Viteza maxima cu 205

Creat de turbojack, Februarie 22, 2007, 02:06:15 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

turbojack

La 160 km/h, am 5500 rpm (cuite viteze cu rapoarte scurte),iar la 180 km/h ,6500 rpm ,moment in care imi "taie" gazul...viteza si turatie la care ajunge destul de usor.

Ovidiu

Cum se comporta la o viteza de peste 150 km/h? Ma refer la stabilitate, aderenta, sunet motor. Fiind o generatie mai veche, nu cumva aceste viteze suprasolicita motorul? Poti sa mergi si fara capota la viteze mari? Acum ceva vreme am vazut un documentar in care se spunea ca in masinile decapotate la viteze mari se creeaza un curent de aer foarte puternic, care are tendinta de a smulge soferul de pe scaun. Este adevarat sau am inteles eu gresit? La viteze mari consuma si ulei? Temperatura motorului creste mult? Cat timp ai mers cu viteza de 180 km/h? Ai "facut" vreodata motorul?
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

turbojack

#2
Sa vorbim despre un cabrio de moda veche.
Cind am achizitionat masina,avea roti 195/50/15,suspensii sport cu garda la sol 10 cm la nivelul muchiei pragului,cind te urcai in scaun aveai senzatia ca dai cu posteriorul de asfalt.Nu-mi placea,insa farmecul unei cabrio cum nu am avut niciodata ma incinta.
Stiti prea bine teama din RO ca iti taie prelata pt. o pereche de ochelari lasata pe bord ,sau doar din curiozitate ,o chestie intrata in singe.
Dar...cind am intrat cu ea in curbe m-a surprins de-a dreptul.Mai stabila si nervoasa decit alte masini mult mai de marca si noi decit ea;cert este ca mi s-a parut mai stabila decit Delta HF pe care doar integrala o redresa bine in viraje sau decit SLK 200 pe care doar tractiunea spate si latimea axelor o facea sa stea pe drum.
In mod cert 205 CTI este o bestiutza pe 4 roti.
O alta incintare :usile fara rame la geamuri.E o placere sa merg cu geamurile lasate.
Acum referitor la intrebarile tale.
Masina sta pe drum admirabil, atit la 100 cit si la 180 km/h,singurul neajuns fiind shuieratul aerului care aproape acopera 400 w cu muzica in 8 difuzoare. ;)
La 180 km/h, curentul nu te extrage din scaun ,insa la peste 120 km/h daca nu ridici geamurile laterale curentul cu siguranta iti aspira maselele,plombele si tot ce mai ai adaos ,insa aici pot include si multe modele de masini premium, este ceva normal la cabrio.:)
De sunet motor, nu stiu ce sa zic, deoarece am toba sport Supersprint care la peste 3000 rpm suna foarte racing ,asa ca imagineaza-ti cum suna la 6500 rpm la 180 km/h :)
Elasticitatea motorului este admirabila , in treapta a IV-a merge la 30 km/h ,dar si la 150 km/h.Un factor important in accelerare il are si greutatea redusa a masinii care la 914 kg este tractata de 115 HP nerestrictionati de catalizatoare .Ca o paranteza am filtru direct de aer si evacuare de 70 mm care la un motor de 1.6 este de ajuns,raspunsul pedalei fiind fantastic,fara "lag-ul" unui turbo.
Cit timp am condus eu ,nu am completat un gram de ulei sau antigel ,desi se intimpla sa o duc adeseori in 6500 rpm,in schimb cind a folosit masina un amic vreo 2 luni am completat 1L ulei si 1 L antigel,incit nici acum nu vreau sa ma gindesc cum a folosit motorul .:(
Deci "nu am facut motorul" niciodata,si nici nu am sa-l repar vreodata,ori il schimb ,ori il pun pe masa bucati pentru upgrade.
Masina este un hibrid,are motorul schimbat,punte spate cu discuri ca si 1.9 GTI ,scaune piele si alte fleacuri.
Desi este mult sub standardele actuale de confort,masina asta ,care va avea in curind 20 de ani ,poate face fatza sau chiar de rusine multe masini noi pe strada.
Un aspect important la care exceleaza sint frinele.Pedala e tare si trebuie sa apesi serios pe ea,ina simti exact cit trebuie sa frineze ,mi se pare mai eficace decit la sistemele noi cu ABS si ESP.Probez masini diverse pe acelasi traseu,desi stiu ce vorbesc.
Pacat ca actualele norme de poluare impuse ,o desfiinteaza. :(