fiat bravo vs ford focus vs peugeot 308...by fifth gear

Creat de Seby, Octombrie 18, 2007, 10:15:53 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vlad01

Eu sunt curios ce zice de fiat acum  :001_tt2: :biggrin:

dadu

Tot analizand concurenta vad si eu ca asa este.
Eu am ajuns la concluzia ca trebuie sa stabilesti bugetul, ce vrei si ce-ti trebuie si apoi incepi cu dar...
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Cloud no.75

#17
He, he, Vlad, Vlad..... :police:

Mda, pentru ca viata are multe aspecte si este perversa, schimbarea de job si mutarea acasa la BV mi-a adus un nou "company car"...
De ce e viata perversa? Pentru ca masina este un....Fiat Bravo... :death:

Ei bine, conduc masina de 2 luni si am deja 4,000km cu ea.

Parti bune:
Motorul: 1.4 benzina turbo (T-jet) - 120 cai/5000rpm si 206NM/1750rpm. Pe masura ce am acumulat km si rodajul s-a apropiat de final am inceput sa descopar acest motor. Este cuplat cu o excelenta cutie in 6 trepte. De ce excelenta? Pentru ca 1, 2 si 3 sunt scurte, iar restul ceva mai lungi. Si pentru ca este precisa si nu agata. Mult peste manualele de la Pug din pacate.

Cum se conduce? EXACT CA UN DIZEL, dar unul foarte smecher, caci trage de la 1800rpm pana la 5000rpm....Intre 1800rpm si 2800rpm trage exact ca hdi de 1.6 de pe 307, intre 3000si 5000rpm are o explozie de putere - datorita turbinei...Toate astea se traduc printr-o placere foarte mare la condus, depasirile devin ceva foarte ok, iti trebuie putin spatiu si nu ai nevoie de retrogradari/schimbari inutile de treapta pentru a tasni din coloana si a reintra dupa depasirea a 2-3 masini.
Sunetul motorului e foarte ok.

Alte parti bune:
Dotarea: la 13,000DDP vine cu:
motor 1,4  -120 cai
4 airbag
clima bizona
geamuri fata electrice
proiectoare de ceata DIRECTIONALE
cotiera fata cu spatiu refrigerat/incalzit pentru o sticla de 0,5l
volan in piele cu comenzi pentru muzica - 6 taste
schimbator in piele
jante pe 16
scaune cu reglare pe inaltime

Insonorizarea e ok, la nivel de 307


Ce nu imi place la masina:
- in ciuda unei greutati mici de doar 1,2tone, masina nu m-a convins inca pe virajele medii luate cu viteza mare. Ceva nu e ok la tinuta de drum, sau nu m-am obisnuit eu. Totusi, pare foarte stabila, cred ca se datoreaza directiei foarte usoare si foarte incisive

- spatiu interior foarte putin mai mare ca in 207: parbrizul e foarte aproape de mine si montantii A parca imi cad in cap, fragmentand serios campul vizual

- finisarea e ok, Fiat nu a avut vreodata astfel de finisari, dar materialele sunt mult sub 308, sunt la nivel de 307

- scaunele au o tapiterie destul de aiurea - sintetica si foarte aspra - si sprijinul lateral este insuficient

Totusi...pretul ramane imbatabil !
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Sa recunoastem ca e o masina mai mult decat OK. E adevarat ca am tendinta de a sari in apararea masinilor ignorate pe piata din Romania dar mie mi-a lasat o impresie buna Bravo, oricum e mai mult decat ma asteptam de la Fiat. Italienii astia au inceput sa asculte ce vor clientii si asta se vede. Unde mai pui ca au un design specific care nu-ti place decat daca esti fan volkswagen inrait.

Cloud no.75

Singurul defect al acestei masini din punctul meu de vedere este habilitatea pentru cei mai inalti. La 1.85 cat am eu nu pot sa imi las scaunul suficient de jos, chiar pe reglarea minima, partea superioara a spatarului scaunului mi se pare ingusta pentru spatele meu, iar montantii A sunt prea aproape de cap. Ei bine toate chestiile astea nu le-am sesizat in Golf, de Passat nemaivorbind...De exemplu in Passat nu puteam sa las scaunul la maxim jos, era prea jos !
Nemtii sunt foarte tari pe ergonomie, asta e clar, indiferent de talie poti gasi o pozitie de condus perfecta in VW, indiferent ca ai 2m sau 1,65...

In rest, Bravo e ok. Am ajuns la 5,000 si nu am ce sa reprosez altceva decat ergonomia pentru cei inalti. Un amic de 1,80 a condus Bravo si i s-a parut foarte ok pe parte de ergonomie, neavand nici una din problemele semnalate de mine.
Exista varianta Sport pentru motorul 1.4Turbo de 150 cai, pe care sunt montate scaune sport - incapatoare si cu o plaja de reglaj mai mare, iar sprijinul lateral e excelent...Deci, se poate...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




AIR

Acum nu mai da vina pe Fiat, tu esti peste "cote".Ce sa-i faci daca te-ai nascut intr-un an mai ploios :001_smile:.Acuma una peste alta se pare ca si Fiat face masini bune, de altfel dupa atatia ani de experiente , pana la urma si din greseala mai nimeresti cate una buna!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

costin_dsm12

Nu stiu daca o echipa de mediocri vor reusi vre-o data sa scoata ceva bun spre foarte bun, ei tot timpul vor face ceva mediocru. Cam asta ar fi parerea mea despre Fiat.

Desi motoarele de mic litraj de la Fiat sunt laudate de catre "publicatiile de specialitate" pe mine nu m-au convins. Toate cele trei motoare de 1.4(1368 cc) oferite pentru sasiul lui Bravo nu m-au convins; trebuie sa tragi de ele si sa insisti in a iti asculta comenzile, si asta din cauza acceleratiei de tip electronic la care iti trebuie ceva timp pentru a te acomoda cu ea. Trenul de rulare este ok, dar iti trebuie ceva timp pana sa capeti incredere in el, mai tot timpul ai impresia ca esti aproape de limita.

La interior nu-mi place absolut deloc, au un design cat de cat ok, dar materialele sunt incomode si respingatoare la atingere.

Am cautat sa fac test-drive si cu motorizarea de 1.9 si inca mai caut, poate motorul ala transforma masina in ceea  ce lauda toata lume.
206 HDi, Nature will remember.

Kman

Nu e cazul sa numesti o echipa mediocra. Macar ca sunt cei care au inventat rampa comuna pentru motorele diesel.

Cloud no.75

#23
Chestia cu inaltimea  cat de cat am rezolvat-o lasand si spatarul mai pe spate fata de pozitia cu care ma obisnuisem la Passat - spatarul aproape drept -, iar acum nu mi se pare atat de incomoda si la drept vorbin vorba lui Air - proiecteaza masina pentru utilizatorul mediu...

Sunt extrem de multumit de motor. Fara sa exagerez nu am avut vreodata o masina cu reprize atat de solide, hdi110, reperul meu de pana acum e mult sub acest benzinar 1.4T

Tinuta de drum excelenta cu o singura observatie: masina are doar 1,200kg, iar spatele e extrem de usor. Din cauza asta la atingerea franei in viraj masina supravireaza, iar la capitolul asta e mai sensibila decat 307 care avea masele repartizate uniform.

E chestie de obisnuinta si adaptare. Passat-ul era subvirator datorita greutatii mari pe fata, iar Bravo e supravirator la viraje in decelerare datorita spatelui usor. Pe viraje in accelerare nu sunt probleme, e foarte incisiva, spatele e ascultator. Chestie de obisnuinta.

In alta ordine de idei am condus si Bravo 1.4T de 150 de cai. Mai scump cu 2000E fata de al meu. Singurele chestii care mi-a placut au fost scaunele sport cu sustinere laterala mai puternica si volanul de piele cusut cu ata rosie.
Trenul de rulare sport e mult prea dur pentru Romania, sunt sigur ca la drum lung e foarte obositor.

Cat despre motor...dezamagire. Eu am 120 cai/5000, celalalt are 150cai/5750. Eu am 210Nm/1750, celalalt are 210NM/2250 si cu overboost de 10secunde are 230NM/3000rpm.

In practica...diferente minime. La demaraj in tromba puterea e prea mare pentru cum a fost gandit trenul de rulare, daca demarezi puternic pe viraje nu ai nici o sansa sa virezi pana nu slabesti acceleratia datorita puterii prea mari pentru cum a fost gandita suspensia, nu se poate pune puterea la asfalt bine.

La reprize...dezamagire. Eu circul in plaja 2000-5000rpm cu cel de 120cai. Cel de 150 cai sub 2500rpm nu stie nimic, trebuie tinut serios in ture, iar asta afecteaza consumul.

Ambele au turbo cu geometrie fixa, nici macar aici nu sunt diferente.

Ce e interesant: Fiat scoate doar cu turbina 120cai din 1.4benzina. Singurul competitor real - Golf - scoate din 1.4 120cai folosind tubina+compresor deci complicand tehnic si urcand pretul de fabricatie. In plus aceasta solutie tehnica e cu semnul intrebarii la fiabilitate pe termen lung.

La 13,000E oare exista o compacta care sa ofere mai mult ? Tehnic si dotari ma refer...


@costin: oarecum iti dau dreptate. In prima saptamana cu masina, in prima mie de km am crezut ca o sa ajung la spitalul de nebuni, atat de diferita e masina fata de VW...
Totusi, m-am obisnuit, e chestie de obisnuinta sa stii.

Cat despre materiale: spune-mi tu, te rog, la 13,000E cine altcineva mai ofera 120cai benzina turbo si 4 airbag, roti 16, clima bizona, geamuri si oglinzi electrice, proiectoare directionale si cotiera cu ventilatie spate ?

Ok, masina e sub 308, am mai spus asta, dar la 13,000DDP ce 308 cumperi ? 1,4 de 95 chel, asta cumperi.  Motorul de 1.6 benzina de 308 la 120 cai e muuuuult sub cei 120 pe care ii am datorita turbinei...
Stii cat este 308 1.6 120 cai Premium cu aceleasi dotari ? 17, 700E  !!!  Repet in conditiile in care motorul e net inferior fata de Fiat. Ai da cei 4,700 !!! Euro doar pentru un spatiu interior mai mare si o plansa de bord ceva mai calitativa ? Cati ar da astia 4,700E ?

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




costin_dsm12

Citat din: K-man din Octombrie 08, 2008, 02:30:23 P.M.
Nu e cazul sa numesti o echipa mediocra. Macar ca sunt cei care au inventat rampa comuna pentru motorele diesel.

Poate am exagerat putin, si ma refeream la ceea ce fac ei acum. Motoarele pe care le produc acum sunt oarecum fortate si nu pot sa ma gandesc decat la anduranta lor. Testand cele trei motorizari am ramas cu un gust amar, sincer ma asteptam la mai mult. Un utilizator normal va reusi foarte greu sa gaseasca un mod de utilizare optim. Sa gaseasca echilibrul intre consum si performante.

Am spus mai sus ca pedala de acceleratie necesita un timp de acomodare mai indelungat, si asta datorita senzorului de la pedala de acceleratie. Pentru a urca in ture trebuie sa insisti in apasarea pedalei iar feeling-ul este unul ciudat.

De ce am zis mediocrii, pentru ca in conditiile unei batalii "sangeroase" pe piatza auto ei continua in a da drumul pe piata unor produse care mai necesita mici interventii, mici schimbari.

206 HDi, Nature will remember.

Cloud no.75

Nu sunt singurii care dau in piata modele cu mici "scapari" de proiectare: sa luam 307T6 1.6 hdi, gandita in 2005-2006:
-ambreiaj foarte tare
-clima bizona nu se poate regla dual
-sprituitoare de parbriz cu funtionare ciudata.

Cat despre fiabilitatea motoarelor de Fiat, sunt la fel de curios ca voi. In ideea in care fac 3000/luna, o sa ajung repejor la un nr de km edificatori. Va tin la curent
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Kman

Fiat produce masinii pentru o anumita categorie de clienti. Se pare ca pentru ei dezideratul a fost sa produca o masina ieftina si care sa se vanda. Au avut mari probleme fiind aproape de faliment si cu toate astea au scapat.
E clar ca Fiat se vrea a fi o masina ieftina, chiar daca nu cu orice pret. Pentru restul exista Alfa Romeo, Lancia si de ce nu Ferrari.