Functionare Aer conditionat si la temperaturi de peste 40 grade

Creat de AIR, Iulie 18, 2007, 09:34:25 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AIR

O sa incerc sa fiu cat mai clar in observatiile facute.Am rugamintea ca posesorii de Partneri Diesel eventual sa-mi confirme sau infirme daca masinutele lor se comporta asemanator.
Pana mai ieri nu eram sigur daca electroventilatorul de racire al motorului lucreaza in 2 trepte.In mod normal la temperaturi pana in 26-27 grade afara, acest electroventilator porneste automat la 97-98 de grade si se opreste la 90 de grade.Acest lucru e normal atata timp cat nu se foloseste Ac.
In cazul in care se foloseste Ac electroventilatorul functioneaza cam tot atata timp cat Ac e pornit.Functionarea silentioasa a electroventilatorului motorului face greu detectabila momentele in care el cupleaza sau decupleaza.
In cazul in care temperatura ambianta trece de 30 de grade electroventilatorul merge tot timpul chiar daca Ac e pornit sau oprit.
In acest caz indicatorul de temperatura sta undeva intre 80 si 90 de grade, probabil dupa cum se deschide si se inchide termostatul.
Revenind la Ac cand il pornesc prima data in ziua respectiva se aude la pornire un zgomot de curgere a freonului prin instalatie.Daca insa merg o bucata de drum opresc si iar pornesc la drum si dau drumul la Ac de obicei pe treapta a 2 a cand cupleaza Ac se aude un fluierat scurt, se comporta la fel si masinutele voastre?
Acum de cand e asa de cald am observat ca acest usor fluierat se aude mai des aproape la fiecare cuplare a compresorului.Initial nu mi-am dat seama de unde se auzea acest zgomot.Totodata acest zgomot coincide cu scaderea turatiei motorului, lucru sesizabil chiar si in mers.Am senzatia ca cu cat treapta de ventilatie a aerotermei e mai mare cu atat fluiera mai tare.
Stand in trafic ieri :oops: cu Ac pornit la un moment dat am inceput sa aud un electroventilator undeva in apropiere initial am crezut ca se aude de la un Passat de alaturi, dar ulterior mergand pe o straduta mai pustie, unde nu era nici o masina pornita, am auzit clar cum electroventilatorul a cuplat pe treapta a 2 a, si vuieste destul de tare :001_tt2:.
Trebuie sa fac remarca ca temperatura motorului in tot acest timp nu trece de 80-88 de grade.Pornirea pe treapta a 2a a electroventilatorului fiind dictata strict de instalatia de Ac care probabil nu reuseste sa condenseze freonul in radiatorul din fata al instalatiei.

E bine de stiut ca alternatorul incarca curent in baterie in urmatorul mod.Mers fara consumatori in relanti incarca 14.50V, in mers la drum creste la 14,60V.
Cu farurile aprinse la drum, si eventual cu aeroterma la treapta 1 incarca in jur de 14,45V.Cu farurile aprinse si AC pe treapta 1 sau 2 nu trece de 14.40V in mers iar in relanti sta undeva la 14.33V.
Daca se trece la treapta 3 sau 4 cu Ac dar fara faruri aprinse, tensiunea e in jur 14,10 V in mers si 14.05 in relanti.
Acum vine partea cea mai trista la cuplarea electroventilatorului pe treapta 2 a si aeroterma pe treapta 2 tensiunea scade la 14,00V si chiar mai jos la 13.98V cu cat aeroterma merge mai tare cu atat scade mai tare tensiunea.Nu am masurat in mers cat indica si in nici un caz cu farurile aprinse.
Realmente curea de agregate e f solicitata, si motorul altfel sprinten, se tureaza tare si cu zgomot fara a demara cu usurinta obisnuita.
Si consumul probabil e peste 10 pt ca acul la combustibil scade vazand cu ochii. :blush:
Confortul are un pret.... insa realmente alternatorul e f solicitat in astfel de situatii.Se simte si la claxon care e mai ragusit can merge Ac-ul.
Ma intereseaza daca si la voi fluiera AC si daca cuplarea in treapta a 2 a a electroventilatorului se face tot in zona 80-88 grade temperatura lichidului de racire.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

rara

La mine se aude un fel de uuit cand pornesc prima data in zi AC. Apoi mai face dar mai rar. Temperatura oscileaza fara AC pornit destul de mult adica nu porneste pana la 97 de grade nici sa faci plecaciuni. Apoi ventilatorul merge pana in apropiere de 90 de grade unde se opreste.


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

AIR

E greu de comparat chestia cu pornitul electroventilatorului pt ca la Tine in Zona e mai racoare ca aici.Va rugam o gura de aer mai rece se poate!! :offtopic:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim