Cutie de viteze 407

Creat de Ovidiu, Mai 02, 2007, 12:11:08 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ovidiu

Dragi colegi de forum,

Un amic s-a hotarat sa-si cumpere un Pug 407. Dupa indelungi cautari, a gasit prin Belgia un 407 cu motor 2.0 HDi, pilot automat, o gramada de senzori peste tot, la minunatul pret de 11.400 de euro. Problema este ca masina are o cutie de viteze automata, si nu stiu absolut nimic despre ea. Ce imi puteti spune despre cutia automata? Este buna sau sa caute una manuala?
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Kman

In cate trepte e cutia?
Din cate stiu eu pe primele modele s-au pus cutii in 4 trepte. Ulterior au pus si cutia in 6 trepte.
Daca ar fi dupa mine nu as ezita la cutia in 6. Pentru cea in 4 trepte ....pas.

Cloud no.75

asa cum iti spuneam si aseara, fara ezitare, indiferent ca e cutia in 4 sau 6 trepte. diferenta intre ele e ca cea in 4 e mai molcoma, dar isi face treaba foarte bine. Am condus cutia in 4 pe un 406 hdi si nu m-a dezamagit deloc.

in rest, masina e super ok. eu n-as sta pe ganduri
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Vlad01

Destul de ieftina, cati km are?

Seby

intre automata si manuala sigur as alege automata...iat ce-a cu 4 trepte e cu semne de intrebare la mine...in schimb automata cu 6 trepte mi-as dori enorm :P :)
...face the future...

Cloud no.75

dragilor, am si eu o intrebare...

vreunul dintre voi care huliti bva4 ati condus-o pe un hdi ? ati facut cel putin 1000km cu ea ?  :police:

una e sa citesti pe review-uri scrise de tot felul de mici Schumacheri ai presei auto si alta e sa o conduci sa vezi cum se simte
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Buna intrebare! Probabil ca in Romania nu multi au condus-o dar numai ideea ca e invechita tehnologic fata de ce ofera concurenta ii face pe multi sa se uite chioras la BVA4.

Cloud no.75

tocmai....eu am facut vreo 1000km cu ea si e mult mai ok decat credeti.

ok, nu e cutie DSG, adica veti simti mici smucituri cand sunteti pe loc si schimbati modul de functionare din D in R si de asemenea mici smucituri sunt in S cand schimba la 4000, dar in rest este absolut ok. Pentru un utilizator obisnuit e perfecta. Un utilizator sportiv prin excelenta gen Turbo nu o sa-si ia niciodata cutie auto, nici macar DSG

Ca sa stati linistiti, bva4 e la fel de buna ca si cutia auto de la VW. Nu cea tiptronic (are 5 tr), nu cea DSG (dublu ambreiaj), ma refer la cea auto normala care se punea si pe Passat.

Marele avantaj al lui BVA6 este ca a mai redus foarte putin consumul. Nu stiu cat de lin schimba treptele, dar cred ca oricum ramane diferenta fata de DSG care din punctul meu de vedere este cea mai buna cutie auto de mare serie.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Ovidiu

Citat din: Vlad01 din Mai 02, 2007, 05:48:49 P.M.
Destul de ieftina, cati km are?

Mi se pare ca are cam 150.000 km.
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Vlad01

Aha, atunci e de inteles :)

SportWagon

#10
Citat din: Cloud no.75 din Mai 03, 2007, 09:27:23 A.M.

Marele avantaj al lui BVA6 este ca a mai redus foarte putin consumul. Nu stiu cat de lin schimba treptele, dar cred ca oricum ramane diferenta fata de DSG care din punctul meu de vedere este cea mai buna cutie auto de mare serie.

Cu siguranta cele 2 rapoarte in plus la BVA6 asigura cel putin teoretic atit un consum mai redus cit si schimbri mai line precum si o mai buna exploatare a motorului la diferite regimuri si viteze. Nu am putut compara consumul la BVA6 fata de BVA4 la acelasi motor pentru ca pina de curind la Peugeot cele 2 cutii se puneau pe categorii de motoare disjuncte (de ex la V6 nu se poate decit BVA6 iar 2 HDI nu era decit cu BVA4).
Se pare (din ce am citit) ca cel putin pe 2.2 benzina din cauza cutiei manuale considerata in mai multe publicatii auto drept "deceptionanta" se recomanda mai degraba cutia automata.
Chiar daca nu aduc nimic nou fata de cele scrise mai sus pe topic se pare ca BVA6 e chiar reusita, e produsa de AISIN Japonia, si este o premiera insalarea ei pe un motor transversal, are convertizor de cuplu pentru economie dar desigur asta nu se poate vedea pe un motor cu adevarat mai economic.
Agrementul oferit de BVA6 e real si incintator, nu smuceste in nici o situatie.

Pe de alta parte gestiunea schimbarii rapoartelor difera la un  motor Diesel fata de unul pe benzina datorita caracteristicii de cuplu diferite. Pe un Diesel cutia va schimba cert mai des si va imbunatati considerabil agrementul adaugind elasticitatea specifica unui motor pe benzina (chiar cupalt cu o cutie mecanica). Pe un MAS cu BVA vom putea savura schimbari la limita in preajma zonei rosii fara riscul de a suprasolicita motorul.
Gestiunea electronica la BVA6 e intr-adevar inteligenta chiar daca atunci cind vrei cu tot dinadinsul o poti "baga putin in ceata" in modul D, cind este eminamente autoadaptiva si te dedai la schimbari bruste de caracter "ce frizeaza patologicul". Atunci chiar nu stie cu ce nebun sau apatic are de-a face si se "muleaza" mai greu pe caracterul celui de la volan. La fel pe serpentine in rampa se recomanda modul SPORT caci in D incercind sa faca compromisul intre cuplul optim si confortul de condus schimba prea des si ezitant (circumstante atenuante: are de gestionat deplasarea unei mase 1,7 tone).
Cloud, ma ateptam sa iti placa cutia DSG caci e sportiva insa vei defavoriza intotdeauna orice cutie automata dpdv rapiditate in comparatia cu DSG care este o cutie mecanica dar robotizata, cu dublu ambreiaj, unul pentru rapoarte pare si celalalt pt impare, care are intotdeauna treapta adiacenta deja pregatita de schimbare.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

@407sw: mare om, mare caracter si post de mare calitate....

he, he, am condus DSG si mi-a placut mult, dar nu imi voi lua masina de VAG numai ca sa am cutia asta...

ma multumesc cu bva6 care sunt sigur ca e excelenta !
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

#12
Multumesc draga Cloud, dar de fapt e vorba doar de pasiunea pentru masini careia i-am lasat cale libera de exprimare. Altfel nu sint mai presus decit un om normal. Revenind la subiect, o parte din informatiile postate le-am citit, unele, mai putine provin din experienta. Cutiile automate au evoluat f. mult in ultimii ani si in special gestiunea lor electronica care le face autoadaptive, in sensul ca se "adapteaza" stilului de condus al soferului, de fapt e mult spus, in realitate procedeaza la retrogradari in functie de cit de mult si cit de repede este apasata pedala de acceleratie. Dar si soferul trebuie sa stie sa se adapteze cutiei caci daca te calmezi brusc dupa o "talpa" te vei trezi ca aceeasi cutie te asteapta cu nerabdare pentru o conduita sportiva in raportul inferior angajat anterior, uneori contrar asteptarilor tale.
Ofer consultanta in domeniul auto,