Peugeot 308 1.6 16v 120 cai

Creat de Cloud no.75, Octombrie 26, 2007, 10:10:15 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

ei bine, dupa testul cu 1.6 hdi, aseara a urmat testul cu 1.6 benzina de 120 cai...

inainte de a trece concluziile vreau sa va reamintesc (celor care nu ma stiu) ca sunt mare fan Peugeot, ca am marca asta foarte in suflet si ca orice masina as testa, imi trec impresiile cu maxima obiectivitate...

Va rog sa nu-mi luati in nume de rau impresiile, am incercat sa fiu foarte obiectiv.

Am asteptat cu mare interes testul cu aceasta masina...poate mai mult decat cel cu hdi de 110 care stiam de pe 307 ca se misca bine. hdi de 110 m-a surprins placut pentru ca nu resimte cresterea in greutate a lui 308 vs 307.

Boon! Stiu ca orice recenzie trebuie sa inceapa cu ceva pozitiv, dar nu am cum.
Am fost TOTAL DEZAMAGIT de aceasta motorizare.

Sa va spun: cu motorul incalzit bine, opresc pe dreapta. Bag I. Turez la 3500rpm, dau drumul brusc la ambreiaj si continui sa accelerez. Pleaca foarte bine de pe loc, I e scurta. Dau II si dau drumul brusc la ambreiaj. Aici magia se termina. Motorul urca foarte greu in ture. 3500, 4000, 4500, 5000, 5500rpm....Bai frate unde gresesc ???  :cursing: Masina asta nu pleaca  :cursing:
Dau III si bag piciorul la fund. Naspa rau. Dar rau de tot. Urca foarte greu in ture, parca ar avea un fel de limitator pe clapeta de acceleratie.

Motorul e extrem de zgomotos, dar nu are un zgomot sport, ci unul cretin rau. La ralanti nu se aude deloc. Pana in 3000rpm are un sunet tembel de bazait de motor electric, iar peste 3000rpm urla dar aiurea rau, stil Dacie 1300...

Am testat reprizele, gandindu-ma ca poate cuplul mai mare il ajuta. Groaznic. In III la 60 am bagat piciorul la fund. Dupa vreo 3 secunde incepe sa creasca viteza dar fooooooooarte fooooooooarte lent...In IV la 80 a aceeasi senzatie de demaraj in reluare.

Am zis ca gresesc eu undeva si am repetat. La fel de naspa.

Frana de motor este anemica rau - aici pot fi subiectiv caci conduc dizele... :blink:

Am facut un test cu jaloane si schimbari multe de directie in...parcarea unui hypermarket  :blushing:

Motorul e mult sub trenul de rulare. Cu motorul asta nu am reusit sa o duc la limita, subvirarea se manifesta foarte putin, in schimb dusa spre limita am incercat sa ma ajut de acceleratie puternica in II ca sa ies din viraj, dar motorul nu ajuta, nu face fata...

voi compara acum acest 1.6 120 cu 1.6 de 110 cai clasicul motor Pug.

Ei bine: 307 1.6 benzina e MULT PESTE 308 1.6 120 cai  :cursing: :cursing: :cursing:

La 307 demarajul in I nu era atat de puternic, dar apoi in restul treptelor se misca mult mai bine. Peste 4000rpm motorul de 110 se dezlantuie, trage puternic si are un sunet foarte foarte frumos - cei care au, stiu - . Motorul de 120 accelereaza liniar, dar peste 4000rpm urla degeaba. Nu mai trage, iar sunetul e aiurea rau, nu mi-a placut deloc, nu are nimic sportiv in el...
Nu stiu daca cresterea de greutate e atat de mare la 308, dar senzatia mea a fost ca masina avea in jur de 1500kg la cum se misca motorul de 120 cai.
In plus, motorul asta se aude mult mai puternic in habitaclu ca cel de 110 pe 307...

Sunt TOTAL dezamagit. Nu suna bine, nu trage bine...iar despre cuplul fabulos...eu nu l-am simtit. Cutia in schimb functioneaza ok, are o timonerie buna. Cutia mi se pare prea lunga si cred ca de asta masina e atat de varza.


308 1.6 120 vs Golf 1.6 fsi 115. Ei bine 308 e la ani lumina in spatele acestui Golf ca motorizare. Golful trage bine, are sunet placut si o cutie foarte bine etajata. Si Focusul 1.6 TCIV de 115 cai e mult peste 308 1.6 120 cai


Concluzie: fiind la acelasi pret de 14 000Euro cu 1.6 hdi de 90, mi se pare o MARE GRESEALA alegerea benzinarului. Dieselul sunt sigur ca se misca mult mai bine, in primul rand datorita turbinei si apoi datorita cutiei care exploateaza foarte bine motorul.

Ca si senzatii: 308 1.6 120 se comporta EXACT ca 207 1.4 de 90 benzina. NU ARE SUFLU, NU ARE VANA. E ok ca si masina de pensionar si mai ales daca nu te intereseaza in cate ore ajungi la destinatie si nu ai pretentii sa faci vreo depasire. Sa nu va inchipuiti ca pe un drum national in Ro poti "TASNI" de dupa vreun camion. "A TASNI" este un verb pe care nu il veti rosti cand incercati o depasire rapida din spatele unui camion ce merge in plaja 60 - 90 km/h.

Probabil cei care merg pe autostrada vor fi multumiti de motor caci cutia lunga favorizeaza mersul la 160-170 cu un consum relativ ok...A, asta daca suportati zgomotul motorului foarte pregnant in interior.


Impresiile mele am observat ca le impartasesc si altii care au condus aceasta masina...din pacate, se pare ca nu ma insel...Astept si parerea voastra.
Coyote ? Stiu ca tu deja ai condus-o
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




coyote

Hmmm... Intr-adevar, venind de pe un diesel, e normal sa fii dezamagit. Dar nu mi se pare un motor deloc dezamagitor. Dupa parerea mea, motorul trage de la turatii destul de mici (slabutz rau, intr-adevar) si trage suficient de bine la turatii mari. Norule, gandeste-te ca totusi e vorba de un motor 1.6 benzina, aspirat, montat pe o masina de 1300 kg!
In cadrul aceluiasi test, am probat si ultimul racnet in materie de motoare benzina de la VW, mai precis 1.6 TSI 115 CP. Stiu, stiu, suna ciudat rau, dar credeti-ma pe cuvantul meu de inginer auto ca ERA 1.6, ERA turbo si chiar avea 85 kW! Va jur ca nu stiam absolut nimic de motorizarea asta, si nici acum nu stiu prea multe, insa in mod clar, avand turbina, motorul Golf-ului este peste cel de 120 CP de la 308.
Dar, si repet asta, trebuie sa ne eliberam un pic de prejudecati... Pentru un motor de 1.6, la ce greutate are 308, eu zic ca este chiar corect comportamentul. Este foarte silentios la turatii mici, este rafinat, per total cred ca se achita de job. Da, normal, nu-l simti cum fuge, nu simti ca te da pe spate, dar uita-te la vitezometru. Recunosc, zgomotul la turatii medii este de-a dreptul bizar, chestie observata si la 207 CC, iar la turatii mari se cam termina treaba :)

Revin cand timpul imi permite :)
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

SportWagon

#2
Avind in vedere ca acesta va constitui majoritatea vinzarilor pe benzina eu cred ca este penalizant pentru Peugeot si dezamagitor pentru amatorii de motoare pe benzina care prefera o conduita normala dar in conditii de rezerve de putere pentru siguranta. Pentru acestia " l' automobile ne sera plus jamais un plaisir de conduire" ?

Din testul facut de Cloud reiese ca nu cutia prea lunga ar fi de vina ci motorul in sine deci nu exista solutia retrogradarii.

Nimic nu este mai periculos decit o submotorizare in conditii de trafic ca in Romaniain care rulind la pas kilometri in sir in coloana in urma unui camioni acumulezi o nerabdare care determina brusc dorinta de a dubla in cele mai neprielnice conditii, accidentogene, iar motorul nu te ajuta.

Daca acest 1,6 de 120 CP se prezinta limfatic, slab in reprize ce ne putem astepta de la cel de 1,4 cu 95 CP. Oare acesta e mai volubil si urca mai usor in ture?
Ofer consultanta in domeniul auto,

tnt

Motoarele pe benzina (de la peugeot cel putin) sunt motoare de turatie. Eu inainte sa iau masina am facut un testdrive cu 1.6 diesel. Super multumit la cum se infige in oras. Dar cand am iesit din oras.. s-a schimbat treaba, in depasiri nu se compara cu benzina. Intra-adevar.. benzinarul daca l-ai scapat sub 3000 de ture.. greu mai creste la loc. Eu sunt curios cum se comporta benzinarul ala de 150 CP de pe 308 :D (pacat ca e disponibil doar pe varianta in 3 usi)

Kman

Destul de ciudat. Recunosc ca nu ma da pe spate motorul care il am acum pe sw, dar nici nu  ma asteptam la mai mult pe o masina de 1, 4 t.
Insa ce am citit mai sus ma face sa cred ca motorul meu e mai bun. Nu are reprize demntiale nu ma intelgeti gresit, dar retrogradandu-l si schimband la 5000-5500 ma ajuta. E destul de elastic in exploataare. E un motor corect as zice, dar pus pe o masina grea isi arata limitele.

Ovidiu

Bai!!! Cum adica 207 1.4 90 cp e masina de pensionar??? :censored:
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

SportWagon

Poate ca nu, dar nici de vitezoman nu e. 110 CP sau mai mult ar fi fost mai bine. 207 e generatie, noua, grea. Pe 206 90 CP e mai sportiv.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Gabriel

Adevarul este ca dupa ce treci de pe 308 1.6 HDi 110CP pe 308 1.6 120 CP simti diferenta. Diferenta este ca benzinarul nu are turbina. Cuplul maxim este sus la 4250rpm si daca mai ai si 4 persoane in masina cum am avut noi la drivetest, cei doar 160 Nm nu par a fi indeajuns. Dar asta nu insemna ca e un motor prost, pur si simplu pare a nu fi conceput pentru un condus sportiv sau agresiv, iar cutia de viteze nu incurajeaza asta deloc. MOtorul raspunde instant la pedala indiferent de treapta si este previzibil, adica in scurt timp iti dai seama daca ai timp sau nu sa faci depasirea. Solutia retrogradarii te ajuta putin iar daca vrei sa scoti ceva din el trebuie sa-l duci pana la 6000 rpm, cum am facut eu  :biggrin:. Pana putin peste 3000 ture este chiar silentios. In masina convorbirile pot fi purtate pe un ton mai jos decat daca ai sub capota un 1.6 HDi. Ca orice benzinar care se respecta, functioneaza in liniste si la 1000 rpm, iar prin apasarea pedalei de acceleratie, motorul nu riposteaza tremurand, isi face datoria si urca in ture, nu indeajuns de repede pe cat se vrea la un condus sportiv. Dar nu cred ca pentru asta a fost conceput. Principala lui buba pare a fi liniaritatea si nu se dezlantuie niciodata. Cred ca de fapt e acelasi motor de 150 CP dar fara turbina, si pentru ca si pe cel turbo au incercat sa-l faca foarte liniar, la scoaterea turbinei a rezultat aceasta liniaritate plictisitoare. Pentru utilizare in oras e super ok, zic eu.

andrei

Este un moter liniar, insa "linia" are o panta foarte mica...
Am remarcat si eu la drive test ca urca usor in turatii, fara ca acest lucru sa se reflecte in alta parte, in afara de turometru.

Insa masina nu parea a fi conceputa pentru condus agresiv. Ceea ce impresiona cu adevarat era ambianta la bord, care (cel putin, din punctul meu de vedere) nu naste nevoia de a conduce ca la raliu. Pentru cei carora le curge benzina in vine, probabil ca motorul de 150 CP cu turbina este ceea ce le trebuie, presupunand ca opteaza pentru Peugeot 308.

Insa pentru Peugeot 308 poate opta linistit cineva care vrea sa parcurga in mod placut un traseu, conducand calm, lucru facilitat de ambianta foarte placuta de la bord. Este cu o clasa peste multe alte masini - desi nu pot spune ca am incercat prea multe. Dar este peste Focus sau Golf V. Ramane de vazut cum o sa fie anul viitor Golf VI.

Cat despre oras, cred ca este mai potrivit 308-ul cu acest motor 1.6 16v 120 cai, comportamentul foarte corect la turatii mici fiind probabil un avantaj fata de motorizarea de 1.6 HDI.

Subiectiv, eu prefer HDI-ul, insa mai pe larg intr-un al post pe un alt topic.


Citat din: BeeJay din Octombrie 28, 2007, 12:47:14 P.M.
Adevarul este ca dupa ce treci de pe 308 1.6 HDi 110CP pe 308 1.6 120 CP simti diferenta. Diferenta este ca benzinarul nu are turbina. Cuplul maxim este sus la 4250rpm si daca mai ai si 4 persoane in masina cum am avut noi la drivetest, cei doar 160 Nm nu par a fi indeajuns. Dar asta nu insemna ca e un motor prost, pur si simplu pare a nu fi conceput pentru un condus sportiv sau agresiv, iar cutia de viteze nu incurajeaza asta deloc. MOtorul raspunde instant la pedala indiferent de treapta si este previzibil, adica in scurt timp iti dai seama daca ai timp sau nu sa faci depasirea. Solutia retrogradarii te ajuta putin iar daca vrei sa scoti ceva din el trebuie sa-l duci pana la 6000 rpm, cum am facut eu  :biggrin:. Pana putin peste 3000 ture este chiar silentios. In masina convorbirile pot fi purtate pe un ton mai jos decat daca ai sub capota un 1.6 HDi. Ca orice benzinar care se respecta, functioneaza in liniste si la 1000 rpm, iar prin apasarea pedalei de acceleratie, motorul nu riposteaza tremurand, isi face datoria si urca in ture, nu indeajuns de repede pe cat se vrea la un condus sportiv. Dar nu cred ca pentru asta a fost conceput. Principala lui buba pare a fi liniaritatea si nu se dezlantuie niciodata. Cred ca de fapt e acelasi motor de 150 CP dar fara turbina, si pentru ca si pe cel turbo au incercat sa-l faca foarte liniar, la scoaterea turbinei a rezultat aceasta liniaritate plictisitoare. Pentru utilizare in oras e super ok, zic eu.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Cloud no.75

@coyote: este vorba de 1.6 FSI de 115 cai pe Golf. Pun o lada de GLENFIDICH ca nu exista 1.6 tfsi. exista 1.4 tfsi de 140 si 170 cai si 1.6 i de 102 si 1.6 fsi de 115.

vi se pare acest motor de 1.6 si 120 de cai de pe 308 mai bun decat cel de pe golf ??? Dragilo, haideti la un drivetest cu Golful. Eu l-am condus, Coyote l-a condus si l-au condus si altii...Interesant era ca toti cei care l-au condus au avut aceeasi reactie: 1.6 fsi bate 1.6 lui 308.

Cat despre cat de bun e acest motor de pe 308...raman la parerea mea: e bun pentru cei carora nu le pasa daca ajung la destinatie in 5 ore sau 10 ore si pentru pensionari.

Eu am de facut 5000km/luna, nu am timp sa treaca viata pe langa mine, stand in spatele unui camion si asteptand acel 1km de linie dreapta care sa ma elibereze....am nevoie de o masina care sa tasneasca si sa fie capabila sa ma ajute sa depasesc 1-2 camioane ce merg sudate si apoi sa intru in coloana...308 1.6 benzina nu este acea masina. Pentru cei spectici, 1.6 hdi de 90 se achita mult mai bine de treaba asta.

Asa cum discutam cu unii dintre cei prezenti sambata, din pacate traim intr-o tara unde ai doar 2 optiuni pentru a circula repede: turbina sau motor de cilindree mare aspirat
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Citat din: Cloud no.75 din Octombrie 29, 2007, 09:31:14 A.M.
Asa cum discutam cu unii dintre cei prezenti sambata, din pacate traim intr-o tara unde ai doar 2 optiuni pentru a circula repede: turbina sau motor de cilindree mare aspirat

Pai asta nu insemana ca e un motor rau ci pur si simplu e mai neadaptat pentru traficul din Romania. Dar trebuie sa recunosti ca pentru uz urban e numai bun mai ales datorita faptului ca este silentios. Deranjanta e cutia lunga, dar motorul e liniar, plictisitor de liniar.

SportWagon

CitatEu am de facut 5000km/luna, nu am timp sa treaca viata pe langa mine, stand in spatele unui camion si asteptand acel 1km de linie dreapta care sa ma elibereze....am nevoie de o masina care sa tasneasca si sa fie capabila sa ma ajute sa depasesc 1-2 camioane ce merg sudate si apoi sa intru in coloana...
.... din pacate traim intr-o tara unde ai doar 2 optiuni pentru a circula repede: turbina sau motor de cilindree mare aspirat

Chiar daca nu fac 5000 km / luna iti dau perfecta dreptate.
Si care e deci masina ta preferata care sa corespunda caietului de sarcini?
Ofer consultanta in domeniul auto,

Kman

Cred ca deja a punctat. Turbo sau aspirat de cilindree mare. NU cred ca ar face nazuri daca e bmw sau merc amg

rara

Eu nu am condus 308 de nici un fel, nici benzina de 1.6 si nici hdi. Insa din ce scrieti vo aici se pare ca motorizarea 1.6 benzina e cea mai proasta din cate exista. Nu vreau sa fiu critic, insa fiecare din voi, care a-ti testat 308 veniti ba de pe motorizari mai puternice, ba de pe acelasi tip de motorizare insa la cateva kg mai putin si va doriti un upgrade la urmatoarea masina cumparata. Totusi sunt convins ca si motorul de 1.6 benzina are calitatile lui si se adreseaza unui segment de piata anume. Cel putin asta e parerea mea. Sigur, poate nu e masina sportiva dar e o masina echilibrata, corecta etc.


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

Cloud no.75

sincer, acest motor nu are nimic de BMW in el...admisia variabila e frectie, nu se simte plusul de cuplu la turatii joase. La turatii inalte nu are zvac cum avea 1.6i de 110 cai...Si atunci care sunt calitatile acestui motor ? A, ca nu se aude....Mersi. Dar nici 1.6i de 110 cai nu se aude...K-man si altii care il au pot sa spuna...

Nu-mi luati in nume de rau, dar eu critic acest motor raportandu-ma STRICT LA MOTOARE DE 1.6 BENZINA. Motorul vechi de 1.6 avea mult mai mult temperament si sunt in stare sa pariez ca 307 1.6benzina de 110 bate 308 1.6 benzina de 120...Nu conteaza doar ca 307 e mai usor...

Revenind, din punctul meu de vedere acest rezultat 308 1.6 benzina de 120 cai este eronat ! Degeaba veniti sa imi spuneti ca are calitati: silentiozitatea...Mergeti sa conduceti un Focus 1.6 de 115 sau Golf 1.6 de 115 si veti vedea ca pe langa silentiozitate acele motoare au in plus: RAFINAMENT, PUTERE, ELASTICITATE !

@407SW: ca sa fiu rezonabil, in continuare aleg 407 de DE...2.2 hdi sau eventual un 308 1.6 thp...dar tot din DE
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."