Detalii tehnice: Jante & Anvelope.Intrebari si raspunsuri.

Creat de tnt, Ianuarie 17, 2008, 08:55:59 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Col

Intr-adevar, rotile par mai dezumflate si probabil ca asta se intampla din cauza presiunii scazute din pneuri, din cauza gropilor si denivelaturilor pe care le intalnesc in naveta mea zinica in afara orasului.

Presiunea se pierde doar prin porii sau si prin alte parti ale rotii?

In ce mod influenteaza presiunea din roti consumul de carburant?

tnt

In general presiunea se pierde prin pori, pentru ca daca se pierde prin alte parti se numeste ca ai pana. Se poate pierde pe la valva, pe langa un cui din roata, dar atunci se pierde rapid. Daca ai presiunea prea mica in roti iti va creste consumul

Col

Ok, din cele scrise mai sus deduc ca, in cazul meu, presiunea s-a pierdut prin pori.

Totusi, am o nelamurire, de ce o presiune scazuta in pneuri duce la cresterea consumului de carburant?

Care este explicatia tehnica?

sw tm

Creste rezistenta de inaintare. Un pneu dezumflat are o pata de contact mai mare.
Se mai intampla sa pierzi aer si daca ai lovit geanta sau pneul. Eu unul asa am sticat un pneu dupa ce am frecat o bordura.
O greseala de evaluare mai poate aparea cind verifici presiunea la pneuri dupa un rulaj prelungit si anvelopele erau calde, iar a doua oara verifici presiune la rece.
Diferentele pot fi surprinzatoare. Astea nu se aplica daca ai umflat cauciucurile cu azot! :oops:

Privitor la ciclul vara/iarna eu unul schimb de la vara la iarna cand temperatura e in jur de 10 grade ( dar nu mai mult de 18 maxima! ), repectiv de la iarna la vara cand temperatura in timpul zilei trece de 18 grade. Pastrarea pneurilor de iarna la temperaturi de peste 18 grade duce la o uzura excesiva.
Pe de alta parte daca la mijlocul lui ianuarie intr-o zi ai 18 grade cred ca mai bine e sa mai astepti ca sa vezi cum evolueaza vremea...

Col

Eu inca n-am auzit de roti umflate cu azot, dar , ma rog, o fi lipsa mea de experienta in domeniu.. :001_smile:

Eu am verificat presiunea in pneuri la reprezentanta pentru ca masina este cumparata de la dealer si sper ca ei sa stie cand s-o verifice :clap: :biggrin:

sw tm

In general iti recomand sa verifici pneurile la o vulcanizare si nu la reprezentanta!
In Timisoara o singura data am verificat pneurile la MegaGroup si a doua zi am fost la Pit Stop. Mi le-au echilibrat atat de bine ca a fost o minune ca am ajuns intreg acasa dupa un drum de Arad. Oricum aveau circumstante atenuante: ma avertizasera ca s-ar putea sa patesc asta, dar eu am insistat ca doar era reprezentanta...

Col

Mi-am verificat pneurile la Peugeot deoarece, masina fiind noua si in garantie , mi-am cumparat si cauciucurile de iarna de la ei si tot ei mi le-au schimbat asa ca , implicit, mi-au verificat si presiunea din roti.


Sw, imi pare rau ce ti s-a intamplat Peugeot Timisoara, chiar ca nu mi-as fi inchipuit ca ei nu sunt in stare sa-ti faca rotile ca lumea.
Mie, aici la Tg-Mures, se pare ca mi le-au facut bine.

sw tm

Pneurile nu au nici o legatura cu garantia masinii, asa ca poti sa le iei si monta oriunde!

gaby

Poate cineva sa-mi spuna distanta intre prezoane pentru jentile de la 406?
Se potrivesc la 406 jenti de la 307 ?
Momentan cele pe care le am sunt pe 15" cu anvelope 195/65/15 , dar as vrea sa-mi cumpar unele pe 16" pe care sa pun cauciucuri de vara ( 205/55/16 ).

turbojack

Intr-un tabel dimensional vei gasi caracteristicile necesare fiecarui model.
Dimensiunea intre gauri ramane aceeasi pentru 307 si 406,adica 4x108,insa dofera dimensiunea ET,care se traduce faptic prin adancimea de montaj al rotii pe butucul central.

gaby

OK , am inteles.
Multumesc mult turbojack pentru lamuriri.

adi83

La 406 et-ul este 18, ai grija ca este un factor foarte important, nu cumva sa pui mai mare, ca ai toate sansele ca rotile sa-ti prinda in interior. ET-ul este o distanta ce se masoara in mm, si dupa cum spunea turbo, este distanta intre planul de prindere al prezoanelor pe butuc si planul ce 'taie' janta in jumatate. UN ET MARE SCOATE JANTA IN AFARA, UN ET MIC DETERMINA INTRAREA JANTEI.
Daca doresti sa pui jante mai late de 7,5(ex) ai nevoie de un ET intre 15-18, in cazul in care nu doresti distantiere.

gaby

Adi , iti multumesc si tie pentru lamuriri. Vreau doar niste jante din aliaj normale pentru 406 pe care sa-mi montez cauciucuri de vara. Voi avea grija ca ET-ul sa fie de 18.

danutzucu

Am montatepe 206 pneuri de 195/50/15. 195/60/15 merg oare? as vrea sa fie unpic mai inalte pt ca scutura, dar vreau sa pastrez dimensiunea jentii deoarece sunt OZ Racing F1(poate ma intelegeti). Multumiri

jackie

"La 406 et-ul este 18, ai grija ca este un factor foarte important, nu cumva sa pui mai mare, ca ai toate sansele ca rotile sa-ti prinda in interior. ET-ul este o distanta ce se masoara in mm, si dupa cum spunea turbo, este distanta intre planul de prindere al prezoanelor pe butuc si planul ce 'taie' janta in jumatate. UN ET MARE SCOATE JANTA IN AFARA, UN ET MIC DETERMINA INTRAREA JANTEI.Daca doresti sa pui jante mai late de 7,5(ex) ai nevoie de un ET intre 15-18, in cazul in care nu doresti distantiere."

ATENTIE. E invers, asa cum rezulta si din explicatiile tale de mai sus pentru 406. Daca distanta ET intre planul prezoanelor si planul median al rotii este mai mica, evident ca roata va iesi mai mult in afara caroseriei.
-Daca stie cineva cat este ET pentru gentile de 6.5 x 16" originale de pe 307?
-Daca in loc de genti J6.5 pun genti J7, ar trebui micsorat ET-ul original  un sfert de tol -aprox.6mm- pentru ca geanta sa nu loveasca in interior?.
Evident ca in situatia in care nu se gaseste o geanta cu un ET corespunzator, se pun distantiere