Furia rosie,zisa si Starleta

Creat de turbojack, Decembrie 08, 2007, 08:36:58 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

turbojack

Achizitionata dintr-o necesitate,a sfirsit prin a fi o pasiune.
O masina cum rar veti intilni pe strazi....
Povestea incepe: ...........

Date tehnice:
-caroserie galvanizata, designed by Pininfarina.
-coeficient de aerodinamicitate CX=0.6
-culoare ñ€Ɠcherry redñ€ cod: P3KB
-greutate 915 kg
-interior rosu si negru,scaune piele,cele posteriore modulare in 4 piese,geamuri electrice
-anvelope 185/60/14 sau unele versiuni 195/50/15
Motor: cod XU5JA (B6D),tip SOHC  8V (axa cu came in chiulasa si 2 supape pe cilindru)
-capacitate cilindrica : 1580 cc
-raport de compresie 9.8:1
-putere maxima :83Kw/115HP obtinuta la 6250 rpm
-cuplu maxim: 133 Nm/4000 rpm
-nivelul de CO reglabil
-sistem de injectie Bosch Multipoint LE2-Jetronic
-0-100km/h in 8.9s (varianta baza de 205GTI scoate 8.7s)
-topspeed:190 km/h
-consum declarat (vise)  : 8.7% urban,5.6% la 90km/h si 7.3% la 120km/h

Cutie de viteze 5 trepte,sincronizate cu rapoartele: 1st 3.31 (4.9); 2nd 1.88 (8.6); 3rd 1.36 (11.9); 4th 1.07 (15.2); 5th 0.87 (18.7). Final-drive ratio 4:06:1,adica pe limbaj simplu rapoarte scurte.
Diametru disc ambreiaj:200mm

Suspensii de tip MacPherson in fata si punte cu brate indipendente pe bara de torsiune in spate.
Raza de virare a rotilor 5.4m
Frane servoasistate:disc ventilat fata (247mm) si disc simplu spate (247mm)
Rezervor carburant : 50 litri
Sistem de racire:7.8 litri
Ulei+filtru: 5 litri
Ulei cutie viteze: 2 litri

Francezii au reusit un lucru remarcabil prin crearea acestei masini in acea vreme,o caroserie desenata de Pininfarina si motorizata cu un GTI de 1.6 litri ce dezvolta 115 CP pentru o greutate a masinii de sub o tona,ceea ce ii da reale veleitati sportive,cu cele 9 secunde (circa) pentru a atinge 100 km/h,putine masini avand aceste performante acum dupa 20 de ani.
Desi nu pare,este totusi dificil de condus,fapt recunoscut si in istoricul masinii,lipsa servodirectiei reducand manevrabilitatea in conditii urbane ,ambreiajul destul de dur si precis pentru aceeasi utilizare cotidiana urbana,suspensii rigide,disconfort acustic la viteze de peste 120 km/h.Remediile  sunt simple pentru toate acestea: brate de fier,gamba puternica si....Rammstein. ;) 
Pentru o persoana acomodata cu o masina actuala sillentioasa,confortabila,manevrabila ar fi cu siguranta o mare dezamagire.
Daca vrei insa libertatea de a goni cu pleata in vant,sa simti cabrarea motorului,mormaitul sau mai degraba ragetul tobei sport cand motorasul impinge voiniceste la 6500 de ture,sa simti cu adevarat pedala de frana,volanul ce vibreaza pe curbe ,atunci un 205 CTI poate fi cea mai buna alegere.
CTI pentru ca este un GTI cabrio.Desi nu pare,totusi este de rasa,un fel de oita cu inima de leu,pe care doar ornamentele de plastic negre de deasupra rotilor si bandourile late il tradeaza pentru cunoscatori ce ascunde sub capota.
Masina avand 11 roti,daca adaugam si roata de rezerva,va aparea in fotografii in diverse configuratii.De ce?Deoarece dimensiunea trecuta pe talon este cea cu jantele de tabla 185/60/14 ,iar cele Speedline 195/50/15,de serie dealtfel pt. GTI-ul de 1.9,ce  vor fi incaltate doar ocazional.La aceste doua seturi legale/ilegale se mai adauga doua roti de iarna.
Incantarea cea mare o dau usile fata,fara rame la geamuri ,ce sunt cu actionare electrica,ca un cabrio ce se respecta.
Portbagajul si cutia de documente a bordului au lampa de iluminare,iar gemuletul posterior din nylon ,demontabil cu "arici" si fermoar,o imbinare foarte interesanta.
De remarcat ar fi confortul deosebit oferit de scaunele din spate,comparativ cu generatiile urmatoare 206CC si 207CC,scaune care avand structura modulara in 4 piese,ofera suficienta capacitate de incarcare in caz de nevoie.




In imaginea urmatoare se poate observa un element din profilul aripii lipsa la apel,pierdut intr-o curba in Padurea Bogatii la intoarcerea de la Mociu din luna mai,cauza fiind un Logan ce a taiat curba pe nesteptate.Din pacate nu am  reusit sa gasesc acel element ,deocamdata.







turbojack

#1

De la stanga la dreapta:
-Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 2 ,o istorica cu un propulsor turbo ce debiteaza o putere maxima de 212 HP si un cuplu maxim  de 310 Nm si 5.7 s pentru 0-100 km/h
-Audi RS4 Avant mult mai tanara si mult mai potenta,cu al sau propulsor  biturbo ce dezvolta o putere maxima de 387 HP si un cuplu de 440 Nm,cu un timp de 4.7 s pentru 0-100 km/h,mult mai departe decat oricare masina clasica de familie.
-Peugeot 205 CTI,o mica bestiuta cu motor aspirat cu 115 HP/133Nm si 8.9 s pentru 0-100 km/h
Daca primele doua m-au extaziat de cateva ori pe serpentine,ultima ma incanta in fiecare zi.



Oare pe care o prefer de aici ?  :001_rolleyes:
Au o singura asemanare: culoarea.




turbojack

#2
Profil de iarna.




La cosmetica.





205 CTI vs. 205 Cj ,adica cele doua cabrio a marcii.



turbojack

Coloana leilor,sau "bunica" isi pazeste "nepotii"



turbojack

#4
In aprilie 2007,s-a ajuns si la inevitabila reparatie a puntii spate,care in final a devenit un schimb de punte.
Si cum o punte "noua" trebuie sa si arate ca noua,am mai inclus o operatie pe lista de lucrari :vopsirea.


mjustin

adica urmeaza sa aiba o culoare uniforma cu caroseria :confused1:

turbojack

Citat din: mjustin din Decembrie 10, 2007, 08:41:05 P.M.
adica urmeaza sa aiba o culoare uniforma cu caroseria :confused1:

Este doar pentru contrast. ;)

marius.v

O masinuta absolut superba, o spun pentru ca am avut onoarea de a sta in ea, impreuna cu fiul meu Tudor, of course.
O masina evergreen.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

turbojack

#8
Ei bine,alte stiri.
Masina asta ,inca vrea sa-mi dea dureri de cap.E veche.Multi ar zice : cahhhh....
Insa eu fiind mereu cu "posteriorul" in ultime generatii,o apreciez altfel.E drept ca la achizitionare habar nu aveam ce cumpar.900 de kile cu 1.6 GTI de 115 cai,suna bine la ureche.Si atat.In plus rosie si cabrio  :001_tt1: .
Pe parcurs am constatat problemele,ce tin de tehnica ,deci rezolvabile.
La inceput avea un balans de relanti de peste 500 rpm :( . Rezolvat,insa nu era in cote "euro".Platit "meserias" cu scule pentru ajustare in cote (  :cursing: 250 euro,care mi-a adus-o in cote dupa 3 plimbari la ITP si amenintari ca-i ard baraca pt. banii aia).... :censored: :cursing: :death:
Dupa care au inceput cautari pe internet ,sa vad ce am sub posterior.Si inca ma surprinde.
Prin mana la multipli proprietari a suferit diverse modificari care inca imi dau batai de cap.
1.6 GTI nu are pe spate discuri.Eu am. Din configuratii de marca nu rezulta CTI 1.6 cu discuri spate.
Motor schimbat,admisie modificata,mufe in "aer".buuuuun.
Orice fac ,la 6500 rpm imi pufaie,ceea ce nu seamana a taiat alimentare electronica.
Dupa saptamani de experimente, gasesc  punctele de reglaj motor (avantaj motor vechi pe injectie  :clap: ,asa ca fac semnele adecvate de "economic" si "racing",fara ....remapare ;)  )
Reglat pe "racing" masina imi scoate sub 9s, la 0-100 km/h ,cum spune cartea...
Fiind masina universala de miscat in zona,toate lucrarile si reglajele se fac din mers.Cum nu am CB,vad rezultatele direct la pompa . :blink:
Masina asta inca ma mai surprinde.
Prin septembrie,observ o usoara pierdere de antigel in vasul de expansiune,insa absolut aleatorie si nu constanta.Ignor problema si doar completez cat este nevoie,imi este usor sa ridic capota zilnic si sa verific. ;)
Ei bine din septembrie dupe mers mii de kilometri pe autostrada si  pe drumurile patriei ,la regimuri....improprii,constat ca pierderea de antigel este nefiresca si devine oarecum constanta.Ciudat la cest motor este ca avand un consum de carburant destul de mare,incalzeste atat de tare incat cu greu se observa eventuale pierderi minore,avand radiator echivalent al unei serii 5 de la BMW.Evident ca aveam in vedere pompa de apa ...ca zona bolnava.
Localizez zona de pierdere antigel...insa ca si cizmarul... :blushing:... completez cu apa.
Cu doua saptamani in urma ma hotarasc sa rezolv problema.
Totul bine si frumos in aparenta,piesele comandate,timpul alocat,documentatia aferenta,asa ca purced la treaba.
Nu mica imi e surpriza cand constat ca motorul meu este defazat.Un dinte pe fulia motor inapoi. :cursing:Adica semnele de pe fulii sunt decalate.Dupa ce demontez si fulia motor,constat ca "cineva" a mai lucrat inainte,probabil ca era frizer. :cursing: :censored:
Pun totul la punct,montez si.... pornesc motorul.
Ascultator,porneste ,insa nu era in parametri.
La acccelerari scoate un fum negru ca de Raba.  :cursing:
E tarziu,cobor masina de pe elevator ....si plec.
Este demoralizant sa vezi ca faci 5 kilometri si acul la benzina coboara vertiginos....
Dimineata se anunta din start o zi de munca pe motorasul asta.La 60 de grade motor,lasa negura neagra in urma cu 5000 rpm,iar acul la benzina coboara vertiginos.Semne proaste.La buget in primul rand.

turbojack

#9
Reglajele mi-au depasit orice asteptari. :(
In mod normal ,orice motor se regleaza pe analizorul de gaze.Ooooffff  !!!!!  Ce bine suna.
Eu am la dispozitie un analizor digital (nu computerizat) ,cu 4 digiti.
Incalzesc motorul si bag sonda....moment in care scala la CO imi semnalizeza ...1,58...3,89.....6,88...9,68... si...- --... a iesit din scala. :censored: :death:
Ca o paranteza,daca mai insistam cu reglajele pe testerul ala,era bun de dus la fier vechi.....asa ca fac reglaje din mers.
Cum?
Primul reglaj era la ochi,dupa cat fum scoate la accelerare.
Urmatorul reglaj il faceam .....dupa cat timp cadeau jos motociclistii pe care ii depaseam....
In vara cand erau tzantzari era mai simplu....vedeam cum in urma mea se prabuseste un nor de tzantzari morti.Acum...nasol.
Vremuri de iarna,frig si umezeala,fara tzantzari.Doar biciclisti si scooteristi...
Si uite asa am ajuns dupa o saptamana de reglaje sa aduc motorul aproape de cote.Si consuma 9% urban ,iar pe tester.....este in cote dupa foarte mici ajustari.
Este o placere sa conduci si sa vezi ca acul la benzina nu se misca dupa 10 kilometri. :clap:


turbojack

#10
Urmeaza probe pe serpentine,insa usurel,deoarece am "gumele" de vara si de 185......foarte instabile comparativ cu "ilegalele" de 195. :crying:
Posibil ca multi isi inchipuie ca "rup" masina.
Ei bine ,nu este asa.O iubesc.Insa cand ii cer sa-mi dea,imi da tot ce poate,ba poate ceva in plus,
Normal ,circul in regim de 1500-2500 rpm.
Mai alert la 2000-3500.rpm,am  toba finala sport si sparge geamurile in oras ;)
In "racing" ,rar de tot schimb la 6000 rpm,nu ai ce face cu turatia aia in ac de par.
Dupa reglaje ,am adus motorul la un maxim de 6700 rpm (doar in probe),ceea ce este foarte bine pentru un motor stock de 8V.

PS.motorul asta este inca o minune tehnica ce ma surprinde.

turbojack

CTI...un fel de struto camila...
Suspensii de pe CJ cabrio de 1.1,dar dotari interioare de GTI.
Ma incanta mocheta rosie,pufoasa si sanatoasa,dupa 20 de ani de la fabricatie.In curbe simt deformatia caroseriei,insa cui ii pasa cand ai "sapca" desfacuta si ai camp vizual liber,o incantare,chiar daca afara ingheata pietrele ,insa de la picioare ai izvor de caldura.Este o senzatie ce isi merita toti banii la intretinere si aici nu ma refer doar la consum, ci si la taxele pe putere motor. Un fel de Harley pe patru roti.Iti place cum duduie.
Revin curand si cu sound ;)

turbojack

#12
Primii fulgi,primele temperaturi sub zero,a venit vremea "gumelor" de iarna.
Trecerile succesive de la 195/55/15 , la 185/60/14 ,iar acum 175/65/14 imi arata perfect cum se comporta masina in functie de "incaltari",adica in regim "racing" de la rau la mai rau. :(
Poate se intreaba unii de ce cauciucuri atat de inguste...raspunsul il gasiti in imaginile de mai jos.

Varfuri de munte atacate in cabrio pe minus 10 grade ...



Pe carari de munte........




Unde se avanta vulturi...dar si leii.




Off-road ?....Nu,doar o plimbare la pas ,in aer curat.Garda la sol,motorul puternic si elastic,plus manuirea abila a volanului asociata cu un ochi de vultur ;) ,m-a ferit sa avariez masina in bolovani (si n-am scut) . Greierasi de plastice ,batai in suspensii? Ce-s alea? Era doar Rammstein si nou descoperitii Amphora  :punk:.  :rockon:




Loc de intors...




Aleea cu mesteceni...




Nu,nu eram la impins  :001_tt2: ;verificare generala inainte de a ajunge la asfalt si evident o mica adulmecare a gazelor de esapament...mda,CO este ok,se pare ca etapa de reglaje motor pe economic a luat sfarsit;urmeaza cea mai grea,etapa reglajelor racing....




SilverBullet

Frumoase pozele. A 3-a e chiar de mare angajament. :w00t:
Nobody is Perfect. I am Nobody.

206 Starline | 1.6E | 16V | 110CP | Rouge Lucifer | 15" Sirocco | Aluminium Pack

andrei

Da, frumoase poze !
Pe unde sunt ele facute ?
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006