Club Peugeot Romania

UNIVERSUL PEUGEOT => Jurnal de bord => Subiect creat de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 12:59:50 P.M.

Titlu: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 12:59:50 P.M.
Dupa 4 lungi luni de asteptare in sfarsit ieri dimineata a sosit...

308 Premium in varianta 1.6hdi 110 cai cuplat cu o BVA in 6 trepte.
Pe langa standard, masina mai are:
- culoare alb - banchiza
- BVA 6 trepte
- ESP
- clima bizona
- jante 16'
- scaune fata incalzite
- pack ambiance (spot de ambianta din tavan care lumineaza difuz zona schimbatorului + lumini la picioare fata)
- pack confort (cotiera centrala fata cu 2 guri ventilatie pentru spate+ reglaj lombar scaune fata+ sertarase de depozitare sub scaunele fata+ cotiera bancheta spate+ trapa schiuri)
- Faruri si Stergatoare automate
- Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata,



Ieri seara am ridicat jucaria si am si "ras" primii 100km azi noapte pe bulevardele Bucurestiului...  :001_smile:

Ca si impresii:
- design excelent: in culoare alba masina pare foarte mare, mult mai mare decat este
- jantele de 16 o prind foarte bine si se potrivesc cu setarea suspensiei si calitatea drumurilor de la noi. Am mers cu un 308 Feline cu jante de 17 si scutura serios. Pacat e design-ul superb al jantelor de 17, dar asta e.
- imi place bara spate simpla, fara artificiul de design de la Premium Pack la care s-a introdus acel "extractor" aerodinamic cu 2 bucati cromate, mi se pare ca rupe design-ul barei in mod inutil

Interior:
- plastice excelente calitativ, moi, placute la atingere chiar si in zonele mai putin expuse
- imbinari foarte bune
- functionalitate: zone mari de depozitare, multe posibilitati de stocare
- scaune dintr-un material placut, susitnerea laterala e ok, desi mai putin pronuntata ca la 307
- clima bizona- nota 10: desi VAG Style, trebuie sa o recunoastem, butoanele rotative sunt excelente calitativ, dintr-un plastic bun si placute la atingere si manevrare (100 de clase peste cele din 4007). In sfarsit poti regla dual sau mono clima (NB- Mono doar de la butonul soferului) si poti regla sa sufle in toate cele 3 directii simultan
- Volanul - din pacate de plastic la echiparea asta- dar excelent calitativ, mult peste asteptari. Nu inteleg de ce nu poti comana volan in piele ca optionale indiferent de varianta de echipare: la VAG se poate. Mi se pare o tampenie sa iau variantele maxime de echipare doar ca sa pot avea volan in piele. Aceeasi observatie si la Xenon  :censored: :cursing:
- Bordul: superb  :clap: Ceasurile de bord pe alb cu indicatoare rosii sunt extraordinare noapte: Luminate intr-un alb cu irizatii albastre, este de un alb ireal, iar acele rosii par extrem de subtiri, parca ar fi vene capilare ! Dotat in stil clasic, cu litrometru si temp apei clasic  :clap: (vezi mizeria de bord analog de la 4007)
- Sunetul: excelent ! Mult peste ce ofera 307, sunetul este puternic, profund si clar. La 15 din 30 te scoate din masina, mai mult nu am incercat.
- Surpriza placuta: odorizantul din gura de ventilatie mediana

Si acum sa trecem la ce va intereseaza pe toti, cred (inclusiv pe mine  :biggrin:)

Cum se conduce ?

Despre motor nu voi spune nimic, este acelasi 1.6 hdi extraordinar, continui sa spun ca este motorul ideal pe clasa compacta si este cel mai bun dizel din clasa compacta.

Cutia:  :clap:
Ei bine, vorbim de cutie automata in 6 trepte.

Nu sunt inginer, va voi explica sper eu pe intelesul tuturor, comparand cu DSG - din punctul meu de vedere referinta in materie de cutii auto.

BVA acesta este in primul rand - adaptiv.

Poarta este simplificata. La o cutie obisnuita, inclusiv DSG avem asa: P-parcare, R-reverse, N-neutru, D-drive, S-sport si apoi specialitatile: M-manual cu "+" si "-" pentru secvential

La 308 este asa: R-reverse, N-neutru, A-auto (echivalent Drive) si poarta M in stanga cu varianta "+" si "-" pentru secvential. In plus, mai are si padele la volan pentru schimbat in sus si in jos  :clap: :clap: :clap:

La condus: Modul "A" este cel linistit si totusi...Cutia nu are legi ferme de schimbare, gen DSG, unde in D schimba la 2200rpm si in S la 3500rpm. La 308, in A se schimba in functie de cat de tare si repede se apasa acceleratia, tuatia de schimbare a treptelor variind intre 2200 si 3400rpm !!!! Schimbarea e mai lina cand apesi hotarat pe acceleratie si mai progresiva cand apesi lenes.

In S: motorul e tinut in ture, schimbarea se face intre 3400 si 4000rpm din ce am vazut. Nu am apasat foarte brutal, caci inca e in rodaj. Nota Bene: frana de motor excelenta in S. Spre exemplu daca ai un semafor rosu in fata si vii cu 70-80 si iei piciorul de pe acceleratie, va intra treptat in frana de motor si schimba singura in jos treptele, trebuind doar sa apesi frana de la 20km/h in jos ca sa opresti definitiv.

In modul M: superb: misti de schimbator doar in sus sau in jos pentru schimbare si iti stabilesti singur turatia de urcare sau coborare a treptelor. De la padele e aceeasi poveste doar ca schimbarea o faci din padele, nu din maneta.
Astept primul drum virajat ca sa va zic care e treaba cu padelele cu adevarat. La DSG cel mai mult mi-a placut cu padelele pe drum virajat, in rest preferam S pe drum obisnuit si D pe autostrada


Altceva...Dupa primii 100km cam astea sunt impresiile, senzatia mea este ca acest BVA in 6 trepte se impaca excelent cu motorul.

Ramane sa revin cu alte impresii dupa urmatoarele 2 saptamani in care voi face peste 1,500km.

Niste poze la repezeala cu telefonul azi noapte
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Vlad01 din August 05, 2008, 01:10:42 P.M.
Asta e in loc de 307 sa inteleg  :001_tt2:. Fericitule, arata foarte bine pe alb. Dar eu nu am inteles o chestie, are pana la urma buton S sau totul e in functie de cum conduci :confused1:? Cati mai multi km fara probleme  :clap:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 01:19:15 P.M.
Merci, e in loc de 307...Unii dintre voi stiu care e treaba.

Nu are poarta propriu zisa pentru S, are un buton S pe consola schimbatorului, de acolo prin apasare il cuplezi - se semnalizeaza si pe bord- si prin alta apasare il decuplezi si trece in A. Vezi si treaba cu padelele - am mai adaugat ceva text
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: dadu din August 05, 2008, 01:42:36 P.M.
Norule, sa o stapanesti sanatos, fara incidente si sa-ti aduca numai bucurii!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din August 05, 2008, 02:25:30 P.M.
Sincere felicitari pentru noua achizitie si sa vii cu mai mute detalii... :biggrin:

Este vorba de BVA6 robotizata sau de BVA6 care o gasim si pe 407?

Felicitari si cat mai multi kilometri parcursi cu placere.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 02:38:34 P.M.
Merci. Ei ii zic robotizata, dar nu am inteles care e diferenta fata de automata de pe 407 de exemplu...Poate ma lamureste cineva.

In afara de lipsa portii P si de trasformarea portii S in buton, nu am gasit alte diferente.
In plus, asta are si padele la volan...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: cristic din August 05, 2008, 03:40:14 P.M.
Diferenta este ca nu este hidramata. Are ambreiaj (gestionat electronic). Asamanator cu DSG, dar nu asa complicat. In medie schimbatul ia 0,35-0,65 secunde.

Prezentare (http://www.psa-peugeot-citroen.com/modules/boite_mcp/infog_boite-mcp.pdf)
Dosar presa (http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/DP_valenciennes_VF1144226763.pdf)
Mini-site (http://www.psa-peugeot-citroen.com/modules/boite_mcp/accueil.htm)

Eu cred ca genul acesta de cutie (cu ambreiaj gestionat electronic, aici intra si DSG) vor castiga teren pe viitor.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Fux din August 05, 2008, 03:51:26 P.M.
S-o stapanesti sanatos si fara incidente.
Ai ales culoarea care i se potriveste cel mai bine dupa parerea mea.
Te-a dus 22.000 Eur cu tot cu TVA? Vad ca ai pus pe ea ceva optionale care erau in standard la Premium Pack iar la bani ieseai tot acolo. Chiar nu ti-a placut deloc spatele de la Premium Pack? :D
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 04:04:22 P.M.
@cristic: deci vorbim de simplu ambreiaj, dar comandat electric, nu ? Pedala de ambreiaj dispare iar parghia cu care in mod normal se apasa pe placa de presiune ca ambreieze/debreieze este comandata electronic. Am inteles bine ?

@alehandro: Merci. Ideea a fost in felul urmator: motorizarea si culoarea le-am ales de la inceput. Totusi bugetul nu ajungea decat pentru un Premium Pack cu dotarile mele, dar cutie manuala, sau pentru un Premium cu toate dotarile de la Premium Pack mai putin volanul in piele si plafonul transparent care nu se pot pune pe Premium.

Am dorit initial un Premium Pack cu Xenon, dar nu intra nicicum in buget si atunci m-am enervat si am ales Premium cu dotari de Premium Pack, dar cutie auto.

Mi-ar placea sa o vad pe a ta, ma intereseaza mult motorul tau, ca si optiune de masina personala. Te recompensez cu un drive-test cu robotizata.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: cristic din August 05, 2008, 04:26:04 P.M.
Exact. Este o cutie manuala care propune si un mod automat de funcţionare. Are un singur ambreiaj.
Sa o stăpâneşti sănătos!

Te astept la TM cu ea! Sa o comparam cu niste hidramate nemtesti, pe care zicea ca inca nu le-ai condus ;)
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Fux din August 05, 2008, 04:32:08 P.M.
308 1.6 HDI Premium Robotizata= 19858 EUR
- culoare alb - banchiza - 0
- BVA 6 trepte - 0
- ESP - 681
- clima bizona - 0
- jante 16' - 511
- scaune fata incalzite - 217
- pack ambiance - 155
- pack confort - 155
Total 21577 EUR

308 1.6 HDI Premium Pack Robotizata= 21745 EUR
- scaune fata incalzite - 217
Total 21962 EUR

Diferenta ar fi fost de 400 Eur si ai fi avut in plus Volan piele, Cruise control, Faruri si stergatoare automate, Pavilion vitrat, Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata, MP3 player

Am calculat eu gresit?
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: dadu din August 05, 2008, 04:49:13 P.M.
Dupa pdf-ul meu, Premium n-are clima dar e gratis. :confused1:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 04:50:28 P.M.
@cristic: din punctul meu de vedere, o cutie fara ambreiaj actionat de sofer, este o cutie automata, indiferent ca ambreiajul e actionat electronic cand regimul motorului da comanda sa schimbe treptele, sau ca sunt 2 ambreiaje ca la DSG.

@Alehandro: am uitat sa spun:
Am si Faruri si Stergatoare automate si Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata, MP3 player

Singurele pe care nu le am: Volan piele, Plafon transparent si Cruise Control

Bugetul meu era de 17,650 E fara TVA si nu puteam sub nici o forma sa il depasesc. Premium Pack nu puteam lua intrucat ESP se pune DOAR cu Xenon si depasea cu mult bugetul meu, adica 18,223E.

S-au intamplat 2 chestii foarte ciudate:
1- masina a venit cu bord pe alb, desi numai Premium Pack are.

2- Cineva, ori in Franta, ori aici a inversat codurile din optiunile comandate de mine: in loc de asistenta parcare spate, a comandat stergatoare auto + faruri auto si asa mi-a si venit masina.

Masina mea a iesit - datorita greselii de mai sus- 17,800E fara TVA

@dadu: clima bizona nu e standard la Premium, dar costa 0 Euro  :001_tt2:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: cristic din August 05, 2008, 05:37:18 P.M.
Manuala din punct de vedere al constructiei, dar automata din punct de vedere al utilizatorului. Oricum ai facut cea mai buna alegere, zic eu, referitor la transmisie. Spor la exploatare!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: mjustin din August 05, 2008, 06:02:46 P.M.
FELICITARI!  :clap: :clap: :clap:
Sa o stapanesti sanatos. Asteptam impresii dupa cei 1500 km de rodaj(pacat ca nu ai cruise control la asa cutie).
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 05, 2008, 06:26:57 P.M.
Merci de urari...

Ar fi mers un cruise control, dar nu prea avem autostrazi in tara, iar pe interurban clasic ma feresc de asa ceva, e prea aglomerat
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: marius.v din August 05, 2008, 07:21:06 P.M.
Domnu cloud, felicitari si cati mai multi km fara probleme.
Poate ma lasi si pe mine candva sa vad cum merge, ca imi cam face cu ochiul.
Ca la drive test la vreo reprezentanta, nici vorba.
M-a cam pus pe ganduri.
Oricum arata foarte bine.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Dior din August 06, 2008, 12:39:34 A.M.

  Superba masina. Felicitari si multi km fara probleme. Poate candva or sa se mai faca si intalniri pana plec din tara ca tare as vrea sa-ti admir masinuta.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din August 06, 2008, 08:10:28 A.M.
O masina superba cu un grup motopropulsor de exceptie. Felicitari si sa-ti faca asteptarea usoara pana vine coupe-ul!!
Norule trebe sa ne vedem sambata!!!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 06, 2008, 11:36:07 A.M.
Multumesc de urari baieti...

Dupa inca 100km tot noaptea si tot prin Bucuresti am mai observat urmatoarele:

1- geamurile electrice sunt secventiale si pe fata si pe spate (nu scrie in oferta)

2- Cutia BVA e un fel de 6 in 1, adica:
a - poarta Auto (adica Drive de la celelalte cutii, modul lejer, economic, soft)
b- poarta Sport
c- poarta Manual non Sport - schimbi secvential, dar esti in gestiune soft
d- poarta Manual Sport - secvential, dar gestiune sport
e- mod Padele non Sport - schimbi cu padele, dar gestiune soft
f - mod Padele Sport - schimbi cu padele in gestiune sport

Aseara m-am vazut cu Alehandro, asa ca a fost un prilej bun sa se priveasca leutii in ochi :clap:

Premium Pack vs. Premium - imi lipseste doar plafonul si volanul in piele ca sa fie Premium Pack, in rest vad ca am reusit sa o burdusesc cu toate optiunile care la Premium Pack sunt standard. In plus am scaunele incalzite si cutia auto, in timp ce Alehandro a optat pentru jante de 17.

1.6 THP 150cai vs. 1.6 HDI 110 cai...

Am facut cate un drive-test cu fiecare masinuta si apoi un foto-shoot.

Vezi mai jos:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 06, 2008, 11:38:21 A.M.
si inca 2 ca sa vedeti zona schimbatorului:

Stiu ca voi enerva pe unii, dar iarasi voi spune ca dizelul se cupleaza perfect cu automata, fie ca se numeste DSG, robotizata sau tiptronic...

E fantastic cum masina isi arata polivalenta. Spre exemplu cand am plecat de acasa, am condus mai alert si am ales Sport: slalomul printre benzi era joaca de copii, motorul era tinut perfect in ture, intre 2800 si 3400rpm si se simtea excelent. Pe dealul de langa Casa Poporului m-am jucat cu padelele: excelent simti masina, face excat ce vrei tu, tu stabilesti cand se schimba treptele. Inca o chestie super: la franare, chiar in modul cu padelele nu trebuie sa schimbi im jos, doar franezi si schimba singura. Trebuie sa schimbi doar in sus, daca ti-e lene, nu trebuie sa retrogradezi... :clap:

Nopatea, tarziu, eram obosit asa ca am ales Auto si rulam lejer pe bulevarde la 1800rpm...Motorul nu se aude deloc, nu se simt vibratii. Cu geamul descis auzi doar sunetul gumelor pe asfalt  :clap:

Ce poti sa-ti doresti mai mult decat aceasta polivalenta ?

@marius & k-man: la cum va stiu eu, daca faceti un drive-test cu asa, v-am bagat mortul in casa, mai ales tie marius, dizelar convins.... :001_tt2: :001_tt2: :001_tt2:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din August 06, 2008, 11:52:13 A.M.
Ce sa zic, frumoasa priveliste.... :001_tt1:

Ati reusit sa ma faceti invidios :001_unsure:, sper sa ajungeti si prin nordul tarii sa ne minunam si noi de leutii vostri :001_tongue:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din August 06, 2008, 12:58:21 P.M.
Lasa nu avea tu grija mea si a lui marius.
Mortu in casa nemortu in casa imi e gandul de mult la o robotizata si chiar imi doresc sa vad cum "se misca".
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Radon din August 06, 2008, 01:25:03 P.M.
Ma bag si io la drive-test! Ioi ce ma mananca deja!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 06, 2008, 01:26:07 P.M.
He, he, vedem cum le rezolvam pe toate...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: mjustin din August 06, 2008, 01:30:11 P.M.
Pai sa se faca inscrieri si programari la drive test  :biggrin: .
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: ventura din August 06, 2008, 01:37:38 P.M.
Merge si cu pile? Hai ca eu sunt brasovean de-al tau. Si merg si cuminte cu masina.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: elikratos din August 06, 2008, 01:59:24 P.M.
Multumim cloud pentru un nou review in stilu-ti caracteristic. Sper sa am sansa unui frugal drive test cu jucaria, candva.
Subscriu la parerea ta cum ca diesel-ul merge de minune cu o cutie - sa o numim generic - automata. Am resimtit ca delicioasa combinatia tdi 140cp + dsg in timp ce tsi 170cp + dsg m-a cam aiurit si descumpanit...
Overall, insa, te-ai desprins de prea mult timp de ale benzinei - diselake care esti diselake  :001_tt2:  - ca sa nu resimti o 'jena' fireasca atunci cand te reintalnesti cu otto pentru cateva clipe...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Dior din August 06, 2008, 02:20:01 P.M.

  Eu vreau macar o plimbare in porbagaj ca sincer sa fiu auto+V6HDI nu mi-a placut deloc. Oricum frumoase masini aveti si sper ori sa va prind pe drum ori sa ne vedem la o intalnire inainte de sfarsitul lunii. Oricum din cate zici tu pe modul sport o tine in 2800-3500 deci pierde tot cuplul si foloseste cp aiurea RAU.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Vlad01 din August 06, 2008, 02:44:24 P.M.
Nu prea pierde cuplu sa stii, am acelasi motor pe manuala si pana in 3500-3800rpm trage chiar bine (307).
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: marius.v din August 06, 2008, 04:02:56 P.M.
Nenea cloud, cine iti povestea tie de 1.6 Hdi cand tu erai benzinar convins? :001_tt2:
Ce am zis si eu mai acana despre diesel plus automata? :clap:
De ce crezi ca ma mananca fundul? :crying: :blink:
Ai?
De-abia astept!!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Dior din August 06, 2008, 04:56:20 P.M.
Citat din: Vlad01 din August 06, 2008, 02:44:24 P.M.
Nu prea pierde cuplu sa stii, am acelasi motor pe manuala si pana in 3500-3800rpm trage chiar bine (307).
Sunt chiar curios sa merg o data sa vad cum trage dupa 3000. 
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: dadu din August 06, 2008, 05:39:49 P.M.
Norule, ori incepi sa tai bilete ori o stergi o vreme pana nu te mananca de viu. :laugh:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 06, 2008, 06:19:27 P.M.
@dadu: Prefer sa o sterg. Peste weekend sunt la BV, dar nu cu 308 :laugh: , iar mai apoi o sterg o saptamana la mare...

Cand ma intorc, tai si bilete :clap:

@Dior: hdi de 1.6 trage de la 2,000 pana in 4200 foarte bine. Nu am dus-o inca mai sus de 3500, dar la 3500 are tendinta sa "vina in nas" cand accelerezi tare, intrucat ii tai avantul in plina acceleratie
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Dior din August 06, 2008, 06:46:39 P.M.

  Suna interesant. Poate o sa am si eu ocazia sa vad cum se misca motorul. Pe hartie pare foarte economic dar destul de lent(0-100 12sec)
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Gabriel din August 06, 2008, 08:44:38 P.M.
Eu astept sa termini rodajul.  :biggrin:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: turbojack din August 07, 2008, 10:56:22 A.M.
Si eu... :lol:
1.6 cu BVA suna foarte interesant.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 07, 2008, 11:11:29 A.M.
Tocmai pe motive de rodaj nu merg cu ea in weekend la BV...Nu m-as putea abtine sa merg frumos, imi doresc o Poiana cu "padele" intre 2800 si 4200rpm, ceea ce ar fi total contraindicat la doar 300km rulaj...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: theprince din August 08, 2008, 08:39:49 A.M.
Citat din: turbojack din August 07, 2008, 10:56:22 A.M.
Si eu... :lol:
1.6 cu BVA suna foarte interesant.

Dar combinatia asta pe un 308SW cum iti suna? Daca nu suna bine, ce crezi ca s-ar potrivi?
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 08, 2008, 09:52:08 A.M.
Suna excelent, singura problema e bugetul...Sare de 24,000E in varianta Premium Pack. Intrebare e: merita ?

Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: dadu din August 08, 2008, 12:57:54 P.M.
Daca te gandesti la DSG...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 08, 2008, 01:17:08 P.M.
DSG, robotizata, sau orice altceva, dar va fi second din DE. Masina personala noua nu-mi mai iau nici sa ma bati.

PS. 407 coupe inmatriculare 2007, 2.7hdi bva cu 20 000km a ajuns 17,000E Net. :clap:
Calculati si voi ce merita luat...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Dior din August 08, 2008, 01:38:07 P.M.

  Daca nu avea cutia aia de cacao eu imi luam de mult 407coupe mult mai ieftin de 15 000. Dar din cauza cutiei prefer sa iau un 2.2HDi si sa ii pun cip sa ajung tot pe la 200cp.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 08, 2008, 02:46:29 P.M.
2.2 hdi nu se pune pe 407 Coupe.

Am gasit cu 2.2 benzina full din 2007 cu 13,000km la 14,500E net !!!! Devastator pretul

Suntem OT - muta cineva posturile astea la 407 ? Merci
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Radon din August 08, 2008, 03:09:47 P.M.
Taticu', esti OT pe topicu tau! Tu l-ai pornit, tu sa-l opresti!  :001_tt2: :001_tt2: :001_tt2:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 08, 2008, 06:05:36 P.M.
Pai te rog pe tine sa muti ultimele posturi, ca eu nu pot :clap:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din August 14, 2008, 11:42:19 A.M.
Datorita faptului ca in primul post,de pe acest topic, al colegului nostru Cloud no.75 poza interiorului este cu o cutie BVA6 ce vine in general cu 2.0 HDI si celelalte poze sunt facute noaptea(cu interiorul), imi permit sa atasez acestui post cateva poze cu un interior de 308 1.6 HDI BVA.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Gabriel din August 14, 2008, 02:28:56 P.M.
Ioi ce-as mai mangaia padelele alea din spatele volanului. Inca mai sper ca vor pune o cutie robotizata si pe 1.6 THP pana schimb eu masina.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din August 14, 2008, 02:32:02 P.M.
 :offtopic: Cu siguranta vor pune, pentru ca in Italia, Franta si Germania se vinde foarte bine combinatia 1.6 HDI+BVA. Daca te uiti mai bine in pozele de mai sus ai sa observi ca aceasta combinatie este pusa si pe nivele de echipate mai mici.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: dadu din August 16, 2008, 01:17:33 P.M.
1,6HDi 16v 110ch FAP - BVM6

   Caractéristiques techniques
Puissance administrative    6 cv
Cylindrée (cm3)    1560
Puissance maxi en kW CEE / ch DIN à tr/min    80/110 à 4000
Couple maxi en Nm CEE à tr/min    240/260 à 1750
Vitesse maxi (en km/h)    190
0-100 km/h (en secondes) conducteur seul       11,4
Consommation urbaine (l/100km)                   6,4 / 6,6
Consommation extra-urbaine (l/100km)           4 / 4,2
Consommation mixte                                        4,9 / 5,1
Emissions de CO2 (mixte) - g / km    129
Capacité du réservoir (litres)    60


1,6HDi 16v 110ch FAP - BVMP6
   Caractéristiques techniques
Puissance administrative    6 cv
Cylindrée (cm3)    1560
Puissance maxi en kW CEE / ch DIN à tr/min    80/110 à 4000
Couple maxi en Nm CEE à tr/min    240/260 à 1750
Vitesse maxi (en km/h)    190
0-100 km/h (en secondes) conducteur seul       11,3
Consommation urbaine (l/100km)                   5,7 / 5,9
Consommation extra-urbaine (l/100km)        3,9 / 4,1
Consommation mixte                                       4,5 / 4,7
Emissions de CO2 (mixte) - g / km    120
Capacité du réservoir (litres)    60
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: mjustin din August 16, 2008, 01:49:01 P.M.
@dadu ai cumva si caracteristicile pt.1,6HDI BVA?  :confused1:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: dadu din August 16, 2008, 06:40:18 P.M.
Mai exact robotizata sau pilotata (BVMP6).
In schimb, pe motorul de 2.0, acea BVA6 mareste putin consumul.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Gabriel din August 16, 2008, 11:42:26 P.M.
Pai e oarecum logic ca robotizata sa fie mai performanta decat manuala. In traficul de zi cu zi probabil ca diferenta este si mai mare decat in test. No fi ea dsg dar am impresia ca Peugeot chiar a facut o cutie reusita.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: n_costique din August 26, 2008, 08:57:54 P.M.
Să o stăpîneşti sănătos. E super maşina iar de cutiile robotizate nu mai vorbesc. Eu imi fac socoteli pentru hibrida, după 2010. Mi se pare normal să aibă cutia robotizată la combinaţia 1,6hdi 120hp cu electric 22hp. Incep să strîng...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 27, 2008, 05:16:28 P.M.
@costin: merci de poze, inca nu am apucat sa postez un set de poze adevarate, dar ma ocup in weekend. Totusi, nu ma pot abtine: Cine naiba si-a coomandat 16hdi bva pe 308 si si-a pus ESP dar aer manual ? E o diferenta uriasa in functionare intre clima si AC.

Revin cu alte impresii, dupa 1,200km la bord:

- cutia s-a mai lasat, e mult mai prietenoasa iar timpii de schimbare a treptelor s-au imbunatatit substantial fata de perioada de inceput, acum chiar nu mai am ce reprosa.
- supriza placuta: farurile auto vin cu LUMINI DIURNE: ma refer la faptul ca in oglinda de faza mare se mai afla un bec mic - tip bulb, gen cele din stopuri, care se aprinde in secunda in care pornesti motorul si se stinge doar cand luminozitatea scazuta aprinde faza scurta. Deci, avem un set de becuri suplimentar, ce sta aprins non stop, cu farurile pe auto. Aastfel ca si becuri avem: faza lunga, faza scurta, pozitii si becurile suplimentare pentru lumini diurne.

Masina functioneaza absolut impecabil, ireprosabil, diferenta fata de 307 T6 e foarte mare. Au imbunatatit exact chestiile care ma enervau:
- suspensiile spate sunt foarte silentioase
- indiferent de viteza, directia e foarte precisa. La 307 la peste 140 directia era foarte usoara, parca masina nu mai avea apasare pe fata
- diuzele de stropit parbrizul sunt mult mai eficiente si mai economicoase: cureti bine parbrizul fara sa arunci o galeata de lichid datorita presetarii stropitorii de la 307
- materialele din interior fac diferenta: moi, [placute la atingere, un touch special pentru consola de bord inclinata, foarte ergonomica.

Sa trecem la cutie. Am citit si manualul asa ca va pot spune mai multe:
Exista 4 tipuri de cutii viteze pe 308:

- manuale 5 trepte
- manuale 6 trepte: 1.6 hdi 110 cai
- automate sistem TIPTRONIC: 2.0 hdi 136 cai
- automate robotizate: 1.6 hdi 110 cai

Care e teapa? Cea de pe 2.0 hdi e doar automata, nu are padele si nu e nici adaptiva. Are poarta clasica: P,R,N,D, S si in plus mod secvential prin miscarea schimbatorului sus-jos. Mai are si un buton pentru Snow

Alte impresii despre robotozata:
- Ador faptul ca e adaptiva: daca am chef sa fiu lenes, o las in A si schimba foarte jos, ai senzatia ca plimbi o benzina. Atentie: Daca apasati usor si lin acceleratia, schimbarea se va petrece foarte lin si usor lenes. Daca apasarea acceleratiei e ferma si rapida, va schimba rapid si extrem de lin.

Paradoxul: Din apasarea acceleratiei comanzi modul in care raspunde cutia. Nu ai nevoie de Sport sau de secvential prea mult.

Am invatat-o in felul urmator: O las in A si daca am nevoie de putere rapid apas brusc [pedala caz in care schimba intre 2800 si 4000 in functie de cat de rapida e miscarea pedalei. Dupa ce schimba aceasta treapta, in functie de cum apas in continuare acceleratia va schimba la fel rapid, sau se va domoli.

Daca sunt pe un drum national, folosesc doar padela de schimbare in jos a treptei pentru a nu o lasa sa coboare sub 2000rpm. Ma joc doar din padela de retrodradare sa o tin intr-o treapta potrivita daca urmeaza o depasire. La depasire, doar bag piciorul si in functie de cat de rapid apas ea imi va oferi suficienta putere.

In oras m-am mai jucat pe secvential: miscarea schimbatorului in sus si in jos comanda instant schimbarea si e distractiv.

Modul Manual cu padele e ok pe viraje...subilm
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din August 27, 2008, 10:28:27 P.M.
Citat din: Cloud no.75 din August 27, 2008, 05:16:28 P.M.
@costin: merci de poze, inca nu am apucat sa postez un set de poze adevarate, dar ma ocup in weekend. Totusi, nu ma pot abtine: Cine naiba si-a coomandat 16hdi bva pe 308 si si-a pus ESP dar aer manual ? E o diferenta uriasa in functionare intre clima si AC.
...............

N-ai pentru ce, in ceea ce privesc fotografiile sunt a unor masini comandate in germania si luate de pe site-ul mobile.de. In Germania iti poti configura masina dupa bunul plac, daca vrei doar 1.6 HDI BVMP6 si restul cheala, culmea, se poate. Noi suntem prea saraci sa ne permitem sa facem mofturi. Chestia asta ma omoara si pe mine pentru ca dupa ce am ajuns la concluzia ca nu am nevoie deocamdata de o masina mare am vrut sa-mi comand un 207 1.6 HDI FAP 110 CP BVM5 Premium Pack; crede-ma ca nu am reusit sa fac acest lucru pentru ca Premium Pack nu mai exista pentru Romania :cursing:. Motorizarea 1.6 HDI 110 CP se poate monta doar pe Feline, ceea ce mi se pare o mare tampenie. Sorry de OT :oops:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 28, 2008, 09:20:23 A.M.
Ca sa inchei OT, permite-mi un sfat: de ce sa platesti prima depreciere a masinii ?
Eu as opta pentru o masina prin My Car, un sh de max 1 an. La bani de 207 visat, iti iei 308 de FR. cu o basca de dotari cu pana in 25 000km. Ai garantie 1 an si provenienta verificata. Ai si 5% reducere datorita locului unde lucrezi. Investigheaza si s-ar putea sa iti placa ce gasesti. Finantarea e in aceleasi conditii
De ce sa iei o masina plina de dotari noua, ca sa pierzi la revanzare ?
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: bva din August 28, 2008, 09:31:17 A.M.
Salutare tuturor si bun gasit, sunt nou pe acest forum.
Pentru ca am un 308 1.6E BVA as vrea sa spun si eu cate ceva despre cutiile automate de pe 308.

De fapt sunt 3:
robotizata cu 6 trepte (BVMP)
automata cu 4 trepte BVA4
automata cu 6 trepte BVA6

Citat din: Cloud no.75 din August 27, 2008, 05:16:28 P.M.

Care e teapa? Cea de pe 2.0 hdi e doar automata, nu are padele si nu e nici adaptiva.


Nu e chiar asa, si cele automate clasice (BVA) sunt adaptative.

Marea diferenta e la transmiterea efectiva a miscarii. BVA este o cutie hidramata cu convertor de cuplu (parca asa-i zice). Din ce am citit, in principiu, motorul actioneaza o pompa care antreneaza un lichid(ulei) peste o turbina, care actioneaza rotile. Sistemul are un randament mai mic decat sistemul clasic, de aceea masina are de obicei consumuri mai mari. Cutiile BVMP au la baza o cutie manuala + sistem de comanda. deoarece randamentul este acelasi ca al unei cutii manuale consumul este apriximativ egal, daca nu mai mic din cauza utilizarii optime.

Dar cutiile BVA (tiptronic) sunt autoadaptative si se spune ca ar avea avantajul schimbarii mai rapide a vitezelor si fara smucituri.

Pacat ca pe 16E este numai cutie BVA in 4 trepte si nu are padele la volan. Pt. asta sunt gelos pe cei cu BVMP.

Toate cele bune!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 28, 2008, 10:54:57 A.M.
Ai BVA4 pe 1.6 E de 120 cai ?

Ai luat masina din Ro ?

Cum se simte? ceva impresii ?
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din August 28, 2008, 12:13:51 P.M.
Bine ai venit printre noi @bva si sa-ti stapanesti leul sanatos si fara probleme.

Te invit sa ne dai mai multe detalii despre masina ta in sectiunea "Jurnal de bord". Cred ca vorbesc in numele majoritatii cand zic ca suntem nerabdatori sa ne spui cum se comporta masina la drum  :biggrin:.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: bva din August 28, 2008, 02:08:40 P.M.
Multumesc,
Da, am 308 1.6e 120 CP BVA, Confort Pack plus ceva optiuni, cumparata de la Eurial Cluj-Napoca (dupa 4 luni de asteptare  :001_unsure: )
Primele impresii pe scurt:
Sunt foarte incantat de confort, de bord, de tot ce tine de spatiu si design interior (ca surpriza am bordul cu ceasuri albe, de la premium).
In rest, inca mai am probleme sa ma inteleg cu cutia  :001_rolleyes:. Nu m-am obisnuit inca cu momentul schimbarii vitezei. De exemplu uneori schimba viteza dupa curba, nu inainte, cum faceam eu cand aveam manuala. Trebuie sa inveti cum reactioneaza cutia la apasarea acceleratiei, cate-odata mai brutal, cate-odata foarte lin. Imi place kickdown-ul, dar incerc sa nu abuzez, pentru ca tureaza motorul pe la 4500-5000 de ture.
Consumul a fost mare la primul drum mai lung (300 km), 7.8l/100km, dar am si incercat sa vad cum merge cand o calc mai tare, cand o calc mai usor si probabil am partea mea de vina.
In rest merge foarte bine, motorul trage bine, condusul e foarte lejer, chiar si in depasiri (ma proptesc brusc in pedala si schimba automat cu o treapta sau chiar doua in jos pentru a ajunge la turatia optima). Ce nu-mi place la motor e zgomotul destul de mare dupa 3500 de ture, dar nu ajung foarte des acolo.
O sa vin cu alte detalii poate mai incolo, intr-un post separat (am masina numai de 6 zile si de 400 km).

Numai bine!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 28, 2008, 02:36:43 P.M.
Felicitari pentru masinuta !

Ceasurile nu sunt o surpriza: daca vei citi manualul vei vedea ca scrie ca toate modelele cu automata - indiferent de tipul ei - vin cu ceasuri albe.

Pune si niste poze cu masina.

Ca si sfat: motorul e inca zgomtos si cutia oarecum lenta datorita faptului ca ai foarte putini km. Vei vedea ca dupa 1500km se va comporta altfel. Cum am trecut de prima mie de km deja se simtea cu totul altfel.

In alta ordine de idei daca i-ai dat 4500-5000rpm in primii km si ai facut si kick-down....e destul de trist, dar ma rog, fiecare se poarta cu masina asa cum considera. Vezi ca ai in manual o sectiune de "rodaj", poate iti foloseste, desi e tardiv.

Ca si fapt divers, eu nu am lasat-o sa schimbe peste 3000rpm in primii 1000km...Am 1500km si inca nu am facut kick-down si nici peste 3200rpm nu a vazut

Multa bafta
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: coyote din August 30, 2008, 01:55:30 A.M.
Ahem. Norule. A lui e benzinar. Si mai e si aspirat. Nu cred ca e mare problema.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Vlad01 din August 30, 2008, 02:18:18 P.M.
Da dar recomandabil, ar fi sa faci si un mic rodaj parerea mea asa macar 3000-5000km.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 30, 2008, 05:18:47 P.M.
Ei bine am ajuns la 1,500km pe bord, tocmai ce am facut si un drum de BV.

Ca si impresii, masina se comporta din ce in ce mai bine, sunt tot mai multumit.

Majoritatea celor dintre voi care ma cunosc, stiu ca incerc sa fiu cat mai obiectiv cand imi prezint impresiile despre o masina si nu sunt un exaltat de genul "masina mea e cea mai tare e perfecta''

Despre 308, chiar nu am ce sa spun negativ, cu exceptia volanului de plastic care ma cam enerveaza, mai ales avand in vedere dotarile de pe masina cu care distoneaza la modul cel mai serios. As fi dat 150E in plus ca sa il pot pune de piele, dar asta e Pug nu e VW...

Masina imi implineste asteptarile, este tot ce mi-as putea dori de la o masina de clasa compacta.

Ca design exterior imi place ca e fluid, bine legat, cu o usoara tenta agresiva. Albul il prinde foarte bine, pare chiar mai mare decat este.
Jantele de 16' cu 7 spite sunt clasice si umplu bine aripile cu bosaje generoase taiate drept.

Nasul masinii este excelent: usor agresiv-obraznic impreuna cu grila uriasa a barei fata, se continua excelent cu nervurile capotei si apoi cu stalpii A.

Lateralele dau o imporesie de soliditate si in acelasi timp de eleganta, mai ales prin taietura usii spate.
Pragurile usor bombate intregesc imaginea de "solid".

Stopurile spate incep foarte ascutit pe laterale si dau un contrast excelent rosu-alb cu vopseaua.

Spatele e un mix usor intre Megane Hatch (hayonul drept) si 307: bara spate si luneta

Interiorul este cu adevarat spectaculos: materiale excelente si finisari foarte ingrijite cum nu am vazut la nici un Pug exceptand 407 Coupe.
Pe bord materialele sunt moi, placute tactil si se imbina foarte bine cu cele de pe fetele usilor - mai dure, dar foarte placute la atingere. Cozorocul bordului si al display-ului central e imbracat in acelasi material moale.
Stalpii A si B sunt imbracati intr-un material alb foarte elegant si placut la atingere stil "piersicuta"

Imi plac scaunele mult: desi nu mai au aceeasi sustinere laterala foarte pronuntata in zona costala ca la 307, s-a lucrat pe sustinerea la nivelul umerilor si coapselor, rezulatul fiind omogen, fara sa iasa in evidenta doar in anumite zone ca la 307.
Tapiteria e placuta, materialul desi relativ aspru, nu provoaca transpiratie, nu simti ca iei foc vara pe scaune.

Fetele de usi sunt gandite foarte bine, iti poti tine antebratul exact unde trebuie, la 307 mi se parea relativ sus spatiul de sustinere.

Nota excelenta pentru butoanele de deschis geamuri: pe fata de usa a soferului gasim comenzile pentru deschis cele 4 geamuri - toate cu impuls !, blocarea electrica a geamurilor si usilor spate ! si reglarea oglinzilor.
Toate butoanele sunt extrem de elegante, fine si sunt acoperite cu un strat fin cauciucat, siliconic.

Punctul de maxim interes este reprezentat de consola centrala + ceasurile de bord.

Cu riscul de a ma repeta, reiau laudele la adresa consolei de bord: inclinata, toate comenzile foarte intuitive, la locul lor, butoanele usor de actionat. Gurile de ventilatie centrala stil Audi A3 impreuna cu butoanele de reglare ale climei automate identice ca stil cu Volkswagen dau o nota de distinctie interiorului. Totul este foarte functional, la nivel de detaliu: gurile de ventilatie au o cursa de reglaj foarte mare in plan vertical - la 307 pare o gluma - astfel incat inclusiv eu cu sinuzita mea pot sa imi reglez zonele unde sa sufle aerul in mod optim. La 307 spre exemplu inchideam total ventilatia centrala intrucat nu reuseam un reglaj suficient si de la AC se declansa sinuzita. Cei care au asa ceva, stiu la ce ma refer.

Ceasurile de bord albe cu ace foarte fine de culoare rosie arata superb ! E o placere sa conduci noaptea, ma bucur ca s-a micsorat ziua.

O nota foarte buna pentru pachetul de lumini ambientale: cea cat un varf de ac din tavan lumineaza tot timpul consola centrala si zona schimbatorului intr-un protocaliu difuz. Cand deschizi usile se declanseaza plafonierele, luminile la picioare pentru sofer si pasagerul fata si inclusiv lumini in usile fata care lumineaza exteriorul masinii.

Pachetul de depozitare iarasi e excelent: sertarele de sub scaune au margini foarte bine gandite si nu zdrangan, cotiera centrala este excelenta ca si ergonomie - cursa de reglaj si pozitie -  si spatiul din interior e suficient: 10-12 CD cu carcase slim. Cotiera spate cu trapa de schiuri incorporata are si ea suport de bauturi. Cu ea lasata, interiorul masinii arata mult mai bine, mai elegant. Oricum, evit total sa se urce 3 persoane in spate, intrucat cel din mijloc automat va murdari excesiv mocheta in zona centrala si atunci "ma scot" spunand ca am cotiera spate blocata si nu o pot ridica, deci nu au unde sa stea. In general am grija sa am prieteni dintre cei cu masini, tocmai ca sa ma asigur ca am masina curata :tongue:

Ca si tren de rulare, setarea e foarte buna. Puntea spate este mult mai bine reglata ca la 307 si se apropie foarte mult de cea de la Golf 5 ca si silentiozitate, desi Golful are independenta spate.

Chiar azi m-am vazut cu un prieten cu Golf 5 si ne-am studiat interioarele: a recunoscut ca nu sunt diferente la materiale si la imbinari intre masini, 308 avand o nota de distinctie ca si design interior fata de clasicismul Golfului....Se pare ca de data asta Pug a nimerit-o...

Singurul regret la interior: n-as fi facut consola centrala cu plasticul acela gri inchis mat, ci as fi pus un negru lucios gen noul 407 - ar fi fost absolut perfect....


Alte impresii despre cutie: cu cat acumuleaza km merge din ce in ce mai bine. Asa cum spuneam, primii 50km nu mi-a placut deloc, parea ca se poticneste cand schimba treptele, ca si cand la o manuala, cand calci ambreiajul, calci o idee si frana inainte de a cupla viteza superioara. Era doar de la lipsa de rodare a angrenajelor, acum senzatia a disparut, etse excelent de placuta la condus.

Ieri seara am facut 4.5 ore de la Buc la BV, adica tot Barcanesti + Romanesti + Centura de Sud a Ploiestiului bara in bara si de la Comarnic la BV am mers in spatele unui 207 caci nu am reusit sa depasesc nimic. Efectiv bara in bara si foarte aglomerat si pe contrasens. In plus semafor la Azuga si Predeal, la fiecare am stat cate 20-30min. In conditiile astea BVA a fost o BINEFACERE. Este atat de bine sa nu mai faci febra musculara la stangul de la ambreiaj ! Iadul de pe DN1 pare mai usor de suportat cu o BVA, credeti-ma....De obicei fac crize de nervi in conditiile de mai sus, dar ieri a fost totusi ok...Multumita cutiei.

In orice caz, cei care se gandesc la un dizel si pot face un efort - le recomand cu caldura aceasta cutie. Oricat as incerca sa va povestesc senzatiile, pana nu conduceti e greu de explicat. Inclusiv amici cu BMW si cu Golfuri cu DSG au fost placut impresionati...Cel mai mult te socheaza adaptivitatea cutiei: senzorii care masoara pozitia si viteza miscarii pedalei de acceleratie isi fac treaba excelent si schimba vitezele exact cum vrei: lejer sau rapid, indiferent ca esti pe Auto sau Sport.

Singurele observatii:
In Auto, cand e trafic aglomerat si vrei depasiri din scurt, e ideal daca supraveghezi turatia si din padela de inferior ai grija ca motorul sa fie la 2000rpm cand incepi depasirea ca sa ai la dispozitie regimul optim. La mers in coloana te trezesti ca esti intr-o treapta de viteza prea mare pentru ce vrei sa faci, caci cutia e setata ca la mers constant lin sa tina motorul la 1800rpm si evident nu e ok sa bagi piciorul la fund cu 1800rpm pe bord - pierzi timp in depasire pana are putere si in plus produci socuri in turbina

In Sport aceeasi poveste de mai sus, doar ca invers. Nu-mi place ca in rodaj, la mers in coloana sa tina motorul peste 3000rpm si atunci schimb in sus din padela ca sa evit turatia. Este valabil pentru cand faci cateva depasiri in Sport si motorul e tinut in ture pentru alte depasiri. Daca nu am nevoie de putere, click din padela si il las lejer.

In full secvential e foarte distractiv atat din schimbator - sus-jos - cat si din padele. Totusi pe drum drept in coloana sau cand esti obosit e mai comod pe Auto sau Sport. E ok sa te joci pe secvential, dar cand te obisnuiesti cu confortul rularii automate.....Stiti zicala cu omul care se obisnuieste repede cu binele....


Azi i-am facut si niste poze artistice, asa ca le afisez, inclusiv poze cu padelele si schoimbatorul.

In rest...numai de bine: acest 308 1.6HDI BVA este excelent din punctul meu de vedere, cel mai bun Pug ever exceptand evident 407Coupe. Cred ca in sfarsit Pug a facut o masina foarte buna, un all-rounder excelent care se bate in sfarsit de la egal la egal cu Golf la toate capitolele si nu exceleaza doar la motorul hdi ca si pana acum...Chiar ma bucur mult cand conduc 308 si vad un Golf, caci stiu ca masina mea este la acelasi nivel cu Golful ca si calitate si finitii, iar ca motor...In plus, 308 are pentru prima data o cutie care rivalizeaza DSG. Concluzia: nu mai simt nici o jena in compacta Pug fata de compacta VW, nu simt ca as avea vreo retinere fata de cel ce conduce Golful. Pentru mine ca si client este extrem de important acest lucru, sa simt ca masina pe care o conduc se bate de la egal la egal cu liderul clasei !
Concurenta... Focus, Astra si Megane sunt in mod clar o generatie sub 308...

Va tin la curent pe masura ce acumulam km !

Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din August 30, 2008, 05:27:24 P.M.
si ultimul set...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din August 31, 2008, 09:00:46 A.M.
Mda....citind aceste randuri nu pot decat sa astept cu nerabdare momentul cand voi face un drive test cu o masina echipata cu acest grup motopropulsor. Cum la reprezentanta nu se poate (multumesc Trust!!), singura mea speranta este sa ma vad cu Noru.
Nor mi-as dori si o apreciere din partea ta privind pretul masini in raport cu ce ofera ea. Merci mult!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Vlad01 din August 31, 2008, 01:48:17 P.M.
E superba masina. Intr-adevar si eu mi-as fi dorit un volan din piele pe al meu 307 tare mult, tot timpul ma sacaie chestia asta  :001_unsure:. Ca o coincidenta, toata vara am avut climatizarea bi-zona setata la indicele 22  :biggrin:. Iti urez sa depasesti cu bine perioada de rodaj, pentru a vedea atunci adevaratele calitati ale leutului 8), oricum sunt sigur ca ti-ai dat seama de pe acum cam ce poate  :001_tt2:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Septembrie 09, 2008, 03:58:07 P.M.
Up-date: tocmai avem 2,000km parcursi.

Imi place din ce in ce mai mult. Am inceput sa o invat cu acceleratii usor mai puternice decat pana acum, totusi nu am depasesc 3,500rpm.
Cand sunt in forma, ma joc din padele, e excelent feelingul. La schimbarea superioara in accelerare mai puternica, nu sesizezi nici un delay la schimbarea in sus la a treptei, se face instantaneu. Retrogradarile, la fel, impecabil.

Pana acum, nimic de reprosat ! :clap:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din Septembrie 09, 2008, 04:02:09 P.M.
Bai.... Cloud, sa mor de nu-mi vand un picior si-o inima.... :taz:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: marius.v din Septembrie 10, 2008, 10:59:34 A.M.
Draga Cristi, sunt din ce in ce mai bolnav.
Astept primavara sa vad daca ma tin curelele financiare pentru o masinuta ca a ta.
Daca nu, asta este.
Oricum se pare ca de data asta, desi nu s-a adoptat multilinkul pe spate, asa cum se vorbea, masina are foarte putine minusuri, atat la rulare cat si la confort si echipari.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: AIR din Septembrie 11, 2008, 01:06:15 P.M.
De curiozitate cam cat ai consumul mediu in cei 2000km?
Multumesc anticipat!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Septembrie 12, 2008, 09:55:23 A.M.
Consumul pe primii 2,000km este de 6.5l/100. 50%urban, 50%extraurban cu viteze pana in 130km/h
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din Septembrie 12, 2008, 10:15:47 A.M.
Nor ia spune-ne si nou de unde alimentezi cu motorina si daca o mai garnisesti cu ceva aditivi.
Sunt curios daca tremura cand opresti motorul.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Septembrie 15, 2008, 10:12:53 A.M.
Petrom dizel standard intotdeauna.
Niciodata aditivi in niciuna din masinile mele. Stiu ca pe aici sunt to' felul de curente in aceasta privinta, dar eu prefer stilul "factory made"
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: adioperator din Octombrie 11, 2008, 12:42:16 P.M.
Ce sa mai....   o masina SUPERBA, culoarea o prinde foarte bine impreuna cu ambianta interioara, chiar interesanta aceasta cutie de viteze.
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente neplacute, la cat mai multi kilometrii :)
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Octombrie 13, 2008, 09:52:17 A.M.
Am ajuns la 3,000km, din care doar 30% extraurban.

Alles Gut !

Consumul s-a stabilizat la 6,7
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din Noiembrie 27, 2008, 12:03:28 P.M.
Draga Norule(daca imi permiti sa ma adresez in acest mod), dar ne lasi asa cu ochii in soare? Sau ai inchis masina in garaj? :001_tongue:

Nu ne mai spui nimic de minunatul "mijloc de transport". :crying:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Noiembrie 27, 2008, 10:41:16 P.M.
Draga Costin -iti permit si reintorc gestul - nu prea mai am ce sa zic.
4,000km, totul perfect, consum 6,8%.
Extraurban doar 1000 din cei 4000km.

Pus si roti de iarna 195/65/15 (vara 205/55/16). Am sesizat o usoara usurinta in manevrarea volanului datorita talonului mai inalt si compozitiei mai moi.

Alte impresii nu mai am. Masina o foloseste preponderent sotia.

Daca vrei am impresii dupa 12,000km in 3 luni de zile cu Bravo 1.4t 120cai :001_tt2:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 08, 2008, 10:29:09 A.M.
Up-date:
In weekend am fost la mare, prilej cu care am implinit 5,000Km rulati !

Nu mai iesisem din oras de 3000km si deja se cunostea. Dupa primii 20km de A2 in care am tinut-o la 3000ture (130km/h) in a 5-a (am pus-o pe manual ca sa nu schimbe in 6), deja simteam cum parca se relaxeaza motorul si incepe sa sune si sa traga  mai frumos.
Autostrada pustie, vreme buna, ce mai - excelent. 
Am facut si niste poze frumoase- le voi pune zilele astea.

Fata de Bravo....ei bine diferenta e uriasa
In primul rand - spatiu interior. In fata, unde ma intereseaza pe mine, e o diferenta uriasa. Stau mai jos, am mult mai mult spatiu pentru genunchi. La Bravo tin coloana volanului intre genunchi, la 308, spatiu lejer.
La Bravo unghiul mort cauzat de stalpul A este foarte mare comparativ cu 308. In plus, daca ma ridic in sezut, la Bravo dau cu capul in parasolar, la 308 am mult mai mult spatiu.

In al doilea rand - tinuta de drum. Nu exista comparatie. 308 da senzatia unui tanc ce merge pe sine, desi e foarte agil, da senzatie de masivitate in rulare. Bravo pare o jucarie in comparatie. Pe viraje unde in Bravo ruliul se simte foarte accentuat, 308 sta impecabil, nici vorba de ruliu. L franare brusca  - stabilitate mult mai mare din partea lui 308

In al treilea rand - materiale si finisare. 308 are intr-adevar materiale si finisari impecabile in comparatie cu Bravo. E o diferenta uriasa, senzatia mea e ca Bravo are finisari usor inferioare lui 307, desi e plin de gadgeturi moderne care sa mascheze neajunsul materialelor si plasticelor "tari ca piatra-iute ca sageata"

Concluzia etapei: 308 e o masina extrem de placuta, ma simt excelent de fiecare data in ea. Bravo - ca o prastie turbata. Punctul ei forte e motorul si atat. Daca pe 308 s-ar pune acest 1.4 T am avea o masina excelenta. (cu conditia sa nu faca Pug cutia - stim noi de ce)


Si acum sa trecem la vestile proaste:
Cum rulam eu pe A2, mai avea 20km pana in B, eram linistit si relaxat. Fix 130km/h ca sa nu am probleme cu legea. In fata mea vad deodata 2 urechi lungi. (max 20m distanta, in 1 secunda eram deja acolo) Am prezenta de spirit sa nu franez, ca sa nu coboare botul masinii.
Bufnitura. Nu am trecut cu rotile peste saracul soldan, a ricosat de la impact
Opresc in prima parcare: jale mare. Lovitura a fost in dreptul proiectorului stanga fata.

Bara fata crapata la locul impactului - plina de smocuri de blana
Deflector cauciuc rupt in dreptul impactului
Proiector fata smuls din bara - cleme rupte, trebuie inlocuit
Contra-aripa stanga fata sparta in partea inferioara
Scut motor plastic spart de catre contraaripa( la imbinarea intre contraaripa si scut)
Bandou protectie bara smuls de la imact

Incredibil ! Masinile astea cu multe stele la impactul cu pietonii se fac zob la orice impact !!! Bara s-a mulat pe victima si s-a smuls din clemele ce o tineau prinsa in aripa stanga fata !!! Bandoul tot de asta s-a smuls. Toata bara fata e ca o foita subtire de plastic.
Contra-aripa s-a spart in fata rotii stanga fata, exact in locul unde era prinsa de scut, numai bine s-a spart -franjurat si asta la prinderi si trebuie schimbat !

Estimatul de piese: aprox 800Euro fara manopera (bara 1600Ron, proiector 300Ron, contraaripa 350Ron, scut 300Ron)

Ma gandesc foarte serios sa dau in judecata ANDR. Autostrada este acel drum cu garduri laterale care sa previna patrunderea animalelor ! Din pacate masina e pe firma si nu stiu daca firma va dori sa deschida proces. Daca ar fi masina mea, direct la Televiziuni m-as duce.

1. Oare ce s-ar fi intamplat daca vroiam sa testez viteza maxima exact in momentul ala? Daca loveam cu 200km/h oare ce se intampla ?
2. Oare ce se intampla daca franam brusc si cobora botul masinii ? Cat de mari ar fi fost pagubele?
3. Oare ce se intampla daca lovitura era 10cm mai sus in capul lonjeronului fata ? (de la un caine sa zicem)
4. Oare ce se intampla daca la 130km/h mi se deschideau brusc airbagurile din cauza punctului 3 ?
5. Oare ce se intampla daca conducea sotia si afr fi tras de volan sa evite iepurele ? ESP nu cred ca mai era de ajuns ca sa tina masina.

Am avut mare prezenta de spirit, desi primul reflex era sa franez si sa ocolesc. E foarte greu sa nu pui piciorul pe frana.

Vineri a fost un accident groaznic din aceleasi cauza pe BV-Mures. O femeie incepatoare a vrut sa evite un caine mort pe drum, a derapat si a intrat sub un camion. A murit o familie intreaga.

Mare grija fratilor ! M-au trecut fiori gandindu-ma la toate acele dati cand ma grabeam ca un nebun si faceam A1 sau A2 cu 210km/h din cap in cap cu Passat-ul. La viteza aia iepurele isi tripleaza forta de impact....

Traim intr-o tara de rahat, cu infrastructura de rahat si asta ne consuma toate energiile si banii pe reparatii cretine !
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: marius.v din Decembrie 08, 2008, 10:54:37 A.M.
Imi pare tare rau sa aud astfel de vesti.
Sora lui Azzuryka a patit la fel, la 90 km/ora, dar a lovit un caine mare.
Bara fata, farul drept, contraaripa dreapta, aripa dreapta, radiatoare inlocuite.
Proprietarul cainelui ar fi vrut si el daune.
Norocul lui ca era politia pe aproape si a vazut totul, ca altfel vedea el daune!!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 08, 2008, 11:01:05 A.M.
Cred ca era un vitel de caine ca sa sparga radiatoarele...

Faza naspa - daca nu ai CASCO ai incurcat-o la faze din astea. Platesti din buzunar de behai !
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din Decembrie 08, 2008, 11:13:56 A.M.
Imi pare rau sa citesc ceea ce citesc... Ca o consolare, iti spun ca eu sunt la al VI-lea caine luat si la fiecare impact a trebuit sa trec pe la service.

Cel mai tragic l-am avut anul trecut intre Craciun si Revelion. In apropiere de Bacau am luat in plin(pe la 80-90 km/h) un ditamai caine care mi-a spart ambele radiatoare, spoiler, grila fata si capota putin indoita. Nu vreau sa-ti spun cum am ajuns la Iasi cu ea; total dauna 8400 RON.

Singurul lucru care m-a salvat a fost asigurarea CASCO.

Bafta la reparatii si sa gasesti piesele pe stoc.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din Decembrie 08, 2008, 11:25:17 A.M.
Imi pare rau Norule!!
Bine ca nu ati patit ceva ca restul.....
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 08, 2008, 11:37:50 A.M.
Morala: N-ai Casco, n-ai parte :cursing:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: marius.v din Decembrie 08, 2008, 11:45:20 A.M.
Citat din: Cloud no.75 din Decembrie 08, 2008, 11:01:05 A.M.
Cred ca era un vitel de caine ca sa sparga radiatoarele...

Faza naspa - daca nu ai CASCO ai incurcat-o la faze din astea. Platesti din buzunar de behai !
Caine ciobanesc, 90 kg!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 08, 2008, 12:11:49 P.M.
Mda, sper sa o putem repara pana in Sarbatori. Va tin la curent
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: AIR din Decembrie 08, 2008, 08:08:33 P.M.
Imi pare sincer rau de ce citesc.Fiarele se indreapta, dar sperietura ramane, chiar daca e doar un iepuroi sau un caine.
Am trecut si eu la viata mea peste un caine mic gen pechinez cu Mondeo 1 cred ca acolo a ramas, nu am putut opri pt ca eram in coloana.
Bafta a fost ca l-am luat pe partea stanga intre roti si l-am tavalit cu cutia de viteze.Cred ca daca nu era coloana ar fi avut sanse sa scape....dar nu stiu ce s-a intamplat, masina nu a avut nimic....insa si acum imi pare rau de bietul animal!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Radon din Decembrie 08, 2008, 09:22:30 P.M.
Citat din: Cloud no.75 din Decembrie 08, 2008, 10:29:09 A.M.Incredibil ! Masinile astea cu multe stele la impactul cu pietonii se fac zob la orice impact !!! Bara s-a mulat pe victima si s-a smuls din clemele ce o tineau prinsa in aripa stanga fata !!! Bandoul tot de asta s-a smuls. Toata bara fata e ca o foita subtire de plastic.
Contra-aripa s-a spart in fata rotii stanga fata, exact in locul unde era prinsa de scut, numai bine s-a spart -franjurat si asta la prinderi si trebuie schimbat !

Nasoala faza... nu stiu ce mai poti zice...
Insa sa stii ca in ceea ce priveste stelele alea la impactul cu pietonii tocmai asta e faza: sunt date tocmai pentru ca protejeaza PIETONII, nu pe cei din vehicul. De aia s-a "mulat" asa pe victima. Evident ca la viteza aia n-ar fi scapat nici un pieton, insa la vitezele nomale in localitate, sansele ca pietonul lovit sa scape cu viata sunt foarte mari.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 09:15:53 A.M.
@Radon: de acord cu tine, insa ramane destul de neplacut...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 10:46:54 A.M.
Revin cu pozele de la mare, dinainte de "ëveniment". Capacele sunt datorita rotilor de iarna pe 15'
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din Decembrie 09, 2008, 11:00:55 A.M.
Foarte frumoase pozele si "personajul" principal de asemenea. Capacele sunt de la 307??
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 11:16:00 A.M.
Merci. Luminile care sunt aprinse sunt cele diurne - nu faza scurta - si sunt aprinse non stop. Sunt singura parte buna a pachetului de lumini automate, care altfel sunt un bullshit

Capacele sunt de 307 - esti atent :001_tt2:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din Decembrie 09, 2008, 11:59:29 A.M.
Cred ca cu tot cu jantele de tabala sunt de la 307.
Si cred ca sunt pe 15".
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din Decembrie 09, 2008, 12:32:42 P.M.
Citat din: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 11:16:00 A.M.
Capacele sunt de 307 - esti atent :001_tt2:

Pai le cam visez si noaptea  :001_tongue:.
Farurile automate sunt un bullshit cam la toate marcile pentru ca au un senzor de lumina de doi bani si soft-ul la fel. Mie, de altfel, imi plac; chiar ma distreaza  :biggrin:.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: tnt din Decembrie 09, 2008, 01:35:53 P.M.
Mai fratilor.. ce aveti voi cu senzorul de lumina?? Eu sunt foarte multumit de modul lui de functionare. Ce nu va merge? Sau ce ati vrea sa faca mai mult de atat? Daca un senzor e bullshit, e ala de ploaie.. parerea mea.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 01:53:54 P.M.
@k-man: nu mai conteaza de unde sunt jantele, gumele si capacele, bine ca sunt.

@tnt: senzorul de lumina ma enerveaza la o singura chestie: aprinde luminile mult prea tarziu, ma refer la mers pe crepuscul, cand incepe sa se intunece, reactioneaza cand e prea putina lumina afara. De multe ori le aprind pe "manual".
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: tnt din Decembrie 09, 2008, 02:00:32 P.M.
@Cloud, sensibilitatea cred ca se poate seta cu PPS. La al meu 307 e ok. Ba chiar am observat ca daca e ceata, chiar in mijlocul zilei, "isi da seama" si le aprinde.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: costin_dsm12 din Decembrie 09, 2008, 02:05:09 P.M.
Eu zic sa terminam cu OT!! Stricam frumusete de jurnal...

Mai de graba deschidem un topic separat pentru zenzorii de lumina si ploaie sau dezvoltam discutia de aici (http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=1214.0) ca tot sunt aceeasi senzori.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 02:12:42 P.M.
Ok, verific setarile de senzor, merci.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din Decembrie 09, 2008, 02:24:42 P.M.
Normal ca nu conteaza draga Norule!!
Doar ca prin asta urmaream sa imi certifici ca pe 308 merg jantele de 15 de pe 307 ca deh poate pe viitor.... si sa nu dau jantele cu gumele de iarna daca se potrivesc  :001_tongue:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Decembrie 09, 2008, 03:06:17 P.M.
Se potrivesc perfect jantele de la 307 pe 308, fara griji.
195/65/15 vine standard pe 308 la Confort, Confort Pack si Premium.
205/55/16 optional pentru Premium si standard la Premium Pack
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Februarie 02, 2009, 03:57:18 P.M.
Dupa un frumos concediu pe la mare si prin Harghita, am ajuns la 7,000km.

Consumul total a scazut la 6,3%, in conditiile in care 5000km au fost facuti doar in Bucuresti.
Consumul pe anul asta (1,200km) este de 5,8%, 50% Bucuresti.

Ca si feeling masina provoaca aceleasi emotii pozitive, nu am nimic negativ de remarcat.

Referitor la cutie:
Modul Auto nu il mai folosesc. E prea setat pe consum si nu da posibilitatea hdi sa-si umfle muschii. Il tine doar intre 1600 si 2400rpm si schimba sus exact cand se manifesta toata vana hdi-ului.

Folosesc integral modul Manual si am urmatoarele observatii:
Folosesc padelele doar pentru drumuri cu mult aliniament si trafic lejer. Intarzierea de po fractiune de secunda de la apasarea padelei pana la raspunsul motorului nu e de natura sa impieteze placerii condusului lejer.

Pe trasee virajate sau unde sunt necesare depasiri din scurt folosesc doar schimbarea secventiala (se misca schimbatorul in sus pentru treapta superioara si in jos pentru retrogradare)
Reactia instantanee a motorului e excelenta si la fel ca la padele am control total asupra turatiilor. Motorul se simte excelent in modul Manual atat timp cat stii sa folosesti hdi intre 2000 si 4000rpm plaja favorita de turatii

Autonomia de peste 1200km cu un plin te face sa zambesti imediat ce ai alimentat...


In rest...numai de bine.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: a_mic din Februarie 02, 2009, 04:01:40 P.M.
Citat din: Cloud no.75 din Februarie 02, 2009, 03:57:18 P.M.
Autonomia de peste 1200km cu un plin te face sa zambesti imediat ce ai alimentat...

Hehehehehe...imi permit un zambet fin in coltul gurii, multistinse!
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Vlad01 din Februarie 02, 2009, 04:03:19 P.M.
1.6 HDi, chiar este o minunatie de motor. Si mie imi place elasticitatea si raspunsul prompt pe plaja 2000-4000rpm. Cat cu autonomia asta, poate daca circuli extraurban. La mine in Cluj mi-e consumul undeva la 8.3l/100km momentan  :001_smile:. Tot ce nu imi place e ca trage destul de prost inainte de 1800-2000RPM, dar nu putem fi cu toate nu  :biggrin:?
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Februarie 03, 2009, 01:20:04 P.M.
@a_mic: daca eu scot 5,8% cu 50% Bucuresti, tu, cu piciorusele tale cu apasari fine de balerina pe acceleratie cred ca ai putea scoate sub 5% in Auto...

@Vlad: niciodata ca om nu vei putea fi mai eficient decat o cutie Auto cu harti setate pe economie de combustibil. Doar, poate, daca te cheama a_mic :001_tt2:

Daca te uiti pe datele tehnice, atat 1.6 hdi cu BVMP are consum si acceleratii mai bune decat varianta manuala si la fel si pentru Golf DSG
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: SportWagon din Februarie 03, 2009, 09:09:27 P.M.
Si uite astazi am descoperit cu placere acest topic deschis cind eram in vacanta de vara. Asa imi explic de ce nu l-am vazut atunci.
Asa ca imi face o deosebita placere sa transmit cu intirziere dar si cu scuzele de rigoare cele mai sincere si bune urari de drumuri bune stapinind cu sanatate masina fericitului utilizator.
Desigur asta nu ma impiedica sa cer si un "drive test" cu prima ocazie, mai mult recunosc pentru cutia care este o noutate absoluta in curtea Peugeot.
Si ca sa fac legatura cu raspunsul pe care il da mai jos ma intreb de ce nu au prevazut sa poata pune aceasta cutie si pe modelele si motoarele mai mari. Imi imaginez ce urme de tetiere ar putea lasa in ceafa 211 CP si 290 Nm cuplati la cutia asta.
E interesant ca in modul secvential tine cont de selectarea butinului Sport. La cutia AISIN in modul secvential se deselecteaza automat (oricum nu pare sa tina cont de) modul SPORT al cutiei ci doar de modul de schimbare al vitezelor comandate din levier.
Sint foarte curios sa testez acele 6 moduri posibile de functionare.

Inca o data felicitari pentru alegere si sa fii fericit la volanul ei.

Citat din: Dior din August 08, 2008, 01:38:07 P.M.

  Daca nu avea cutia aia de cacao eu imi luam de mult 407coupe mult mai ieftin de 15 000. Dar din cauza cutiei prefer sa iau un 2.2HDi si sa ii pun cip sa ajung tot pe la 200cp.
Da-mi voie sa iti spun ca te inseli. Nu cutia e problema pe 407 coupe hdi. Cutia este o bijuterie tehnologica si e mai desteapta ea singura decit tot restul masinii la un loc.
Problema e potrivirea intre cutie si 2.7HDI si gestiunea electronica a schimbarii rapoartelor care nu e nici pe departe la fel de reusita ca pe motorul omolog pe benzina.
De vina poate fi curba de cuplu a motorului 2.7 HDI, si valoarea mare a cuplului maxim atinsa brusc pentru o masina care nu are tonajul necesar unui cuplu asa urias. O masa mai mare a masinii ar fi atenuat, ar fi catifelat cresterea brutala a cuplului la acest motor.
Si eu si BEEJAY am avut aceeasi parere la un scurt drive test cu 407 2.7 HDI coupe BVA 6. Pe cit este de onctuoasa cutia pe 3.0 benzina pe atit este de indecisa si sacadata in functionare pe V6 DIESEL.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Kman din Februarie 04, 2009, 06:02:09 A.M.
Poti sa ceri tu drive test cu toate urarile tale, ca au mai cerut si alti si nu au primit  :001_tt1:
Oricum inca ma fascineaza aceasta cuite si as vrea sa vad ce poate.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Februarie 04, 2009, 11:15:54 A.M.
@407sw: pai da, chiar ma miram ca nu te-a interesat deloc subiectul. Din pacate pozele vad ca nu se mai pot vedea cu masina, dar poate ca e mai bine asa...in vremurile pe care le traversam. Daca vrei, ti le dau pe mail privat

@k-man: sorry mosule, stii ca ne-am chinuit si ne-am incercat...Dar las'ca o potrivim noi la un moment dat...
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: a_mic din Februarie 04, 2009, 11:21:55 A.M.
"tu, cu piciorusele tale cu apasari fine de balerina pe acceleratie ": purtand 47.5 la picior, sunt convins de dreptatea dumneavoastra, stimate posesor  :001_tt2:. Privitor la drive-test, poate Mediasul sa ne fie loc de tocmeala, daca nu cumva sositi pe scula din avatar.
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: Cloud no.75 din Februarie 04, 2009, 11:32:50 A.M.
Intocmai stimabile: 47.5 este exact ce trebuie pentru finete si nu fac misto. Aminteste-ti de vehiculele cu senile: cu cat e suprafata de contact mai mare, cu atat presiunea mai scazuta si mai uniforma :001_tt2:
Se aplica perfect si aici. Un platfus de 47.5 este ideal la consum fata de un stiletto

In alta ordine de idei, Mediasul pare sa fie un loc bun.

Scula din avatar ajunge la Medias doar pe platforma. Prin paduri, as face vreo 2 zile.
Am tocmit si pe asfalt un 60km intre 2 noroaie cand afara erau -20 de Craciun si m-au dat jos cu levierul de pe ea cand am ajuns acasa...
Daca te intereseaza sportul, cu placere iti pun la dispozitie o seama de poze sugestive si daca te tenteaza o aduc pe platforma dupa LandCruiser la Medias.
45cai la 250kg greutate si VTwin pe deasupra, se misca cu maxim talent. Noroiul se curata cu furtunul, inclusiv de pe conducator

Yoy, ca facui varza si topicul asta.  :cursing: Si e chair al meu. Vorba "Bunicutei": eu te-am facut, eu te omor  :001_tongue:
Titlu: Re: 308 Premium 1.6hdi BVA
Scris de: balanel din Septembrie 26, 2009, 04:41:34 P.M.
Poti sa imi spui, te rog, daca la eliberarea franei masina pleaca de pe loc, sau trebuie apasata acceleratia?