Menu

Afișare Mesaje

Aici puteți vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afișate doar mesajele făcute în secțiuni în care aveți acces.

Afișare Mesaje Menu

Mesaje - Gabriel

#631
Probleme, solutii si date tehnice / Re: Despre jante ...
Februarie 16, 2007, 11:00:10 P.M.
Primul lucru remarcat este schimbarea in bine a esteticii masini. Mai importanta e schimbarea comportamentului masini. Jantele din aliaj sunt mai usoare. Asta inseamna ca suspensia va fi supusa unui efort mai mic rezultand si o uzura mai mica decat cu niste jante grele. Tot ce am scris mai sus e conform logicii... mele.
#632
Alte modele / Stabilitate 307 la limita
Februarie 16, 2007, 10:54:37 P.M.
Am avut ocazia recent sa testez stabilitatea masinii, involuntar si in conditii nefericite. Un idiot cu un BMV M seria 3 a lovit un pieton in timp ce ma depasea pe mine, prin dreapta, pe banda de refugiu, cu aproximativ 150 km/h. Saracul om a fost proiectat in aer si a cazut in fata masinii mele. Eu aveam circa 70km/h, pe pilot automat, si reflexul mi-a dictat sa virez brusc inainte de a frana. Miscarea de evitare a fost brutala, rezultand ridicarea a doua roti de pe carosabil. Revenirea pe traictorie si punerea pe patru roti a fost si ea agresiva pentru ca din fata veneau masini. Sa nu credeti ca cele doua roti s-au ridicat cine stie ce, dar s-a simtit. Oricum, si eu ma enumaram printre cei care aveau indoieli in privinta stabilitatii, dar situatia descrisa mai sus m-a facut sa-mi revizuiesc opinia. La urma urmei nu poti modifica legile fizicii, dar se pare ca suspensia stie sa contracareze garda la sol si inaltimea masinii. Unii mi-au zis ca are suspensia prea tare dar mie nu mi se pare. Mergeti cu un Hyundai Accent si veti vedea ce inseamna o suspensie nemiloasa cu vertebrele. Suspensia da la 307 este chiar pe placul meu pentru ca-mi "spune" pe unde "calca" rotile. Garda la sol poate mi-ar fi placut sa fie mai mica, dar probabil ca asa cum este acum e numai buna pentru craterile din Romania.
#633
Tuning / Re: Pareri despre chiptunning...
Februarie 15, 2007, 12:45:39 A.M.
Un motor mai mare inseamna taxe mai mari. Aici e buba la care ii vine de hac tuningul. Motoarele de VW cu cilindree mica dar "potente" sunt turbo. Dar nu trebuie sa ne uitam in curtea lor pentru ca si PSA face impreuna cu BMW benzinar de 1.6 in trei trepte de putere (150, 170 si 190). Numai ca intre cele trei nu difera numai softul. Pentru mine e clar: orice crestere de putere numai din soft duce la o uzura prematura a motorului si transmisiei.
#634
Tuning / Re: Pareri despre chiptunning...
Februarie 14, 2007, 11:53:49 P.M.
Nu! Pentru ca primul care are de suferit este ambreiajul. La mine nici nu are rost sa mai fac chiptunning. Pentru 20 de caluti chiar nu merita sa cheltui euroii aia. Cine vrea tuning adevarat nu-l face numai din chip; se umbla la arbore, la evacuare, la admisie, la ambreiaj. Propunerile de chiptuning la motoarele HDI, unde reclama spune ca poate da cu aproximativ 25% mai multa putere, mi se par a fi cele mai riscante. Vreau sa-l vad si eu pe ala care mai adauga 25% putere la cat a pus producatorul si-mi da garantie ca nu pica nimic din ce se invarte. Zilele trecute am vorbit cu un pasionat care a tunat singur in garaj un BMW ursulet ducandu-l la aproximativ 300cp, si care mi-a spus ca la prima iesire cu ursuletul pe o pista de cartodrom i-a cedat mai toata transmisia. Prin urmare trebuie avuta mare grija. Mai trebuie luat in calcul si factorul uman: cand stii ca herghelia a crescut cam iti vine sa-i dai talpa. Eu in prima saptamana de la trecerea de la 75 la 140 cp, am reusit sa simt cum intra protectia motorului la 6700 rpm. Dar oricine castiga bani din chiptuning va spune ca nu e nici o problema, iar daca apare vreo problema e vina ta ca ai piciorul drept mai greu ca stangul.
#635
Probleme, solutii si date tehnice / Re: sticker
Februarie 14, 2007, 11:40:03 P.M.
Orice autocolant se poate da jos foarte usor. Nu trebuie sa va fie teama ca are de suferit vopseaua. In cel mai rau caz, daca autocolantul a stat pe masina mai mult de doi ani, se va vedea o diferenta de nuanta. Autocolante foarte bune, din seria 9000, se dau jos mai greu dar mai greu se gasesc in Romania pentru ca sunt foarte scumpe.
#636
Alte modele / Re: Consum 307
Februarie 12, 2007, 11:00:30 P.M.
7000 si ceva km cu al meu 307SW.
Nu am resetat pana acum computerul de bord si kilometrii sunt facuti mai mult prin oras.

9,5 l/100km

Ce poti sa-i faci!? Daca-i mare herghelia.
#637
Jurnal de bord / Re: Seby : 307 2.0HDI - albastru
Februarie 12, 2007, 08:20:10 P.M.
Seby, cred ca problema cu becurile se datoreaza ... becurilor. Si iubita mea a avut boala asta, schimba becurile mai ceva ca sotia posetele dar i-am luat unele Philips (masinei, nu sotiei) si de atunci s-a dat pe brazda. Sotia nu!