a_mic: P206, 1.4HDi, r. Lucifer, comp. bord

Creat de a_mic, Februarie 12, 2007, 03:26:57 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

a_mic

Ea e amanta mea, o cheama "Frantuzoaica" si urmeaza sa "spun din casa" ;)
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Seby

sa-ti traiasca Frantuzoaica...si sa consume tot asa de putin si la batranete  ;)
...face the future...

a_mic

In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

a_mic

Ultimul drum facut: Bucuresti-Sibiu-Brasov-Cheia-Bucuresti. Consumul nu a mai fost in nota obisnuita pentru ca si conditiile de trafic au fost altele, respectiv prezenta zapezii si a carosabilului foarte alunecos pe tronsonul Fagaras-Brasov-Cheia-Maneciu.
Nu am de facut decat o singura observatie, si anume excelentul comportament in conditiile mentionate mai sus, comportament care a fost dealtfel si singura satisfactie a drumului de intoarcere (exceptand poate, pastravul fript de mare angajament de la complexul Sambata)
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

a_mic

Desi jurnalul de bord ar trebui sa se refere la masina pe care o conduc astazi, am sa ies putin din recomandarile titlului si am sa fac publice sentimentele ce m-au animat in ultima saptamana vis-a-vis de masinile pe care le-am condus. Unii dintre membrii forumului cunosc faptul ca in indelungata mea activitate desfasurata pe drumurile patriei mume sau adoptive am mai condus si alte masini. Prima si singura masina la ZERO km intrata in proprietatea MEA (pentru ca au mai fost si altele ale diverselor partenere care mi-au condimentat viata) a fost un oltcit pe care l-am luat si condus de la Craiova la Bucuresti in 19.01.1993. A fost o masina care mi-a oferit foarte multe satisfactii si pe care am tinut-o de volan cale de aproape 400k pana in 2002 cand si-a dat obstescul sfarsit. La momentul respectiv, am "imprumutat" cu bani un alt Oltcit, al unui prieten, fara a mai face actele necesare oficializarii contractului. Cu acest de-al doilea reprezentant al celor de la Craiova am mers mult mai putin, respectiv 20-25k pana cand si acesta a tras pe dreapta. Din motive organizatorice, cele doua "roabe" ale mele au stat la odihna in parcare pana in anul de gratie 2007 cand, in sfarsit, o firma ce se ocupa de "inhumari" s-a prezentat cu o oferta financiara rezonabila (adica nu pe gratis) pentru ridicarea lor. Si, inevitabilul s-a produs: cele doua, B-59-DOY si B-04-TEZ au plecat pe ultimul drum. Daca de cea de-a doua niciodata nu am fost in vreun fel legat, de prima insa, evenimentele traversate impreuna m-au facut sa meditez...
Am inregistrat o parere de rau pentru "doar un fier" similara cu pierderea unei fiinte dragi, si mi-a adus aminte de momente similare traversate, in copilarie cand a disparut de tot cainele pe care il iubeam, sau la maturitate cand m-am despartit la vanzare de VW-ul pentru care fii-mea a plans neconsolata 3 zile.

Ce stranii suntem unii dintre noi in sentimente si cum reusim, uneori, sa ne legam de obiectele neinsufletite ce ne inconjoara, atribuindu-le insusiri ce nu au cum sa le caracterizeze...
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Ovidiu

Ai dreptate. Acelasi sentiment l-am avut cand m-am despartit de prima mea masina, o batrana Dacia 1300, an de fabricatie 1982. Imi aduc aminte cu nostalgie de noptile pierdute lucrand la ea, de drumurile pe care le-am facut impreuna, aventurile avute pe bancheta din spate. Diferenta este ca eu am vandut-o unui vecin care o are si acum, asa ca atunci cand ma apuca nostalgia ma rog de el sa ma lase sa mai fac o tura cu mult iubita mea doamna.
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

a_mic

Avem adidasi GoodYear :D
Suna ca "adidasi puma" ! :)
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

a_mic

Deocamdata, singurul lucru pozitiv pe care l-am inregistrat este scaderea zgomotului de fond. A trecut prea putin timp si nici n-am iesit cu ea afara ca sa vorbesc de comportamente in viraje si consumuri.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

a_mic

Pentru ca de la 1 martie nu am mai iesit deloc cu "frantuzoaica" pe-afara si am tras de ea doar in oras, am profitat aseara de o ora libera si, chiar daca era noapte si ceva udeala, am iesit spre Pitesti la o runda de curatat injectoare si turbina. Am mers cam 30 de km turat in treapta IV la 4250 RPM si aprox. 130-135 km/h. Sper ca a mai aruncat din funinginea adunata....
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

andrei

salutare @a_mic !

Ma intrebam daca nu e un pic exagerat pt. HDi sa-i dai 4250 rpm aproape un sfert de ceas...

Si eu merg destul de mult (ca sa nu zic 90%) doar in Bucuresti, si rar ajung la 3000 rpm... de obicei schimb undeva intre 2350 si 2650... rar ajung la 3000, 3000+

Crezi ca ma paste o infundare a injectoarelor ? (eu habar nu am ce e sub capota la masina asta, e total diferita de oltcit - si eu am avut oltcit - dar de pe forumuri am inteles ca asta e una din primele consecinte ale mersului subturat, infundarea injectoarelor).

Ai vreun sfat pt. mine ?
Merci !


Andrei
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

a_mic

@Andrei: ca fost si inca actual posesor de oltcit, aceeasi procedura am aplicat-o si la el, respectiv ture cu motorul spre 4500 RPM, ca sa nu mai dau cu bujiile la flacara aragazului sa se curete. E adevarat ca procedura o aplicam in treapta a doua pentru ca daca mergeam cu-a 4-a la 4500 de ture, sareau naibii tablele de pe ea :).
Daca ii poate face rau.... e indoielnic pentru ca masina stie sa mearga fara probleme pana pe la 4700 ture. In plus, eu am un regim foarte calm de mers si afara, respectiv cam 2200-2300 RPM in treapta a 5-a. Cred ca nu-i face rau sa-i mai dau gaz din cand in cand. Problema injectoarelor se pune intr-adevar in conditiile in care prin orase cu totii circulam subturat. De asemenea, motorul sufera si la perioadele lungi cand stam in trafic la relanti: ungere insuficienta datorata presiunii reduse furnizate de pompa de ulei.... injectoare....ardere incompleta generatoare de funingine...turbina incarcata si tot asa...
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Cloud no.75

hai sa va zic o chestie, care poate va ajuta...

TDi-ul din semnatura...nu l-am luat de nou, a fost masina unei colege, care mergea ca si femeile....adica toata lumea din firma stia ca aia e masina cea mai lenesa posibil...scotea fum, ce mai, era varza...

I-am aplicat un tratament "coercitiv" extraurban...
colega mea schimba la cel mult 2000rpm, masina nu avea vlaga, turbina cred ca era plina de funingine.

treptat, i-am crescut turatiile -doar la cald- si dupa 1 luna i-am schimbat total temperamentul.

Schimb la rece la 2500, iar la cald doar intre 3000-3500, chiar si 3700 uneori. Motorul se simte fantastic, nu mai scoate pic de fum, parca e mai "usor", urca rapid in ture si nu da semne de oboseala...
Recent am facut un extraurban cu 2 colegi care ma intrebau ce are masina de trage in halul asta, ca ale lor sunt mult mai lenese....am zambit in barba si am zis ca li se pare...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




marius.v

Norule, de unde se vede ca cea mai importanta piesa a masinii e cea din spatele volanului! ;D :angel:
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Gabriel

Si eu ce sa fac. Afara schimb si la 4000-5000 dar in oras? La 3500 rpm in treapta 2 am deja 60+ la ora.

Cloud no.75

nu. in oras schimbi la rece la 2500, iar in rest mergi in 3000 si schimbi peste.

eu la 206, la 50-60 intr-a 3-a am in jur de 2700 si e bine asa
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."