti" acceleratia, sau cand apesi putin pedala de ambreiaj, simti aproape tot in schimbator (si nu e ceva placut  credeti-ma....efectiv ma zgarie pe creier).
Imi face impresia ca nu e ulei in cutie, ca se atinge metal pe metal...nu stiu, dar ceva nu pare in regula.
La Megane...are 11 ani, dar pe cuvant ca nu se simte asa ceva. Schimbi vitezele fin, nu se simt trosneli si bocaneli in schimbator.
La voi e la fel?
Renault Laguna: Serious Playtime...
Peugeot 407    : Playtime is over! :)

SportWagon

Citat din: Cloud no.75 din Mai 14, 2007, 03:09:07 P.M.
pai prietenul BeeJay ar putea sa-ti spuna impresii referitor la cum se aseaza 407 la ale carui comenzi sunt pe serpentine... ;)

ramane o eterna dorinta condusul automatelor...

cu o automata nu mai ai acelasi control si nu poti imprima chiar acelasi stil sportiv de condus, ca sa nu mai vorbim de virf-calcii sau alte rafinamente, subtilitati, de pilotaj sportiv, in plus daca mai iei in calcul si un ESP nedeconectabil peste 50 kmh si care intra in functiune la orice amorsa de derapaj, ai tabloul complet.  Insa .... confortul e prezent. Reprize, depasiri in siguranta, sprint-uri, toate intr-un confort "de velvet", le regasesti pe toate.
Ofer consultanta in domeniul auto,

turbojack

Citat din: 407SW din Mai 29, 2007, 03:35:09 P.M.
.... confortul e prezent. Reprize, depasiri in siguranta, sprint-uri, toate intr-un confort "de velvet", le regasesti pe toate.

Hmmm...masina perfecta pentru un pensionar artzagos. :oops: Sper sa nu deranjez pe nimeni cu afirmatia asta. :whistling:
Atunci unde mai este placerea utilizarii a trei pedale in simultan,si schimbarilor de la mare la mic in urlet de pistoane la 6000 rpm?...Sa fi imbatrinit @Cloud ? sau este doar o trecere eleganta la business class,iar pentru "dat",retrageri strategice pe Fiesta? :laugh:...

SportWagon

#8
Deh, lumea imbatrineste inevitabil...de aia sint pe piata tot felul de masini, pentru toate gusturile si pentru toate virstele.
Referitor la senzatiile distilate de un V6 cu cutie automata in plus, pentru a oferi si un alt pumct de vedere citez ce am scris cu alta ocazie intr-un alt context dar cu un subiect similar, cred ca se dezbatea atunci despre filozofiile diferite ale motoarelor supralimentate de cilindree mai mica si aspiratele de cilindree mare:

  "...nu puterea motorului face ca el sa para iute sau lenes ci cuplul maxim si mai ales curba de cublu fct de turatie. Un GTI si un V6 au filozofii total diferite. Chiar daca un V6 contine intotdeauna intr-un anume fel si un GTI dar imbracat in frac. Dar aici discutiile se complica. Un motor V6 distileaza alte senzatii, mult mai complexe care pentru a fi apreciate plenar reclama prezenta unui rafinament care rar se gaseste la virsta si in rindul dependentilor de GTI  :oops: nu vreau sa jignesc pe nimeni, si eu am tinjit dupa un GTI si imi place inca . Pur si simplu e altceva decit o masina rapida cum e un GTI. ....  :offtopic: Ca sa inteleaga si cititoarele forumului, diferenta dintre un GTI si un V6 este ca diferenta dintre o partida de sex-blitz cu un adolescent si o noapte de dragoste adevarata intre doi oameni maturi. Dragostea presupune sex; reciproca nu. Partida de sex e zgomotoasa, agitata, o aud si uimeste toti vecinii e iute si spectaculoasa ca un GTI; a doua e consistenta si plina de sensuri si trairi colaterale, nimeni nu afla ca s-a petrecut dar cei ce au trait pasiune n-o uita niciodata."


:offtopic: De fapt realitatea e ca putini dintre noi (de exemplu eu nu) au sansa sa detina si sa conduca un GTI, un coupe sau cabrio la virsta potrivita asa ca cu trecerea anilor, nostalgici incercam sa ne indeplinim tardiv un vis care intre timp a evoluat (familie, copii, pierderea curajului si dezinvolturii adolescentei cind goneam cu 160 kmh in dacii cu motorul auzindu-se asurzitor in habitaclu) iar publicitatea ne inoculeaza acum alte valori pentru masini, stele EURONCAP, protectia pietonilor, zeci de airbag-uri, siguranta pasiva, activa, si mai putin placerea pura si dura a unei masini despuiate de tot ce nu concura direct la performante exprimate strict in secunde si kmh (a se vedea cum arata mai ales in interior o masina de rally, ca tot vorbeam de tuneluri centrale, leviere de viteze). Asa ca dorinta pentru confort devine inevitabila. Desigur ai remarcat ca in tarile din europa posesorii de coupe-uri (de altfel si target-ul producatorilor, o constituie "cuplurile (pensionate sau nu), cu posibilitati financiare, ale caror copii au parasit casa parinteasca". Deseori am avut surpriza sa vad in coupe-uri sau cabrio astfel de posesori care in cutia de acte au invariabil si crema antirid. Poate doar in GERMANIA sa mai fi vazut gonind pe autostrada la volanul vreunei sportive tipi sub 45-50 ani. In rest pentru tineri 205 sacre numero e la putere si f. putini au sansa sa aiba un GTI, majoritatea acopera clantanitul dieselului cu muzica preferata ce razbate din habitaclu. La aceeasi virsta eu transpiram mindru cu mina stinga sprijinita afara pe portiera (era pozitia clasoca relaxata, smechera , sigura de sine) in BREAK-ul meu Dacia, tunat doar dpdv estetic la interior cu consola centrala de Mercedes S (Cobra) si la exterior cu spoilere din plastic de la alte marci de masini, adaptate cu migala si vopsite in culoarea caroseriei.  Ce fericit eram chiar daca la 2 luni schimbam bucsele, anual toba de esapament, si deseori trebuia sa reglez culbutorii in parcarea din spatele blocului ca sa tzacane mai putin.
Ofer consultanta in domeniul auto,

marius.v

#9
Desi subiectul a deviat un picut nu pot sa ma abtin sa nu precizez senzatiile date de un small block in acceptiune americana (5 litri V8), montat pe un Mustang (stiti piesa: driving in my 5.0).
Cutie automata, 4 trepte, nu ABS, nu ESP, nu controlul tractiunii, nimic, numai scrasnet de roti fumegande.
Aceeasi senzatie ca la un kart, cine a incercat stie ce spun, deci asa cum a spus amicul SW, :clap: determinant e cuplul si curba de cuplu, nu cutia, nu stil de conducere.
Senzatiile au fost bestiale, acceleratiile fulminante si consumul cam 30l/100 km. :death:
Dar la americani nu conteaza! :ban:
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Cloud no.75

@madriann: ma bucur sa vad ca lumea isi mai cumpara si altceva decat diesel si ii respect pe cei care isi pot satisface acest capriciu...Daca ajungi prin Bucuresti da un semn si hai sa ne vedem la o bere fara alcool si sa vad ce e cu cutia ta...paradoxal cutia de 2.2i mi s-a parut printre cele mai bune manuale de pe 407

@turbo & 407: vedeti voi, din pacate viata e plina de constrangeri.
Daca ma raportez la cazul meu, voi folosi regula 20-80, adica din pacate, voi alege sa-mi cumpar o masina potrivita pentru conditiile in care conduc 80% din timp si nu una pentru celelalte 20%...

sa va dau un exemplu de alegere in 23 000E cu toate taxele.

Am condus acum 2 weekenduri Renault Megane RS 2.0i turbo - 225 cai.
A fost cea mai tare experienta cu un hot hatch de calitate. Nu mi-a venit sa cred ce au putut face cei de la Renault, masina e superba. Va rog sa treceti peste prejudecati si daca aveti ocazia sa o conduceti nu ezitati. Pentru cateva ore am fost LIBER. Am facut cred ca 10 urcari de Poiana si am ars un plin, dar am fost LIBER. Dupa care am condus-o pana acasa aprox 5 km prin oras si am eliminat toate pietrele de la rinichi. A doua zi in plin trafic de Bucuresti mi-am blestemat zilele, iar la trecerile de linii de tramvai am crezut ca voi urina sange...Ei bine aceasta e masina de 20%

In aceeasi bani imi pot permite acel 407 cu cutie automata si dotari de confort, dar cu un mic tuseu sportiv, in care 80% din timp ma voi simti relaxat, pampered si voi privi viata destins si detasat...In schimb voi renunta la acele viraje cu power drift si gume scartaind...

Asta e, trebuie sa traim cu alegerile facute in functie de buget. Pe amandoua nu mi le pot permite
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Madriann

Nu prea vad eu Bucurestiul....numai centura, in drum spre aeroport :).
Da' poate vii tu la mare....da-mi un msg cu vreo doua zile inainte  :001_smile: bem fara alcool inainte si cu alcool dupa  :police:
Renault Laguna: Serious Playtime...
Peugeot 407    : Playtime is over! :)

Vlad01

Si acum, desi topicul e mai vechi mi-a venit in minte o intrebare: merita 2.2i  cumparat in detrimentul unui 2.0i, in conditiile in care se va circula 70% oras si 30% afara din oras (din pct de vedere financiar, cu privire la consum, caci se pare ca taxa va disparea)? Nu neaparat pt putere, dar m-ar tenta cutia in 6 trepte. Astept parerea ta norule, si si a ta Adriane.

Cloud no.75

Daca il folosesti 70% in oras e pacat sa iei 2.2I. Nu e masina de liniute, iar diferenta de consum o estimez la 1.5l/100 in plus pentru 2.2i. Altfel spus, 2.0 i iti va consuma ~10in oras, iar 2.2 pana in 12.

Totusi e teorie aici:
1- E semnificativa diferenta de bani in achizitie ?
2- E diferenta de dotari ? Daca 2.2 e ST Sport merita luat numai si pentru ceasurile albe, jante si tapiterie
3- E diferenta de rulaj ?

Dupa ce analizezi datele astea, te gandesti si la consum si apoi iei o decizie...

Totusi, ca si motor, admisia variabila se simte chiar si in oras, mai ales la demaraje de la 2000rpm
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Vlad01

1. Din ce am vazut pe occasionsdulion.com, site-ul pe care il frecventez, diferenta la pret nu e mare, poate preturile sunt chiar egale
2. Ca dotari imi plac la nebunie volanul in 3 spite si jantele pe 17" cosmos, dar imi displac ceasurile albe
3. Toate sunt undeva la 15000 euro, din care se va scadea TVA-ul(il deduc), cam din 2006 cu 10000-30000km la bord

Dupa cum am spus si mai sus ma atrage cutia despre care ai si tu o parare buna de la 2.2i, dar daca gandesc constructiv, 160CP sunt prea multi pt mine, mai ales ca va fi destul de utilizata in oras, 140CP imi sunt de ajuns, iar cei 10l/100km cat consuma in oras sunt ok, dar ma bucuram daca avea si 2.0i cutie cu 6 trepte. Pe de alta parte daca nu circulam atat de mult in oras, m-as fi gandit la 2.0 HDi, dar cum vroiam ceva de dupa 2006, majoritatea au FAP si din cate am vazut este un chin pt masina sa o tii in coloane interminabile.