207 - Impresii

Creat de dadu, Octombrie 31, 2007, 07:02:53 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dadu

I

azi la ora 12 am luat masina, 207 sport 1.6 hdi 90 cp.
am mai primit la ea si "faimosul" si atat de doritul breloc, un mic port pentru acte, trusa cu cele necesare si plasa pentru bagaje. sa nu visati la mai mult!

am mai platit 520.000 lei pentru numere, rca pe un an - 3.300.000 si un plin de motorina 1.600.000 (au intrat 48 l - cred ca mai era ceva prin el).

trec direct la partea functionala si va spun ca masina e destul de incapatoare. in fata se poate sta fara probleme, chiar daca ai niste "dimensiuni" ceva mai mari (>120 kg - e probata chestiunea) dar in cazul asta, cei din spate vor sta cam inghesuiti. cu putin efort si scaune mai bine pozitionate intra familionul foarte bine.

bordul e chiar imens, se vede clar ca acolo au pierdut cel putin 10 cm din spatiul interior, in fapt sunt 20 de cm, materiale placute, guri de ventilatie mari si bine amplasate, totul la indemana. scaunele sunt bine profilate, cu sprijin lateral foarte bun.

imi place schimbatorul - scurt si bine amplasat cu toate astea, in oras, l-am pierdut de doua ori :oops:. adica nu l-am mai gasit pur si simplu si a trebuit sa ma uit unde dracu` e (este mult mai jos ca la megane). la inceput am avut impresia ca nu vrea sa intre in viteza dar de fapt trebuie sa te arunci cu el in treapta, altfel nu intra si asa e in toate treptele (nu cred ca e pe cabluri ;)).

pedalele (in special ambreiajul) - sa nu ai norocul sa te urci cu febra musculara in el ca nu pleci de pe loc.

in timp ce ma plimbam fericit, am inceput sa am niste dureri de spate (s-a trezit discopatia - nu-i place masina) si atunci mi-am dat seama ca nu are reglaj lombar :mad:, lucru prioritar la mine pana sa ma fraiereasca 207 asta. am dat spatarul mai pe spate si am observat ca trebuie sa stai fie bagat cu totul in scaun, fie tebuie sa "iei" in brate suporturile laterale pentru a putea conduce, ca sa nu mai spun ca, dupa ce m-am bucurat ca nu am cotiera si nu o sa mai dau cu cotul in ea, acum ma lovesc direct de suportul lateral cand schimb :wacko:.

a mai sunat si telefonul de doua ori si, cum nu am reusit sa dau de cap satelitului (nici macar nu am avut timp sa ma uit in manual), am incercat sa reduc volumul direct din caseton dar am nimerit, tot de doua ori, butonul stanga de la clima :blushing:.

deschisul geamurilor e un lucru destul de incomod, panoul cu butoanele respective se afla prea in spate si cam ai nevoie de o aripa in locul mainii ca sa reusesti sa le deschizi si la 1.75 m ai mei nu cred ca am maini prea lungi :001_rolleyes:.

trecand peste toate astea, azi am vrut, in principal, sa vad cum sta cu motorul si dinamica.
inca de la turatii joase, trage mai bine decat ma asteptam, e destul de sprinten si parca are o tenta usoara sportiva, in sensul ca nu trebuie sa te rogi de el (ca la megane dci 100 cp desi nici el nu e de aruncat). pe 200 de km am un consum de 5.1 %, cu o medie de 54km/h

II

suspensia, e tare (la propriu)! pe denivelari mici, nu sunt deloc probleme dar unde ai parte de ceva mai mare sau "valuri" de asfalt, mi-a tasat vertebrele. de cateva ori, am avut impresia ca are un ruliu neasteptat si la banii astea, asa ceva nu acceptabil!

dupa ce am scris cel mai lung post din viata mea si probabil multi se vor speria de ceea ce am scris trebuie sa specific ca aceste impresii sunt pur subiective, bazate pe comparatii directe cu alte modele si coroborata cu o neadaptare imediata la acest model, in timp si dupa o acomodarea cat mai buna, sper sa fiu cat mai elocvent si obiectiv.

de asemena, am mari rezerve asupra motorului si a suspensiilor/tinutei de drum pentru simplu motiv ca va trece o perioada pana voi putea evalua (atat cat imi sta in putinta si pricepere) cat mai corect aceste elemente dar tin sa ii linistesc pe cei care se tot leaga de directia electrica: este asistata si chiar foarte bine, de la 40 km/h devine foarte rigida iar diferenta intre ea si una hidraulica este aproape nula. buna treaba!

deci si inconcluzie ca sa zic asa, masina nu a excelat la nici un capitol pe ziua de azi dar a impresionat placut si cu timpul sper sa devina un companion demn de banii cheltuiti.

cu scuzele de rigoare pentru posibila incoerenta si inadvertente precum si alte greseli gramaticale, dupa o zi lunga si foarte obositoare (200km parcursi cu ea, plus "udarea" masinii) si cateva ore pe seara petrecute in frig, ma retrag la somn :yawn:.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

andrei

Mie mi-a placut pozitia in scaun, chiar daca schimbatorul, e drept, nu era tocmai unde ma asteptam eu.


Una peste alta, sa o stapanesti sanatos, si sa faceti j'de mii de kilometri impreuna fara probleme !!!

Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

dadu

#2
urmeaza Partea a III-a (acum vorbesc la rece desi aseara am tremurat :laugh:)

am mai facut un drum cu ea de dimineata si nu am mai avut problemele de ieri cu cutia, pedalele si suporturile laterale, i-am dat de cap si satelitului (butoanele de volum sunt putin cuidate in sensul ca trebuie apasat putin oblic pe ele) si trebuie sa spun ca la partea asta cel putin masina e bine gandita. singura obiectie pe care o am este ca modul economic ma enerveaza rau si, culmea, in manual nu prea e dat mare lucru.

la exterior, desi nu mi-au placut proiectoarele, se integreaza chiar foarte bine in linia caroseriei cu toate ca dimensiunile lor sunt :blink:. farurile de viraj sunt intra-devar utile, mai ales ca se aprind la un unghi de 30-40 de grade si nu se sting imediat dupa ce volanul a revenit.

la interior, o spun din nou, spatiul e din plin in fata iar in spate se sta foarte bine (am incercat azi iar :laugh:).

imbinarile sunt fara repros (momentan), materialul din care este confectionata tapiteria este placut dar se vede clar ca e 100% plastic, in schimb textura in relief face ca aceasta sa se vada diferit in functie de lumina.

usile au un sunet metalic la inchidere (dar nu ca la TF1) si asta datorita sistemelor lor de chedere (destul de ciudat) dar care nu le lasa sa iasa in exterior ca la alte modele  . geamurile au o tenta foarte placuta si duc putin spre cele ionizate, daca privirea nu este perpendiculara pe ele (cu aproximatie), nu prea vezi in masina 
plasticul de sub bord, pe care l-a dezlipit tipul de la TF1 e rigid si cred ca a tras in nesimtire iar cele de pe hayon nu au sanse sa cada.

important: nu am auzit inca grierasi :biggrin:.

inca ceva: la modelul sport pk de la lansare, teava cromata de esapament era de forma, cea adevarata era sub masina. la, modelul meu, este complet functionala dar ce m-a uimit este ca in brosura celor de la peugeot aceasta (teava cromata) este disponibila doar pe motoarele de 110 cp  :thumbup1:.
alta chestiune: au scos acel ecran cu martorii de centuri pentru toate persoanele si cam strica aspectul dar nu e mare lucru (e disponibil doar cu airbag-uri laterale si cortina).

pana acum nu m-a convins functionalitatea climei bi-zona (are si conducte pentru locurile din spate, sub scaunele din fata) dar decat aer manual, e mult mai bine asa.

ca o scurta concluzie: masina frumoasa, bine gandita si spatioasa, confortabila (depinde de  drumuri), motor foarte bun pentru o exploatare zilnica si ponderata (cu restul mai vedem), bine asambalata.

un lips important: oglinzi rabatabile electric (ca sa scapi de o grija). sunt cam mari si ma intreb cat va trece pana se va infige un aiurit in ele.

pana acum sunt multumit de masina, sta foarte bine in viraje (nu are acel ruliu de care vb), directia e o incantare, in continuare, motorul e foarte vioi - sprinturi bune, cuplul isi face datoria foarte bine.
cred ca pentru un condus de oras ceva mai alert se preteaza mai bine decat o benzina (dar nu V6-le lui 407SW), daca se face cuplarea ceva mai repede masina zvacneste puternic si daca o mai si calci putin te-ai dus.

ca o prima concluzie, cu cat o analizez mai mult, cu atat imi dau seama ca putine lucruri au fost lasate la voia intamplarii si nu s-a facut rabat in privinta calitatii.

si la naiba, toti se uita dupa mine  :lol:.

IV

farurile!
pe faza lunga e bine, la fel a fost si faza scurta la ineput dar acum ma cam chinui cu ea. am drumuri cu multe viraje si atat de multe dealuri si vai si numai valuri pe sosea ca devin obosit de faza scurta. pe partea stanga, de-abia vad incaltamintea pietonilor (in realitatea faza e pe la genunchii lor). stiu ca astea sunt normele dar e prea de tot.

in viraje, daca e o usoara panta sau o rampa, vad doar doi metri in stanga. farurile de viraj ar fi foarte bune dar daca viteza e mai mare si unghiul volanului e mic, nu se aprind.

s-ar fi rezolvat cu un sistem automat de ridicare al farurilor.
ma gandesc sa schimb becurile cu unele cu bataie mai lunga, GT150 sau xtreme power.

cele de la trendy sunt mai slabe (sau cel putin asa mi s-a parut) decat cele de la sport sau cele care au varuri de viraj. datorita lupei, lumina este mult mai puternica, mai alba dar partea superioara are o delimitare clara, fata de cele simple.
o oarecare diferenta apare si la faza lunga (nu prea am avut ocazia sa o folosesc), tot in avantajul blocului optic cu lupa. de asemena tot acest bloc are si alte becuri, h1 de sticla pe cand celelalte blocuri au becuri si varful metalic ceea ce ma face sa cred ca si asta e unul din motive.

concluzia: comandati faruri de viraj!
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

dadu

V

nu stiu daca ma mai incadrez la capitolul "impresii" dar voi continua sa postez pt alti doritori de informatii.

la inceput, franele mi s-au parut foarte eficace, foarte prompte dar cu timpul, cunoscand masina mai bine, am fortat-o din ce in ce mai mult.
am ajuns sa spun ca au un raspuns prompt si o eficacitate de care ma pot declara multumit doar la viteze mici!
pedala are o cursa destul de mare (sa zic 1-2 cm, poate chiar mai mult) in care apasarea nu are absolut nici un efect asupra rotilor (am mai vazut chestia asta dar nu in felul asta). apoi, daca viteza e mica, o sa observati cum franarea devine brusca in acel moment, lucru foarte enervant care in oras se traduce prin nenumarate bruscari in ambuteiaje/treceri pietonale.
nici in franarile puternice la viteza mare nu sta mai bine, pur si simpu "te arunci" in pedala si parca n-are lichid in "tevi". 

pana acum, acesta e singurul lucru care nu-mi place la 207. sper sa nu ma fie si altele.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

mavida

Nu e nici o problema dadule, tot munca noastra a fost pentru multe din impresii, se poate deci posta cel putin tot ce-am butonat noi de-a lungul timpului. Pentru munca altora am putea sa le cerem acordul.
Let the dream come true.

dadu

multumesc andrei.

cu siguranta multi dintre voi recunosc posturile dar sper sa le fie si altora de folos.

dupa un an si 12.000 km, impresiile au ramas in mare parte aceleasi singurele lucruri  de care ma pot declara deceptionat sunt cutia cu celebrele agatari si "incleieri" ocazionale si franele.
acum doua saptamani am facut o "plimbare" pe niste dealuri viticole unde tocmai fusese asfalt drumul pe o portiune de cativa kilometri si cum drumurile erau foarte virajate va dati seama ce a urmat. e drept ca franele au facut fata celor trei ture dar promptitudinea si eficacitatea le lipseste in astfel de conditii pana la apasarea pedalei pe trei sferturi din cursa ceea ce mi se pare mult prea mult.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Norocul meu ca la Sport Pack am discuri mai mari :) ... Desi nici alea nu sunt suficiente avand in vedere modul cum merg eu cu ea.

Ah, da, si din ciclul "Stiati ca...", uitati una tare: stiati ca sunt la al treilea set de discuri de frana? :) Primele doua seturi s-au ovalizat. Ce e mai amuzant e ca sunt la primul set de placute... Si am 25.000 km.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

dadu

pai si acum spui? la revizia mea totul a fost in regula dar am mri rezerve cu privire la "mesterii" de la simode.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

andrei

@dadu:

Imi suna mie cunoscuta descrierea, aveam asa un deja-vu, dar eram la servici si citeam in modul de scanare rapida... :) Mea culpa, acum imi dau seama ca sunt posturi aparute odata cu 207, pe celalat forum.

In rest, sa ajugi de la 12 la 120.000 ;)

Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

SportWagon

Citat din: coyote din Octombrie 31, 2007, 08:01:23 P.M.
... Desi nici alea nu sunt suficiente avand in vedere modul cum merg eu cu ea.

... sunt la al treilea set de discuri de frana? :) Primele doua seturi s-au ovalizat. ..

:offtopic: Ceea ce confirma ca problemele reclamate de utilizatorii Peugeot fie "nu se confirma" (cit ma poate enerva expresia asta) fie sint din cauza "exploatarii necorespunzatoare" .

Care e cauza ovalizarii discurilor? E problema cronica la 207? Sau le inrosesti in trafic si apoi le racesti brusc prin balti?
Ofer consultanta in domeniul auto,

coyote

La inceput am crezut ca e vorba de balti. Dupa care am aflat ca sunt aceleasi discuri care sunt si la 307, si totul s-a clarificat. Ah, da, si la 307 am schimbat o data sau de doua ori discurile. Cauzele sunt o exploatare la limita si materialul prost.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

turbojack

Citat din: coyote din Noiembrie 01, 2007, 02:15:21 A.M.
...... Cauzele sunt o exploatare la limita si materialul prost.

Brembo iti scrie pe frunte. :001_tt2:
O mica paranteza ,insa incadrata oarecum in rubrica.Pe 205 am tocit 4 randuri de placute de frana,printre care si o serie racing,si inca grosimea discurilor pe fata sunt in parametri,desi de cateva ori le-am adus la rosu . :001_rolleyes: ,de aici rezulta o alta calitate a discurilor de frana pe seriile noi de masini.De ce spun masini si nu Peugeot? Deoarece aceasta problema se intalneste la aproape toate marcile si modelele,regula aproape generala fiind 2 serii placute la o serie discuri.  :crying: ,iar astea costa,nu gluma.  >:(
De ce se pot deforma (ovaliza) discurile?Nu este neparat necesar sa fie racite prin balti,ci suficient ca in momentul in care discurile sunt foarte fierbinti,masina sa se afle in stationare,partea de disc aflata sub placutele de frana ramanand mai calda decat restul discului,diferenta de temperatura ducand la deformarea lor.

Cloud no.75

bai frate dar cum ovalizati voi discurile ?
Hai ca si eu am avut 206 sport si daca masina aia nu a vazut urcari si coborari pe Poiana la limita....totusi n-am reusit sa ovalizez nici un set de discuri si la 30 000km placutele erau inca ok....

Cateva sfaturi de bun simt:
1 cand ii "dati" NICIODATA nu va opriti dupa terminarea probei. Continuati sa rulati in regim lejer cel putin inca 1-2 km ca sa se raceasca discurile, sau mai mult daca e vara si e super cald afara - De asta nu se recomanda sa ii dati in oras si cu atat mai putin vara
2 niciodata nu ii "dati" si apoi mergeti cu ea la spalatorie. Rulati cel putin inca 30 min.inainte de a merge la spalatorie...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




dadu

#13
Citat din: Cloud no.75 din Noiembrie 01, 2007, 09:45:01 A.M.
bai frate dar cum ovalizati voi discurile ?
Hai ca si eu am avut 206 sport si daca masina aia nu a vazut urcari si coborari pe Poiana la limita....totusi n-am reusit sa ovalizez nici un set de discuri si la 30 000km placutele erau inca ok....
poate si pentru ca sunt aceleasi discuri de la 307? :confused1:
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Atentie, aici ma refer strict la 207 1.6 HDi 110 CP, pentru ca doar 207 1.6 HDi 110 CP are discuri de dimensiuni identice cu cele de la 307. Dar haideti sa revenim la topic. Mi se pare mie, sau la 207 trenul de rulare suporta un motor mai puternic decat la 307? Eu am avut si 307-ul chipuit, si parca trenul de rulare era la limita. La 207, in conditiile in care am puterea un pic mai mare ca la 307, trenul de rulare rezista cu stoicism.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107